5 سیگنال سبز برای بورس تهران

به گزارش لنجان بلاگ، خبرنگاران : سیگنال سبز از مذاکرات تهران-ریاض، احتمال تنونظر بایدن در سیاست های تحریمی آمریکا علیه ایران، ورود سنگین حقیقی ها، رکورد نو در ارزش دادوستد و سهام و سبز شدن 70 درصد سهام بازار پنج امید نو برای سهامداران است.

5 سیگنال سبز برای بورس تهران

به گزارش به نقل از خبرفوری، چند روز پس از استقبال عربستان از مصاحبه با تهران، دو مقام دولتی ایران از مذاکره بین تهران و ریاض استقبال کردند و تاکید کردند پیشرفت هایی هم به دست آمده است و این گفت وگوها تا به حداقل رساندن اختلاف نظرها ادامه پیدا می نماید. تا به امروز چند دور گفت وگو بین طرفین به میزبانی بغداد برگزار شده و قرار است دور بعدی این گفت وگوها در دولت تازه از سر گرفته گردد.

این شاید تنها یکی از چند سیگنال مهم سیاسی برای بازار سهام باشد که دنیای اقتصاد صبح امروز از آن نوشته است. علاوه بر این، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داده که دولت بایدن تقریبا تا اواخر تابستان امسال تتازهنظر در سیاست به کارگیری تحریم در قبال کشورهای دیگر از جمله ایران را به سرانجام خواهد رساند.

آن طور که ایسنا به نقل از این روزنامه نوشته: طبق گفته افراد آگاه، دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درحال اصلاح روش به کارگیری تحریم های تنبیهی مورد استفاده این کشور است که هدف آن افزایش هماهنگی نظام تحریم ها با متحدان واشنگتن و جلوگیری از آسیب های مالی ناخواسته است.طبق گفته یک مقام رسمی، دولت آمریکا تقریبا آنالیز جامع سیاست های تحریمی آمریکا را تکمیل نموده که انتظار می رود تا سرانجام تابستان به سرانجام برسد.

در همین حال بازار سهام هم شاهد اتفاقات تازهی در روز گذشته بوده است. یک روز صعودی دیگر را پشت سر گذاشت و این بار شاخص کل با رشد بیش از 2درصدی به بالاترین سطح از 14 فروردین ماه رسید. همزمان با این فرایند افزایشی، چهار رکورد تازه هم برای 1400 به ثبت رسید. دومین ورود سنگین حقیقی ها در امسال ثبت شد و ارزش دادوستد سهام، قله ای تازه را در کارنامه این بازار رقم زد. ضمن اینکه اختلاف ارزش صفوف خرید و فروش به حداقل رسید و سهم سبزپوشان تالار شیشه ای به بیش از 70 درصد رسید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1118

به "5 سیگنال سبز برای بورس تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 سیگنال سبز برای بورس تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید