خبرنگاران رئیس جمهوری صربستان برنابیچ را برای تشکیل دولت جدید مامور کرد

به گزارش لنجان بلاگ، بلگراد- خبرنگاران- رئیس جمهوری صربستان شامگاه دوشنبه بار دیگرر آنا برنابیچ نخست وزیر کنونی را برای تشکیل دولت جدید در 4 سال آینده مامور کرد.

خبرنگاران رئیس جمهوری صربستان برنابیچ را برای تشکیل دولت جدید مامور کرد

به گزارش خبرنگاران، آلکساندر ووچیچ در یک همایش خبری که بطور مسقیم از تلویزیون سراسری صربستان پخش شد ضمن منصوب کردن خانم برنابیچ برای تشکیل دولت جدید بر سه اصل مهم یعنی؛ حاکمیت و تمامیت ارضی کشور، جهت عضویت در اتحادیه اروپا و حفظ روابط محبت آمیز با فدراسیون روسیه و چین و توسعه روابط با آمریکا تاکید کرد.

ووچیچ همچنین بر اهمیت برابری جنسیت در صربستان تاکید کرد و گفت که از نخست وزیر خواست که در تشکیل دولت جدید 50 درصد از اعضای دولت زن باشند و همچنین 2 وزارتخانه جدید حقوق بشر، برابری جنسیتی و گفت و گوی اجتماعی و وزارت مراقبت از خانوده، بچه ها و جمعیت شناسی راه اندازی کند.

وی همچنین در مورد فعالیت نخست وزیر کنونی گفت که برنابیچ بشد برای کشورش تلاش زیادی را مبذول و سیاستی را دنبال کرد که زیر بلیط مراکز قدرت خارجی و داخلی نبوده است. و وظایف خود را به خوبی انجام داد.

ووچیچ همچنین خاطر نشان کرد که به این امر خوش بین و اطمینان دارد که صربستان در حفظ صلح و ثبات پیروز خواهد شد و در جهت بهبود شرایط، توسعه اجتماعی و رفاه مرم گام های خوبی برخواهد داشت.

وی همچنین از کنندگان مجلس صربستان خواست تا از برنابیچ و کابینه وی حمایت کنند.

رییس جمهوری گفت که دولت جدید طی 4 سال آینده سه هدف اساسی را دنبال خواهد کرد. اول؛ افزایش قدرت اقتصادی، افزایش سطح استاندارد زندگی مردم، دوم؛ افزایش کارهای زیر ساختی مانند ساخت جاده ها و راه آهن بیشتر و پروژه های جدید و سوم؛ تقویت شرایط بهداشت و درمان کشور.

برنابیچ برای بار نخست در 8 تیر 1396 به عنوان اولین زن در تاریخ صربستان بعنوان نخست وزیر از مجلس رای اعتماد گرفت و اکنون پس از 4 سال مجددا از طرف رئیس جمهوری این کشور برای تشکیل دولت جدید انتخاب شد.

وی در فعالیت خود در 4 سال گذشته توانست در اهداف خود گام های بلندی برای صربستان بردارد از جمله می توان به افزایش جذب سرمایه خارجی، بهبود شرایط اقتصادی، کاهش بیکاری که به زیر ده درصد رسیده است، افزایش حقوق بازنشستگی و بالا بردن استانداردهای زندگی شهروندان و همچنین گسترش روابط محبت آمیز و همکاری با فدراسیون روسیه، چین و اتحادیه اروپا و دیگر کشورها.

دوازدهمین دور از انتخابات مجلسی صربستان 21 ماه ژوئن امسال (یکم تیر 1399) برگزار گشت.

حزب پیشرو به رهبری آلکساندر ووچیچ رئیس جمهوری در این انتخابات با 188 کننده بیشترین کرسی را در ساختار جدید مجلس صربستان دارد و ائتلاف حزب سوسیالیست و حزب وحدت صربستان با 32 کننده و حزب مخالف راست میانه متعلق به آلکساندرشاپیچ رهبر اتحاد میهنی صربستان 11 کرسی را در مجلس از آن خود دارند.

همچنین لیست اتحاد مجارهای ویوودینا با 9 کرسی ، حزب عدالت و آشتی به رهبری معمر ذوکورلیچ 4 کرسی ، لیست آلترناتیو دمکراتیک آلبانی تبارها 3 کرسی و حزب جنبش دمکراتیک سنجاک به رهبری دکتر سلیمان اوگلیانین 3 کرسی در ساختار جدید مجلس صربستان حضور دارند.

نخستین نشست دوازدهمیین دوره مجلس صربستان، روز دوشنبه 13 مرداد 1399 با حضور یک کننده زن محجبه مسلمان از حزب عدالت و آشتی به رهبری معمر زوکورلیچ مفتی سابق مشیخیت جامعه اسلامی منطقه سنجاک صربستان برگزار شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 616

به "خبرنگاران رئیس جمهوری صربستان برنابیچ را برای تشکیل دولت جدید مامور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رئیس جمهوری صربستان برنابیچ را برای تشکیل دولت جدید مامور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید