کرونا در اروپا، از بازار آشفته ماسک در آلمان تا کاهش تدریجی محدودیت ها در فرانسه

به گزارش لنجان بلاگ، جدیدترین اخبار کرونایی از کمبود ماسک در بازارهای آلمان خبر می دهد.

کرونا در اروپا، از بازار آشفته ماسک در آلمان تا کاهش تدریجی محدودیت ها در فرانسه

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا همچنان در اروپا جولان داده و عواقب اقتصادی، اجتماعی و سیاسیبیشتریبه بار می آورد.

توزیع ماسک مجانی در ایالت زارلند آلمان

جدیدترین اخبار کرونایی حاکی از آن است که در ایالت زارلند از روز دوشنبه ماسک های مجانی بین شهفرایندان توزیع می شود. قرار است از روز دوشنبه شهفرایندان در فروشگاه ها و وسایل حمل و نقل عمومی ملزم به استفاده از ماسک باشند. دولت محلی این ایالت حدود 5 میلیون ماسک را برای توزیع بین مردم خریداری نموده است.

موش های دو مزرعه در هلند هم تست کرونایشان مثبت شده است. بعضی کارکنان این مزارع در هلند پیش از این به کرونا مبتلا شده بودند و احتمال می رود که این حیوانات هم از انسان ها گرفته باشند.

پایین ترین میزان مرگ کرونایی یک روزه در اسپانیا در یک ماه گذشته

وزارت بهداشت اسپانیا هم خبر داده است که در عرض 24 ساعت گذشته حدود 288 نفر در این کشور در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که این پایین ترین میزان مرگ و میر کرونایی در 24 ساعت گذشته از حدود یک ماه پیش بوده است. در مجموع تا به حال حدود 23190 نفر در این کشور در اثر ابتلا به کرونا جان داده اند.

وولفگانگ شایبله، رئیس مجلس آلمان هم در مصاحبه با یک رسانه آلمانی با توجه به محدودیت بسیاری ازحقوق اساسی در این باره هشدار داده است که حمایت از زندگی انسان ها در دوران کرونا همه چیزرا تحت الشعاع قرار دهد.

وی تاکید نمود: وقتی من می شنوم که همه چیز باید برای حمایت اززندگی انسان ها کنار گذاشته شود باید بگویم که این امر به صورت مطلق صحیح نیست. اگر یک ارزش مطلق در قانون اساسی ما وجود داشته باشد آن عزت و شرف انسانی است و این امری تعرض ناپذیر است.

دادگاه های آلمان هم با رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی و استفاده ازماسک به تدریج کار خود را آغاز می نمایند.

140 مرگ کرونایی جدید در آلمان در 24 ساعت گذشته

انستیتو رابرت کخ آلمان هم ازافزایش حدود 1737 نفر دیگر به کرونا در 24 ساعت گذشته خبر داده و 140 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را ازدست داده اند. به این ترتیب بر اساس اطلاعات این نهاد بهداشتی در آلمان تا به حال 5640 نفر در آلمان بر اثر ابتلا به کرونا جان داده اند و 154175 نفر هم به این بیماری مبتلا شده اند و 112 هزار نفر هم بهبود یافته اند.

مدارس ایتالیا تا سپتامبر تعطیل خواهد بود

ایتالیا هم اعلام نموده که مدارس این کشور برای مقابله با شیوع کرونا تا سپتامبر تعطیل خواهد بود. این خبر را نخست وزیر ایتالیا در مصاحبه با یک رسانه چاپ این کشور اظهار داشت. وی اظهار داشت که در فرایند تدریجی کاهش محدودیت های ضد کرونایی فعالیت های اقتصادی مهم باید دوباره آغاز به کار نمایند و این امر احتمالا هفته آینده اتفاق خواهد افتاد.

نخست وزیر ایتالیا اظهار داشت که اولویت ها باید به بخشهای صنعتی و تولیدی اختصاص داده شود که بر صادرات تمرکز دارند. در آغاز فرایند بازگشایی مجددد این گونه فعالیت ها باید سلامتی کارمندان بسیار مورد توجه قرار گیرد.

نخست وزیر ایتالیا اظهار داشت که کابینه بر روی جزئیات چگونگی کاهش گام به گام محدودیت های ضد کرونایی کار می نماید.

کمبود ماسک در بازارهای آلمان

بر اساس گزارش یک رسانه آلمانی عرضه ماسک های پزشکی در آلمان همچنان ناچیزو کم است. عمده فروشان دارو از انبارهای خالی خبر می دهند. عمده فروشان دارو اعلام نموده اند که حتی اگرما موجودی خود را افزایش دهیم باز هم میزان تقاضا بیشتر از عرضه است.

انجمن داروسازان آلمان هم کمبود ماسک در بازارها را تایید نموده است. یک سخنگوی این نهاد آلمانی در این باره گفته است که شرایط عرضه ماسک سخت است و این به این دلیل است که از روز دوشنبه با توجه به اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی تقاضا در بخشهای عمومی افزایش می یابد.

بازار ماسک در آلمان بر اساس گزارش های منتشر شده بازار پر هرج و مرجی است.

کاهش تدریجی محدودیت های ضد کرونایی در فرانسه

فرانسه هم می خواهد از 11 ماه می به صورت گام به گام محدودیت های ضد کرونایی را لغو کند. نخست وزیر فرانسه روز سه شنبه طرح دولت برای کاهش این محدودیت ها را اعلام خواهد نمود. 17 اولویت در نظر گرفته شده که دولت بر اساس آن به صورت گام به گام کاهش محدودیت ها را اجرایی خواهد نمود.

در مجموع از آغاز بحران کرونا در فرانسه در اوایل ماه مارس بیش از 22600 نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و به این ترتیب فرانسه در کنار آمریکا، ایتالیا و اسپانیا به کشورهای با بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی تعلق دارد.

هشدار پزشکان آلمانی درباره تاثیرات مخرب قرنطینه بر سلامت بچه ها

پزشکان اطفال در آلمان هم هشدار داده اند که محدودیت های ضد کرونایی می تواند به فرایند رشد بچه ها آسیب برساند. رئیس انجمن پزشکان متحصص کودک و نوجوان در آلمان (BVKJ) در این باره گفته است ممنوعیت ارتباط و حبس بچه ها آن ها را در معرض آسیب های روانی و اجتماعی قرار می دهد. وی تاکید نموده که هر چقدر این اقدامات طولانی تر باشد این خطر افزایش پیدا می نماید.

وی درباره عواقب سلامت روانی بچه های که در دوران قرنطینه نباید به مهد کودک و مدرسه بفرایند و نباید دوستان خود را ببینند هشدار داد.

سرمایه گذاری جی20 علیه شیوع ویروس کرونا

خبرها حاکی از آن است که کشورهای عضو جی 20 می خواهند علیه شیوع ویروس کرونا سرمایه گذاری نمایند. اعضای این تشکل یک ابتکار عمل برای دسترسی سریع به ابزاری در مبارزه با ویروس کرونا را آغاز نموده اند.

وزیر دارایی عربستان به عنوان رئیس موقت این تشکل اعلام نموده است که جی 20 همکاری های جهانی در همه جبهه ها و بخصوص برای بستن شکاف های اقتصادی ایجاد شده در بخش سلامت را تقویت می نماید.

کمیسر توریسم دولت فدرال آلمان هم در دوران شیوع بحران کرونا سفرهای خارجی در تعطیلات تابستان را امکان پذیر ندانسته است.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم اعلام نموده که از هفته آینده به دفتر کار خود بازمی شود.

کمیسیون اروپایی هم این انتقاد را به روسیه و چین وارد نموده است که ازبحران کرونا برای تبلیغات استفاده می نمایند. سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گزارشی درباره خطرات سلامت مردم به دلیل اشاعه اطلاعات نادرست هشدار داده است.

روزنامه دی ولت هم گزارش داده است که پکن کوشش می نماید مستقیما در این راستا روی دولت آلمان تاثیر بگذارد. وزارت کشور آلمان کوشش های چین در این راستا را تایید نموده است.

بچه ها اسپانیایی از قرنطینه خارج می شوند

بعد از حدود 42 روز قرنطینه خانگی حالا بچه ها اسپانیایی می توانند بیرون بیایند. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از طرف دولت این کشور افراد زیر 14 سال می توانند حدود یک ساعت را با والدین خود در خارج از منزل بازی نمایند.

دولت آلمان هم درباره یاری های اقتصادی به شرکت هواپیمایی لوفت هانزا که به دلیل بحران کرونا با شرایط بدی روبرو شده است اختلاف نظر دارد.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم درباره مسابقه بین کشورهای اروپایی برای لغو محدودیت های سفرهای خارجی هشدار داده و آن را عامل نابودی همه موفقیت هایی که تا به حال در مبارزه با شیوع کرونا به دست آمده دانسته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 343

به "کرونا در اروپا، از بازار آشفته ماسک در آلمان تا کاهش تدریجی محدودیت ها در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از بازار آشفته ماسک در آلمان تا کاهش تدریجی محدودیت ها در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید