اعلام شرط بازگشایی دانشگاه ها در ترم آینده

به گزارش لنجان بلاگ، تهران (پانا) - معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه حضوری شدن آموزش در دانشگاه ها منوط به حفظ سلامتی افراد است، گفت اگر واکسیناسیون انجام گردد و شهرها در شرایط زرد و آبی قرار گیرند امید است از مهرماه 1400 کلاس ها به صورت حضوری برگزار گردد.

اعلام شرط بازگشایی دانشگاه ها در ترم آینده

به گزارش وزارت علوم، علی خاکی صدیق در نخستین روز از پنجمین همایش آموزش عالی با بیان اینکه تربیت اساتید اخلاق مدارو شایسته مبتنی بر استفاده از روش های نوین آموزشی جهت رشد و شکوفایی دانشجویان و ایجاد برنامه های درسی کارآمد و تحول آفرین از اهداف کلان معاونت آموزشی است، اضافه نمود: در حال حاضر کوشش می کنیم تا مقررات آموزشی که تا پیش از این دست و پا گیر بوده، به مقرراتی انعطاف پذیر با واگذاری اختیار تصمیم گیری به دانشگاه ها تبدیل گردد زیرا ما در کشور تنوع و طیف های وسیعی از موسسات و مراکز آموزشی را داریم که این موسسات از نظر زیر نظام ها، تجربیات، قدمت، توانمندی های علمی و مدیریتی با یکدیگر متفاوت هستند و این تنوع سبب می گردد تا امکان استفاده از یک فرمول واحد برای حل مسائل در کل کشور فراهم نباشد.

دکتر خاکی صدیق با تاکید بر اینکه آموزش عالی یک امر محدود به وزارت علوم نیست و مشارکت سازمان های بسیاری را می طلبد و موفقیت آن نیز تنها به وسیله وزارت علوم ممکن نیست، عنوان نمود: یکی از اهداف این همایش، پیوند آموزش عالی با جامعه در بهبود و برطرف مسائل است که این امر مشارکت، هم افزایی و همکاری بخش های مختلف را در کشور می طلبد.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی درخصوص مسائل مختلف آموزش عالی گفت: اهداف این نشست ها و جلسات عمدتاً اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، ارتقای دانش فنی و آنالیز چالش ها و آسیب ها بوده، زیرا کشور با ورود غیرمنتظره این ویروس با چالش هایی بسیاری روبرو شد.

خاکی صدیق ادامه داد: در دانشگاه ها کوشش شده تا با برنامه ریزی، آسیب ها و چالش ها را به حداقل برسانیم. باید تشکر کنیم از خانواده آموزش عالی که اجازه ندادند در دوران کرونا در آموزش وقفه ای ایجاد گردد و زیرساخت های این نوع آموزش را علی رغم مسائل اقتصادی ایجاد کردند و فرهنگسازی، سیاست گذاری و اطلاع رسانی ها نیز به موقع انجام شد.

وی عنوان نمود: در اسفند 98 اگرچه بیش از دو دهه تجربه در آموزش الکترونیکی داشتیم اما این امر تنها به تعداد کمی از دانشگاه ها محدود می شد اما با شیوع کرونا و ضرورت استفاده از آموزش مجازی با بیش از 2 هزار واحد دانشگاهی روبرو بودیم که هیچ تجربه و زیرساختی برای این موضوع نداشتند و براساس آمار کمتر از 10 درصد اساتید و کارشناسان با این نوع آموزش آشنا بودند.

معاون آموزشی وزارت علوم اضافه نمود: در ابتدا از نظر قوانین آموزشی و فرهنگی و زیرساخت ها در ابتدا با چالش های بسیاری روبرو بودیم اما با تشکیل کارگروه هایی که در دانشگاه ها و ستاد وزارت علوم ایجاد شد، توانستیم مسائل را مرتفع و مدیریت کنیم.

خاکی صدیق با بیان اینکه در نوروز سال 99 عملاً تعطیلی در حوزه آموزش عالی نداشتیم و با گذشت یک ماه از شروع سال جدید، 70 درصد کلاس ها در بستر فضای مجازی برگزار گردید و دوماه بعد نیز به 80 درصد رسید، توضیح داد: در حال حاضر با مسائل مختلفی از جمله ساماندهی دانشگاه ها، به روزرسانی سر فصل ها، آموزش الکترونیکی و آنالیز چالش های آن روبرو هستیم که ضروری است تا در بهبود آن ها به منظور ارتقای کیفی آموزش عالی کوشش کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در انتها با اشاره به اینکه حضوری شدن آموزش ها منوط به حفظ سلامتی افراد است، از ارسال نامه ای به وزارت بهداشت در این خصوص اطلاع داد و گفت: اولویت برای واکسیناسیون مطالبه دانشجویان است و آموزش حضوری نباید بیش از این به تعویق بیفتد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1026

به "اعلام شرط بازگشایی دانشگاه ها در ترم آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرط بازگشایی دانشگاه ها در ترم آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید