مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: کیش آماده همکاری های گردشگری با کشورهای اسلامی و همسایه

به گزارش لنجان بلاگ، خبرنگاران : نخستین نمایشگاه فرهنگ ایران زمین با موضوع فعالیت های فرهنگی، هنری، اقوام، پوشاک و گردشگری جمهوری اسلامی ایران در جزیره کیش گشایش یافت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: کیش آماده همکاری های گردشگری با کشورهای اسلامی و همسایه

به گزارش علی جمشیدپور خبرنگار خبرنگاران ، مهندس مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین گشایش نمایشگاه فرهنگ ایران زمین گفت : برگزاری نمایشگاه فرهنگ ایران زمین می تواند ظرفیت بالقوه تمدن گذشته و حال حاضر ایران را به نمایش بگذارد و جزیره کیش می تواند در این زمینه پیشگام باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اضافه کرد : امیدوارم در این همایش و نمایشگاه رابطه قومیت های مختلف نزدیک تر شده و فعالیت های توریستی و جذب توریست را در راستای رونق اقتصاد کشور بهبود ببخشیم.

وی به ظرفیت ایران برای جذب توریستان سلامت و ورزشی اشاره نمود و گفت : بدین منظوردست دوستی و همکاری به تمامی کشورهای اسلامی و همسایه خواهیم داد.

در برنامه هفتم ضعف های توریستی و فرهنگی ایران را جبران می کنیم

بعلاوه دکترچنارانی عضو فراکسیون میراث و توریستی مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه فرهنگ ایران زمین با تاکید به اهمیت ارج نهادن و حفظ میراث فرهنگی و تاریخی کشور گفت: در این همایش اعلام می کنیم که در سال 2023 در اردبیل نمایشگاه فرهنگ ایران زمین را برگزار خواهیم کرد و از تمامی عزیزان و اعضای عضو اکو برای حضور پرشور دعوت می کنیم تا در برگزاری پرشکوه تر این همایش ما را کمک نمایند.

عضو فراکسیون میراث و توریستی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت : در نظر داریم در برنامه هفتم ضعف های توریستی و فرهنگی ایران را جبران کنیم و در پی این هستیم که با برگزاری نمایشگاه های مختلف بتوانیم با کشورهای همسایه مبادلات تجاری داشته باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد که در حاشیه نمایشگاه ها می توانیم توافق نامه های متفاوتی را با دیگر کشورها به امضا برسانیم.

لازم به ذکر است عصر امروز نخستین نمایشگاه فرهنگ ایران زمینبا حضور معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی، رئیس فراکسیون فعالیت های فرهنگی و نمایشگاه های مجلس شورای اسلامی، دبیر کل اکو و سفرای بعضی کشورها گشایش یافت.

نمایندگان مجلس، سفرای کشورهای تاجیکستان، قرقیزستان در تهران، نمایندگانی از سفارت کشورهای ترکیه، پاکستان، ژاپن، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و مشاور امور بانوان استاندار هرمزگان از دیگر حاضران در این نمایشگاه بودند.

این نمایشگاه از 108 غرفه تشکیل شده است که 60 مجموعه فعال استان های کشور در حوزه صنایع دستی، 11 انتشاراتی، 11 آژانس توریستی داخلی و خارجی، هشت هتل، 40 شرکت استارتاپی، 2 دانشگاه و 6 موزه خصوصی و یک موزه دانشگاهی در آن حضور دارند.

نخستین نمایشگاه فرهنگ ایران زمین همه حوزه های فرهنگ ایران زمین در بخش های مختلف از جمله پوشاک، صنایع دستی، هنرهای سنتی، موسیقی، هنرهای تجسمی، کتاب و انتشارات، توریستی و جاذبه های غذایی نقاط مختلف کشور را به نمایش گذاشته شده است.

نخستین دوره نمایشگاه فرهنگ ایران زمین از 14 تا 17 شهریور 1401 در محل نمایشگاه بین المللی کیش با همکاری پارک ملی علوم، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی برگزار می گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1498

به "مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: کیش آماده همکاری های گردشگری با کشورهای اسلامی و همسایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: کیش آماده همکاری های گردشگری با کشورهای اسلامی و همسایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید