مقام پیشین اف بی آی: عفوهای ترامپ نفرت انگیز است

به گزارش لنجان بلاگ، اندرو مک کیب، سرپرست سابق اف بی آی، از موج عفوهای ریاست جمهوری که توسط دونالد ترامپ صادر شد، انتقاد و آنها را بسیار نفرت انگیز توصیف کرد.

مقام پیشین اف بی آی: عفوهای ترامپ نفرت انگیز است

مک کیب در گفت وگو با سی ان ان گفت که رئیس جمهوری فعالانه مشغول تضعیف نظام قضایی است که در واقع قرار است از آن دفاع کند.

او اضافه نمود: این عفوها اوج اقداماتی است که مانع عدالت می شوند، و در گزارش مولر از آنها یاد شده است.

مک کیب یک روز قبل از آغاز بازنشستگی اش، توسط جف سشنز، اولین دادستان کل ترامپ، اخراج شد. یک گزارش وزارت دادگستری در آن موقع گفت که مک کیب با اجازه دادن به یک دستیار خود برای گفت وگو با وال استریت ژورنال درباره تحقیقات اف بی آی درباره تحقیقات در خصوص بنیاد کلینتون، از اختیارات خود فراتر رفته است.

مک کیب، ترامپ را مورد انتقاد قرار داده و گفت او نشان داده که در حلقه اش، همکاری نکردن با مقامات نتیجه خوشی در پی دارد. او با عفو و رهایی افراد از زندان، به آن ها جایزه می دهد.

گزارش مولر از این احتمال یاد نموده است که شاید پل مانافورد، مدیر کارزار انتخاباتی ترامپ، از این جهت ترجیح داد با مقام ها همکاری نکند که انتظار داشت مورد عفو ترامپ قرار گیرد. راجر استون، مشاور قدیمی ترامپ نیز که در تحقیقات مشاوران ویژه همکاری نکرد، هم مورد بخشودگی نهاده شد و هم قبل از آن، در مجازاتش تخفیف قائل شدند.

عفو به معنای حذف کامل محکومیت کیفری است، در حالی که تخفیف صرفا به معنای کاهش مجازات فرد است.

مک کیب گفت: آنچه در گزارش مولر دیده شده و مورد ارجاع نهاده شده، اکنون تکمیل شده است. بخشش ها صادر شده اند. و اکنون این افراد در ازای کاری که نموده اند، مورد حمایت رئیس جمهوری نهاده شده اند. حتی نمی دانم این کار را چطور توصیف کنم، به وضوح فساد است.

طبق گفته وزارت دادگستری، ترامپ 70 عفو و 24 مورد تخفیف مجازات را صادر نموده است. ترامپ 9200 طومار برای تخفیف مجازات دریافت نموده است. این رقم برای اوباما، 1715 مورد تخفیف مجازات و بیش از 33 هزار طومار بود. جورج دبلیو بوش نیز با دریافت 8500 مورد تقاضای تخفیف، مجازات 11 نفر را تخفیف داد.

مک کیب گفته است که این سرانجام موج عفو ترامپ نیست. او گفت: گام بعدی اش چیست؟ بنن یک احتمال روشن است… گزارش هایی منتشر شده مبنی بر این که جولیانی به عفو تمایل نشان داده است. او مطمئنا می تواند از چنین امکانی استفاده کند، چرا که تحقیقات در نیویورک ادامه دارد. و در واقع محدودیتی وجود ندارد.

بن ساس، سناتور جمهوری خواه نیز در یک بیانیه شش کلمه ای در تاریخ 23 دسامبر درباره تازه ترین موارد عفوهای ترامپ گفت: این فساد تا مغز استخوان است.

این اظهارات سناتور ایالت نبراسکا پس از آن بود که رئیس جمهوری ترامپ از اختیارات قانون اساسی خود برای عفو افراد دیگری از زندانیان مانند مانافورد و استون استفاده کرد که آشکارا و مکررا قانون را نقض نموده اند و به آمریکایی ها آسیب رساندند.

علی رغم این اظهارات، تنها سناتور جمهوری خواه که در زمان برگزاری دادگاه اسیتضاح ترامپ علیه او رای داد، میت رامنی از ایالت یوتا بود، که به گفته پروپابلیکا، به عدم صدور احکام عفو در دوران فرمانداری خود در ایالت ماساچوست از سال 2003 تا 2007 مباهات می ورزید.

مک کیب در انتقادهای خود از رئیس جمهوری خویشتن داری نکرد و گفت که این رئیس جمهوری در یاری به دوستان و خانواده اش و مجازات دشمنانش هیچ حرمتی را نگه نداشته است.

او گفت: این فرد فعالانه با استفاده از عفو، عدالت را تضعیف می نماید. او به افرادی جایزه می دهد که از همکاری سرباز زدند، از ارائه اطلاعات سر باز زدند، فعالانه به دادستان ها و دادگاه ها دروغ گفتند. ما هرگز شاهد چنین تنزلی نبوده ایم. کمربندهاتان را ببندید. ممکن است از این هم بیشتر نزول کنیم. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 779

به "مقام پیشین اف بی آی: عفوهای ترامپ نفرت انگیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام پیشین اف بی آی: عفوهای ترامپ نفرت انگیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید