درخواست دانشجویان پیغام نور فارس و هرمزگان برای رفع شدن مسائل آموزشی

به گزارش لنجان بلاگ، مسئول پویش دانشجویی دانشگاه پیغام نور فارس و هرمزگان گفت: با توجه به برگزاری آموزش مجازی، دانشجویان دانشگاه های پیغام نور با مسائل متعددی رو به رو هستند که برای رفع شدن این مشکل پویشی راه اندازی شده است.

درخواست دانشجویان پیغام نور فارس و هرمزگان برای رفع شدن مسائل آموزشی

رضا غیاثی، مسئول پویش دانشجویان پیغام نور استان ها را دریابید دانشگاه پیغام نور استان فارس و هرمزگان در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و برگزاری آموزش مجازی، دانشجویان دانشگاه های پیغام نور فارس و هرمزگان با مسائل متعددی رو به رو هستند.

غیاثی مطرح نمود: با وجودی که آموزش مجازی در پیش گرفته شده است و از هیچ یک از امکانات مراکز آموزشی استفاده ای نمی گردد، شاهد افزایش نرخ شهریه هستیم که به دور از انصاف به نظر می رسد.

مسئول پویش دانشجویی دانشگاه پیغام نور استان فارس و هرمزگان گفت: چرا در زمانی که دانشگا ها تعطیل است و خیلی از هزینه های زمان حضوری را ندارند افزایش شهریه را شاهد هستیم؟! مگر نه این است که هر افزایش شهریه ای باید در پی افزایش سطح رفاه دانشجویان باشد؟! حال که ما هر روز شاهد بدتر شدن شرایط هستیم و این موضوع با فرا رسیدن امتحانات انتها ترم بیشتر حاد می گردد. دانشگاه ها باید شفاف باشند و برای دانشجویان دقیقا تعیین نمایند که شهریه ها صرف چه اموراتی می گردد. این حق مسلم دانشجو است که بداند هزینه ای که میکند کجا ها خرج می گردد و در قبال این هزینه ها چه خدماتی را خواهد گرفت.

این فعال دانشجویی با اشاره به کم بودن زمان آزمون تاکید نمود: در این شرایط کرونایی آن هم با وجود مسائلی همچون ضعیف بودن سرعت اینترنت ها در مناطق مختلف، کند بودن سامانه امتحانات، مفهومی بودن سوالات در دروس اختصاصی و استرس و فشار ناشی از امتحانات که باعث فراموشی کوتاه مدت دانشجو در مدت زمان طول امتحان است. در خواست داریم تا اساتید و مسئولین نسبت به افزایش مدت زمان طول آزمون به حداقل چهل و پنج دقیقه اقداماتی را بی اندیشند.

وی با اشاره به وجود تعداد سوالات زیاد و عدم فرصت برای اصلاح پاسخ گفت: در دروس اختصاصی و عمومی انتظار می رود قابلیت برگشت به سوال قبل برای امتحانات انتها ترم فعال باشد و فرصت مجدد چک کردن سوالات برای دانشجو فراهم گردد چرا که در هر آزمونی سوالات سطحی بایستی در ابتدا پاسخ داده گردد و سوالات عمقی و مفهومی به زمان های انتهای آزمون موکول گردد.

غیاثی در خصوص مسائل سامانه امتحانات گفت: بعد از گذشت نزدیک به یک سال از همه گیری ویروس کرونا و روی آوردن به آموزش مجازی، واقعا باعث تاسف است که دانشگاهی به عظمت پیغام نور نتواند سیستم یکپارچه و منظم و هماهنگی با ساز و کاری دقیق برای دانشجویان تعریف کند.

وی ادامه داد: در مواردی که تعداد آن هم کم نیست! شاهد ضعف سامانه امتحانات هستیم، از ورود دانشجویان به سامانه، تا کند شدن سامانه در زمان آزمون، عدم اجازه به کاربر در ادامه آزمون! و در نهایت اشتباه محاسبه نمرات از طرف سامانه هستیم ما دانشجویان خواهان داریم که برای این مسائل به صورت جدی اقداماتی انجام گیرد.

این فعال دانشجویی با اشاره محدود بودن ارزشیابی صرفا به امتحان میان ترم بیان نمود: چرا باید اساتید در ارزشیابی های دروس، صرفا خود رامحدود به آزمون میان ترم نمایند؟ و از راه های دیگر همچون ارائه تحقیق، حل تمرین، انجام پروژه و برگذاری کنفرانس و ... استفاده ننمایند. البته که مواردی همچون تحقیق و تمرین و... توسط بعضی اساتید در کنار آزمون میانترم و حتی به جای آزمون میان ترم صورت میگیرد، اما انتظار داریم این موضوع توسط همه اساتید مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص پیگیر نبودن اساتید به وسیله پیغام رسان ها اضافه کرد: شرایط حال جامعه ایجاب می نماید تا اساتید صرفا محدود به کلاس های مجازی نباشند و در مواقع امتحانات و یا اطلاع رسانی ها به وسیله گروه های مجازی به دانشجویان اطلاع رسانی گردد. بعضی اساتید حاضر به تشکیل همچین گروه های نیستند. اساتید باید در وهله اول خود ادمین گروه ها باشند و اطلاع رسانی ها را انجام دهند، ولی در صورت دلایل کافی برای عدم حضور خود، حداقل از طرف دانشجویان نمایندگانی را تعیین نموده تا اطلاع رسانی ها صورت گیرد.

مسئول پویش دانشجویی دانشگاه های پیغام نور فارس و هرمزگان با اشاره به سختی بیش از حد سوالات یادآور شد: هر آزمون و امتحانی باید به نحوی برنامه ریزی گردد تا یک ارزشیابی دقیقی بر دانسته ها و کوشش های دانشجویان باشد، اینکه آزمون ها سختی بیش از اندازه ای دارند و یک سیستمی هم بر سنجش سختی آزمون ها وجود ندارد نه در شان دانشجو است و نه استاد. تقاضا مندیم یک سیستم و یا پارامتر هایی برای آزمون ها که از طرف اساتید طرح میگردد هر چه سریع تر با اولویت قرار دادن تمامی دانشجویان در هر سطحی ایجاد گردد.

وی در خصوص رفتار نامناسب بعضی اساتید و مسئولین مطرح نمود: متاسفانه در بعضی موارد شاهد رفتارغیر درست بعضی اساتید و مسئولین با دانشجویان بودیم (در صورت احتیاج مدارک و اسناد موجود قابل نمایش و ارائه خواهد بود) استادی که بدون توجه به ارزش دانش و دانشجو با گفتار و رفتار خود دانشجو را تحقیر می نماید.

وی ادامه داد: تحقیر او نشانگر بی ارزشی دانشجو نیست بلکه بیانگر این حقیقت است که او ارزش علم و آموزنده علم را به طور کامل درک ننموده است. انتظار می رود ریاست دانشگاه ها نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و تذکر های لازم صورت گیرد.

غیاثی در پایان گفت: از آن جایی که شرایط همه دانشجویان برای استفاده از آموزش مجازی یکسان نیست و با مسائلی روبرو هستند، پس این مطالبه مقول است که مسئولین مربوطه طی تصمیم گیری های مورد اتخاذ خود صلاحیت کل دانشجویان را سنجیده و بستری مناسب را در اختیار آینده سازان این مرز و بوم آن جور که شایسته و در خور است قرار دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 739

به "درخواست دانشجویان پیغام نور فارس و هرمزگان برای رفع شدن مسائل آموزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست دانشجویان پیغام نور فارس و هرمزگان برای رفع شدن مسائل آموزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید