رشد تولیدات علمی ایران در سه ماهه نخست سال میلادی جاری

به گزارش لنجان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت علوم دکتر پیمان صالحی در نشست رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که با هدف آنالیز راهکارهای تحقق شعار سال جاری و از سرگیری آموزش حضوری با حضور وزیر علوم برگزار گردید، گفت: این مقدار از رشد علمی بسیار امیدآفرین است ولی باید حمایت های لازم از دانشگاه ها صورت گیرد تا این رشد با سرعت ادامه یابد و جمهوری اسلامی ایران جایگاه خود را از لحاظ علم و فناوری بهبود ببخشد.

رشد تولیدات علمی ایران در سه ماهه نخست سال میلادی جاری

صالحی با اشاره به افزایش تخصیص اعتبارات دانشگاه ها که در انتهای سال 1400 صورت گرفت، گفت: با استفاده از این اعتبار بسیاری از معوقات حوزه پژوهش و فناوری مانند جایزه مقالات علمی و قراردادهای پژوهشی و گرنت هایی که به تاخیر افتاده بود پرداخت شد و سهم انجمن ها و قطب های علمی نیز به زودی پرداخت می گردد.

پرداخت مبلغ 100 میلیارد تومان نیز برای تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه ها به دانشگاه ها

وی اضافه نمود: در روزهای پایانی سال 1400 پیروز شدیم مبلغ 100 میلیارد تومان نیز برای تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه ها به دانشگاه ها پرداخت کنیم که این مبلغ به تناسب ظرفیت و امکانات دانشگاه های مختلف این دانشگاه توزیع شد.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: دانشگاه ها برای استفاده از این اعتبار و تجهیز آزمایشگاه ها می توانند از امکاناتی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به وسیله نمایشگاه دائمی ایران ساخت در اختیار دانشگاه قرار می دهد استفاده نمایند و از تسهیلات اقتصادی که معاونت علمی به دانشگاه ها برای خرید می دهد بهره مند شوند.

دبیرکل شورای عالی عتف اضافه نمود: از محل بودجه پژوهشی دستگاه های اجرایی که هر سه ماه یکبار در اختیار شورای عالی عتف گذاشته می گردد مبلغ 140 میلیارد تومان به صورت بلاتکلیف مانده بود که در آخرین روزهای اسفند 1400 به دانشگاه ها تخصیص یافت و دانشگاه ها باید به سرعت قراردادهای پژوهشی مورد نظر را با دستگاه های اجرایی و سازمان های مالک بودجه پژوهشی منعقد نمایند.

اعطای پایه های تشویقی برای اعضای هیئت علمی فعال در زمینه پژوهش

صالحی گفت: برای رشد علمی، برنامه های مختلفی در این معاونت پیش بینی شده است که اعطای پایه های تشویقی برای اعضای هیئت علمی فعال در زمینه پژوهش های اثرگذار و پژوهش های بین المللی و سردبیران نشریات علمی پژوهشی که نشریه خودرا وارد نمایه بین المللی نمایند؛ از جمله این اقدامات است و به زودی طرح های دیگری نیز اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1427

به "رشد تولیدات علمی ایران در سه ماهه نخست سال میلادی جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد تولیدات علمی ایران در سه ماهه نخست سال میلادی جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید