امکان سفر بدون ویزا به کشور قزاقستان در سال 2022

به گزارش لنجان بلاگ، سفر بدون ویزا به قزاقستان خبری جالب توجه است که در سبب توسعه روابط دو کشور شده و باعث رونق صنعت گردشگری خواهد شد. امکانی که به تجار فرصت می دهد که به راحتی اهداف مالی خود را عملی نموده و گامی موثر در جهت بهینه سازی آن بردارند. قزاقستان کشوری بسیار مجذوب کننده و زیبا است که در آسیای میانه قرار گرفته و از شمال با روسیه و از شرق با چین مرز مشترک دارد. از جمله مزایای برقراری ارتباط با این کشور حفظ ثبات مالی کلان در آن است که سبب شده کشور قزاقستان یک منظره دقیق در حوزه مالی داشته باشد.

امکان سفر بدون ویزا به کشور قزاقستان در سال 2022

سفر بدون ویزا به قزاقستان

کشور قزاقستان با بیشترین مقدار بیکاری برابر با 4 درصد نشان داده است که شرایط مناسبی در حوزه کسب و کار داشته و نرخ بیکاری آن کاملا کنترل شده است. این کشور رتبه بسیار خوبی در زمینه کارآفرینی مالی دارد و از سمت جنوب شرق با قزاقستان و از جنوب با ازبکستان مرز مشترک دارد. بعلاوه در جنوب غرب این کشور نیز ترکمنستان قرار گرفته است. جالب است که بدانید در قسمت های غربی قزاقستان استخراج نفت اجرا شده و همین موضوع به تنهایی رشد بالای مالی قزاقستان را نشان می دهد.

آخرین خبر از سفر بدون ویزا به قزاقستان

سفر بدون ویزا به قزاقستان همان خب مهمی است دستاورد سفر رئیس جمهور این کشور به ایران است. بر اساس آخرین اخباری که در مرداد ماه 1401 منتشر شد، ایرانیان برای سفر به کشور قزاقستان دیگر احتیاج به ویزا یا ویزا نخواهند داشت. روابط عمومی وزارت خارجه کشور جمهوری اسلامی ایران در یک اطلاعیه از لغو شدن ویزا سفر ایرانیان به کشور قزاقستان اطلاع داد. بر اساس اطلاعیه صادر شده و به سبب این تصمیم که در پی توافق سفر 29 خرداد ماه سال 1401 گرفته شد، قاسم جومارت توکایف رئیس جمهور وقت کشور قزاقستان که به تهران سفر نموده بود در پی مصاحبه های اجرا شده از لغو صدور ویزای سفر ایرانیان به این کشور اطلاع داد.

دولت قزاقستان بر اساس این خبر اعلام نمود که از تاریخ 17 تیر 1401 سفر اتباع ایرانی به این کشور بدون احتیاج به ویزا انجام خواهد شد. بر اساس این خبر ایرانیان می توانند بدون احتیاج به صدور ویزا و به راحتی وارد قلمرو کشور قزاقستان شده و در هر بار ورود و خروج به مدت 14 روز در این کشور اقامت داشته باشند. به عبارتی در یک بازه زمانی 180 روزه مجموعاً 42 روز که در چند سفره مداوم به کشور قزاقستان انجام می گردد، اقامت بدون ویزا برای ایرانیان میسر خواهد شد. تمهیدات سفر بدون ویزا به قزاقستان برای انجام راحت تر مناسبات تجاری، گردشگری و مالی بین دو کشور در نظر گرفته شده است.

قوانین سفر به قزاقستان در گذشته

در گذشته برای سفر به کشور قزاقستان احتیاج به اخذ ویزا بود. قزاقستان در کشور ایران سفارت دارد و برای توریسم و بعلاوه انجام کسب و کارها، ویزا های مربوطه را در شهر تهران صادر می نماید. مدارکی که برای صدور ویزای قزاقستان تا سال 1400 مورد احتیاج بوده است عکس پاسپورت، رزرو بلیط به همراه یک دعوت نامه از سمت یک دوست و یا یک شرکت توریستی بود.

هزینه ای که تا آن موقع برای اخذ ویزا پرداخت می شد 70 دلار بود و البته در این اواخر به 55 دلار رسیده بود. ویزای توریستی در کشور قزاقستان یک ویزای 1 ماهه در نظر گرفته شده بود که به شکل برچسبی در یکی از صفحات پاسپورت مسافران چسباندن می شد. اما با تصمیم نو و امکان سفر بدون ویزا به قزاقستان دیگر هیچ محدودیتی برای سفر به این کشور به واسطه صدور ویزا وجود نخواهد داشت.

قزاقستان ، سرزمین قهرمانان ماناس

زبان مردم قرقیزس قزاقستان تان روسی و قرقیزی است و شاخه ای از زبان های شرقی مرکزی و ترکیی محسوب می گردد. در این کشور شما با 3 گویش شمالی، جنوب غربی و شرقی روبه رو هستید. 80 درصد جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل داده اند و بعد از آن به مسیحیان ارتدکس روسی با 17 درصد اختصاص داده شده است. نوع حکومت در این کشور جمهوری دموکراتیک بوده و از لحاظ گردشگری و البته صنعت کشاورزی پیشرفت های چشمگیری داشته است.

جاذبه های این کشور در دسته جاذبه های طبیعی و تاریخی قرار دارند که بازدید از آنها به شما توصیه می کنیم. ساعت محلی قزاقستان در نیمه ابتدایی سال 1 ساعت و نیم و در نیمه دوم سال 2 ساعت و نیم از ایران جلوتر است. سفر بدون ویزا به قزاقستان می تواند سفری پر خاطره و بیاد ماندنی باشد.

مختصری از قزاقستان

حالا که در خصوص سفر بدون ویزا به قزاقستان و تمهیدات نو برای صدور ویزا صحبت کردیم، بد نیست کمی هم در خصوص این کشور و زیبایی هایش مصاحبه کنیم. مرکز کشور قزاقستان یعنی شهر آستانه شهری بزرگ و معروف است و واحد پول مردمان این کشور تنگه نام دارد. در این کشور نخست وزیر در راس حکومت بوده و مجلس از دو بخش جداگانه سنا و مجلس تشکیل می گردد. کشور قزاقستان زمستان های سرد و تابستان هایی گرم دارد. بعلاوه بارندگی در آن کم بوده و اراضی آن تقریبا نیمه خشک و خشک هستند.

رود های مهم این کشور شامل رود آرال، رود ایلی، رود ایشیم، رود اورال، سیردریا، رود ایرتیش، دریاچه بالخاش، دریاچه زایسان و رود چارین است. به لحاظ منابع متعدد زغال سنگ، طلا و آهن در میان 10 کشور برتر دنیا قرار گرفته است و دومین منابع بزرگ کروم، اورانیوم، سرب و روی، سومین منبع غنی منگنز و چهارمین منبع اصلی مس در آن قرار گرفته است.

راه های سفر به قزاقستان

برای سفر بدون ویزا به قزاقستان شما می توانید از هواپیما، قطار، اتوبوس، ماشین شخصی و قایق بهره ببرید. هواپیمایی لوفت هانزا پرواز مستقیم به سمت آلماتی دارد و شما از آنجا می توانید با ایرلاین های داخلی خود را به شهر های کشور قزاقستان برسانید. قطارهای کشور قزاقستان نیز راحت و ایمن هستند و هر 3 الی 4 ساعت در مرز کشور روسیه و 6 ساعت الی 8 ساعت در مرز کشور چین توقف دارند.

سفر به کشور قزاقستان با ماشین شخصی نیز میسر است. اما بد نیست بدانید که راه های متعددی به این کشور ختم می شوند که البته برای عبور از بازرسی ها باید بیش از 36 ساعت در صف بازرسی منتظر بمانید. اتوبوس یکی دیگر از راه های سفر به این کشور است که اگر برای سفر طولانی مدت از 24 ساعت تا 36 ساعت مسئله ای ندارید، می توانید از این وسیله برای سفر بهره ببرید. بعلاوه برای سفر بدون ویزا به قزاقستان در باکو و آق تاو قایق های مسافربری به صورت منظم حرکت نموده و مسافران را جابجا می نمایند.

تماشای های قزاقستان

از جمله جاذبه های تماشای که در سفر بدون ویزا به قزاقستان باید از آنها تماشا کنید آلماتی است که بزرگترین شهر قزاقستان بوده و به خیابان های عریض، منظره ها کوهستانی بی نظیر، معماری مجذوب کننده و مدرن و فواره های جالب و پرآب، معروفیت دارد. بعلاوه به مجموعه ورزشی Medeu در قزاقستان رفته و بزرگترین مجموعه مجهز اسکی دنیا را که در ارتفاع 1700 متری سطح دریا قرار گرفته مشاهده کنید. دومین شهر بزرگ قزاقستان آستانا نام دارد که فروشگاه ها، کافه ها، رستوران ها و مراکز بزرگ و مدرنی در آن خودنمایی می نمایند. از پایگاه فضایی بایکورور که در صحرای بزرگ قزاقستان قرار گرفته است و محلی برای پرتاب موشک های فضایی کشور روسیه محسوب می گردد، تماشا کنید.

در ادامه سفر بدون ویزا به قزاقستان شهر تراز که بیش از 2000 سال قدمت دارد را نیز نباید فراموش کنید. این شهر در لیست آثار باستانی و میراث فرهنگی یونسکو قرار گرفته است. در نهایت به شما توصیه می کنیم که در حمام های اراسان کشور قزاقستان که حمام های بی نظیری به لحاظ معماری و قدمت محسوب می شوند، آرامش را به روح و جسم خود برگردانید. حمام هایی سنتی که با دمپایی، حوله و یک کلاه از شما پذیرایی می نمایند و در حمام ترکی، سونای فنلاندی و اتاق بخار داغ روسی می توانید تجربه ای لذت بخش از سفر به کشور قزاقستان را برای خود ثبت کنید.

قزاقستان و زیبایی هایی کمتر دیده شده

کشور قزاقستان جاذبه های تاریخی و گردشگری فراوانی دارد که توانسته در کنار چهره قدیمی و اصیل قومیت های مختلف، لذت یک سفر به دنیای مدرن را نیز برای گردشگران و مسافران فراهم کند. با توجه به شرایط نو، سفر بدون ویزا به قزاقستان برای ایرانیان میسر است و این یک فرصت طلایی برای ایرانیان محسوب می گردد که از تماشای های بیشمار و بی نظیر این کشور به راحتی تماشا نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1494

به "امکان سفر بدون ویزا به کشور قزاقستان در سال 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان سفر بدون ویزا به کشور قزاقستان در سال 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید