قدردانی رئیس هیات مدیره بیمارستان ابن سینای تاجیکستان از ایران

به گزارش لنجان بلاگ، رئیس هیات مدیره بیمارستان ابن سینا تاجیکستان از جمهوری اسلامی ایران و پزشکان ایرانی برای کمک و مساعدت درمبارزه با ویروس کرونا به این بیمارستان تشکر کرد.

قدردانی رئیس هیات مدیره بیمارستان ابن سینای تاجیکستان از ایران

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، عبدالخلیل خالق زاده رئیس هیات مدیره بیمارستان ابن سینا تاجیکستان در یادداشتی از کشور دوست و همزبان، جمهوری اسلامی ایران و پزشکان ایرانی برای یاری و مساعدت در مبارزه با ویروس کرونا به این بیمارستان تشکر کرد.

یادداشت خالق زاده با این قطعه شعر سعدی که می گوید، بنی آدم اعضای یکدیگرند... شروع می شود.

در ادامه این متن آمده است: رسم جوانمردی تقاضا می کند که این صفحه در این تاریخچه نوشته شود. در روزهای اول ورود ویروس کرونا به تاجیکستان کمبود شدید دارو پیش آمد.

برخی از افراد و شهروندان از طریق اینترنت یا پزشکان آشنای خود نام داروها برای درمان کووید 19 لازم را دریافت کرده، به داروفروشی ها ریختند و تمام آن داروها را بردند. بیمارستان ابن سینا نیز از این موضوع مستثنی نبود و افرادی درصدد خرید تمام این داروها بودند.

به دلیل این که از این موضوع مطلع بودیم که مدت زیادی با این بیماری باید مبارزه کرد و بیماران را رایگان درمان کنیم و ترس از اتمام داروها، ما مجبور شدیم در فروش داروهای مذکور محدودیت جاری کنیم. ولی حتی با وجود محدودیت انبار دارو زود خالی می شد.

بیمارستان ابن سینا اساسا دارو را از ایران وارد می کند، ولی مقامات ایرانی به دلیل شیوع کووید 19 صادرات دارو را ممنوع کرده بود. من طبق روال به سفیر ایران در تاجیکستان نامه نوشتم و درخواست کردم که در خرید دارو از آن کشور به ما مساعدت نماید.

وقتی نامه ارسال شد، کننده سفارت در صحبت تلفنی گفت که به دلیل کمبود دارو در ایران به حل این مسئله خوش بین نیست، ولی حتما نامه ما را با رونوشت به وزارت بهداشت کشورشان ارسال خواهد کرد. من با پیش بینی وی موافق بودم و امید زیاد نداشتم، زیرا می دانستم که فروش داروهای درخواستی ما در خود آن کشور ممنوع شده و تنها با تایید بیماری کووید 19 به افراد داده می شد.

غیر از این با خروج آمریکا از معاهده برجام تحریم های ظالمانه بر ایران ایجاد شده بود در نتیجه صاردا ت دارو به این کشور ممنوع شده بود و قبلا هم ما با سختی اجازه خرید دارو دریافت می کردیم.

ولی بعد از دو سه روز، وقتی جواب وزارت بهداشت ایران را شنیدم، تعجبم برانگیخته شد! وزارت بهداشت دستور داده بود که به بیمارستان ابن سینای تاجیکستان هر قدر که می خواهد داروهای مورد نیاز را بدهند!

دوست آن باشد که گیرد دست دوست

در پریشان حالی و درماندگی.

در این فرصت لازم است از سفیر جمهوری اسلامی ایران و مسئولین وزارت بهداشت آن کشور برای یاری و یاری سپاس گزاری نمایم!

در ادامه نیز باید از پزشکان ایرانی نیز بابت یاری به این بیمارستان قدردانی کنم زیرا امکان سفر پزشکان ایرانی به تاجیکستان وجود نداشت و هر روز و هر ساعت پزشکان متخصص ایرانی با پزشکان این بیمارستان در ارتباط بودند و نتایج تحقیقات خود را در اختیار ما قرار می دادند.

راستی، در آن لحضه های حساس چنین احساس می کردم که این دوستان غم ما را غم خودشان حساب می کنند و مانند شهروندان خود با ما رفتار می کنند.

من به سفارت ایران نامه نوشته، سپاس گزاری خود را عرض کردم. با دوستان نیز در تماس های تلفنی از یاری و دل سوزی های آنها تشکر کردم .

اما با این یادداشت خواستم که شهروندان کشور عزیز تاجیکستان را نیز از اقدامات جوانمردانه این دوستان مطلع سازم.

از این فرصت بار دیگر از طرف خودم، کارمندان بیمارستان ابن سینا از اساتید ایرانی تشکر کرده و دست تک تک این دوستان را می فشارم و در برابر آنها سر تعظیم فرود می آورم!

انتهای پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 426

به "قدردانی رئیس هیات مدیره بیمارستان ابن سینای تاجیکستان از ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدردانی رئیس هیات مدیره بیمارستان ابن سینای تاجیکستان از ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید