خبرنگاران لاوروف بر همبستگی روسیه با ونزوئلا برای مقابله دخالت های خارجی تاکید نمود

به گزارش لنجان بلاگ، مسکو- خبرنگاران- وزیر امور خارجه روسیه در ملاقات با همتای ونزوئلایی خود بر همبستگی کشورش با ونزوئلا برای مقابله با مداخله های خارجی که در راس آن آمریکا قرار گرفته است، تاکید نمود.

خبرنگاران لاوروف بر همبستگی روسیه با ونزوئلا برای مقابله دخالت های خارجی تاکید نمود

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش وزارت امور خارجه روسیه، سرگئی لاوروف روز چهارشنبه با خورخه ارئاسا وزیر امور خارجه ونزوئلا ملاقات کرد و از وی بخاطر حضور در مراسم رژه پیروزی در مسکو به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ دوم جهانی قدردانی کرد.

لاوروف با بیان اینکه ونزوئلا دوست دیرینه ما در آمریکای لاتین و در عرصه بین المللی است، اظهار کرد: ما مشارکت راهبردی با ونزوئلا را که بر اساس توافق ولادیمیر پوتین و نیکلاس مادورو روسای جمهوری روسیه و ونزوئلا گسترش می یابد بسیار ارج می نهیم.

لاوروف گفت: در خصوص شرایط پیرامون ونزوئلا هم ما شاهدیم که کشور شما در زمره کشورهایی است که با کوشش ها برای بازگرداندن منطقه به قرن نوزدهم و تحمیل کردن دکترین مونرو مقابله می نماید.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه گفت: ما با شما برای مقابله با تحمیل اراده خارجی بر ونزوئلا و کوشش برای مداخله در امور داخلی این کشور و براندازی حکومت آن اعلام همبستگی می کنیم.

دکترین مونرو (Monroe Doctorine) یک دکترین سیاسی آمریکایی بود که در 2 دسامبر 1823 میلادی توسط جیمز مونرو رئیس جمهور وقت آمریکا اعلام شد. این دکترین مخالف استعمار یا دخالت قدرت های اروپایی در کشورهای تازه استقلال یافتهٔ قاره آمریکا بود. بر اساس این دکترین، دولت ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفت که از دخالت در جنگ های بین قدرت های اروپایی و مستعمرات آن ها خودداری، و وقوع جنگ یا فعالیت استعماری در قاره آمریکا را به عنوان حرکتی خصمانه تلقی کند. مشاوران ترامپ کوشش می نمایند با این دکترین، مداخله نظامی در ونزوئلا و به دنبال آن در کل آمریکای لاتین را توجیه نمایند.

حمایت روسیه از مذاکرات دولت ونزوئلا با مخالفان

لاوروف در ادامه سخنان خود، بر موضع مسکو در حمایت از شروع مذاکرات حکومت ونزوئلا با مخالفان دولت این کشور تاکید نمود.

وی گفت: ما از موضع نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا برای پیشبرد گفت وگوهای ملی با مخالفان دولت حمایت می کنیم. از توافق دولت ونزوئلا با مخالفان خود در همکاری برای مقابله با ویروس کرونا که با وساطت سازمان بهداشت پان آمریکا به دست آمد استقبال می کنیم.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ملاقات خود از ونزوئلا در ماه فوریه گذشته اعلام نمود: ملاقاتی را با شرکت بعضی چهره های مخالف دولت ونزوئلا بخاطر دارم که در چارچوب میزگرد گفت وگوهای ملی برگزار گردید.

وی اضافه کرد: کاملا مشهود بود که مردم ونزوئلا از رویارویی مصنوعی که از خارج تحمیل شده است خسته شده اند و می خواهند هرچه زودتر توافق ملی به دست آید که رئیس جمهوری ونزوئلا نیز خواستار آن است.

لاوروف گفت: می خواهیم از ارزیابی های شما درباره شرایط کنونی مطلع شویم و از ملاقات امروز برای ادامه اجرای توافق هایی که پایه و اساس مشارکت ما را تشکیل می دهد، استفاده می کنیم.

خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت در ونزوئلا که واشنگتن او را رئیس جمهوری قانونی این کشور می داند، 24 ژانویه 2019میلادی (چهارم بهمن 97) پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر پیروزی مجدد مادورو، او را غاصب قدرت و خود را رئیس جمهوری مشروع ونزوئلا خواند.

آمریکا ، گوایدو را به عنوان رییس جمهوری (خودخوانده) ونزوئلا به رسمیت شناخت اما دولت مادورو همچنان از حمایت نیروهای مسلح و کشورهایی مانند چین و روسیه برخوردار است. این کشورها از تحریم ها و سیاست های آمریکا در قبال ونزوئلا به شدت انتقاد نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 464

به "خبرنگاران لاوروف بر همبستگی روسیه با ونزوئلا برای مقابله دخالت های خارجی تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لاوروف بر همبستگی روسیه با ونزوئلا برای مقابله دخالت های خارجی تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید