ممنوعیت تشکیل کلاس های ساعتی و نوبتی در مدارس

به گزارش لنجان بلاگ، تهران (پانا) - سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت دانش آموزان باید 5 روز هفته را در کلاس ها حاضر شوند و تشکیل کلاس های ساعتی، نوبتی (یک روز در میان) و یا ترکیبی (مجازی و حضوری) در مدارس غیرقانونی خواهد بود.

ممنوعیت تشکیل کلاس های ساعتی و نوبتی در مدارس

به گزارش صدا و سیما، صادق ستاری فرد گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا آموزش در مدارس فقط به صورت حضوری خواهد بود و همه دانش آموزان باید در یک گروه و پنج روز در هفته در مدرسه حاضر شوند.

وی با اشاره به این که تا به امروز 35 هزار بازدید از مدارس داشته ایم و برای 204 مدیر و معاون متخلف توبیخ، کسر حقوق و لغو ابلاغ صادر شده است گفت: پرونده این متخلفان به هیئت رسیدگی به تخلفات رفته است.

وی گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا شرط حضور دانش آموزان در کلاس ها تنها زدن ماسک و تهویه مناسب هواست و گروه بندی دانش آموزان به بهانه رعایت شیوه نامه های بهداشتی، تخلف محسوب می گردد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تنها سه دسته از دانش آموزان شامل مبتلایان، دارای علائم و بیماران زمینه ای می توانند به صورت موقت از آموزش های مجازی استفاده نمایند.

ستاری فرد ادامه داد: دانش آموزان این سه گروه باید تاییدیه پزشک را بیاورند که مستندات این تاییدیه در سامانه ایران من بارگذاری خواهد شد.

وی اضافه نمود: ملاک ابتلای دانش آموزان و غیبت آن ها در کلاس های حضوری سامانه ایران من است و در غیر این صورت غیبت دانش آموزان غیرموجه تلقی خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: پزشکان مستقر در مراکز جامع خدمات بهداشتی یا مراقبان بهداشت مدارس می توانند دانش آموزان مبتلا را شناسایی و استراحت پزشکی برای آن ها در نظر بگیرند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تاکید نمود: دانش آموزان غایب که غیبت غیرموجه دارند با توجه به مقدار غیبت خود مشمول کسر نمره انضباطی و نمره مستمر خواهند شد.

وی گفت: تعطیلی هر مدرسه برای آلودگی هوا براساس مصوبات کمیته ستاد اضطرار ستاد بحران استانداری هر استان انجام می گردد و اجرای این مصوبات برای آموزش و پرورش الزامی است؛ طبق مصوبه این ستاد مراسم صبحگاهی مدارس و زنگ ورزش و اردو های مدارس تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

ستاری فرد اضافه نمود: مدت زنگ های سرگرمی مدارس نیز در شرایط آلودگی هوا تغییر می نماید؛ مقدار آن با توجه به آلودگی هوا کاهش یافته است و تنها برای استفاده دانش آموزان در شرایط خاص از جمله استفاده از سرویس های بهداشتی مجاز خواهد بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1417

به "ممنوعیت تشکیل کلاس های ساعتی و نوبتی در مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت تشکیل کلاس های ساعتی و نوبتی در مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید