محققان علوم پزشکی مشهد با تهیه محلول ضدعفونی به جنگ کرونا رفتند

به گزارش لنجان بلاگ، مدیر مرکز رشد فناوری دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه محلول های ضد عفونی کننده ای را فراوری نموده و از فردا این محلول ها عرضه بازار مشهد خواهد شد.

محققان علوم پزشکی مشهد با تهیه محلول ضدعفونی به جنگ کرونا رفتند

به گزارش گروه خبرنگاران، هادی منوری، مدیر مرکز رشد فناوری دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محلول های ضد عفونی کننده ای را فراوری نموده و از فردا این محلول ها عرضه بازار مشهد خواهد شد.

منوری اظهار کرد: همیشه با توجه به شیوع ویروس کرونا متوجه این شدیم که محلول ضدعفونی کننده در بازار به شدت کاهش پیدا نموده و از آنجایی هم که زیر ساخت های موجود را در این مرکز داشتیم، تصمیم گرفتیم که خط فراوری را به سمت فراوری ژل و محلول ضدعفونی کننده سوق دهیم و این محلول از فردا روانه بازار مشهد خواهد شد.

مدیر مرکز رشد فناوری دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: ما تا زمانیکه احساس کنیم به این محصول احتیاج است، فراوریات خود را در جهت برطرف احتیاج مردم مشهد ادامه خواهیم داد. ما این محصول را به صورت کاملاً کنترل شده فراوری می کنیم و کنترل شده هم در اختیار معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهیم داد؛ چراکه متولی اصلی و کنترل کننده اصلی این امر معاونت غذا و دارو است.

وی تأکید کرد: ما ادعا نمی کنیم که حتماً احتیاج تمام استان را برآورده خواهیم کرد، اما تا آنجایی که در توانمان باشد این محصول را فراوری خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 199

به "محققان علوم پزشکی مشهد با تهیه محلول ضدعفونی به جنگ کرونا رفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان علوم پزشکی مشهد با تهیه محلول ضدعفونی به جنگ کرونا رفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید