25 هزار پست اداری راه و شهرسازی بلاتصدی است

به گزارش لنجان بلاگ، خبرنگاران/اردبیل معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: 60 هزار پست مصوب وزارت راه و شهرسازی است که 25 هزار پست از این تعداد بلاتصدی می باشد.

25 هزار پست اداری راه و شهرسازی بلاتصدی است

نعمت الله ترکی 5 تیر در نشست مدیران شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان اردبیل اظهار کرد: این شورا باید با هماهنگی و وفاق بیشتر به صورت جدی مسائل و چالش های حوزه های مختلف به ویژه بخش حقوق و دستمزد و حوزه تشکیلاتی وزارت راه و شهرسازی را پیگیری نموده و در این زمینه سعی در حل موانع و چالش ها داشته باشد.

وی توضیح داد: باید نشست ها و جلسات این شورا در جهت حل مسائل مردم و ارائه خدمات مطلوب باشد تا ارتقا سطح تعاملات بین دستگاهی و بعلاوه هم افزایی بیشتر در رفع دغدغه ها و چالش های احتاقتصادی را ببینیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: در کنار ارتقا توانمندی و برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت این شورا وظایف سنگینی را در پیگیری سیاست ها و ابلاغ بخشنامه های وزارتی دارد تا با یک حرکت دقیق و هوشمند و تعریف نقشه راه بتوان به وظایف خطیر به شایستگی عمل کرد.

ترکی اضافه کرد: باید در این جلسات هدف گذاری ها در بخش توسعه بخش های جاده ای، ریلی، هوایی و تدارک سایر زیرساخت ها به نحوی فراهم آید تا با تأمین منابع اقتصادی بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

وی به عملکرد خوب ادارات و دستگاه های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی نظیر بنیاد مسکن، مکانیک خاک، نظام مهندسی و... اشاره نمود و ادامه داد: در بعضی از استان ها هماهنگی این ادارات و دستگاه های زیرمجموعه به سختی اجرا شده اما در استان اردبیل وفاق و همدلی خوبی را در کنار انجام کارها و پیگیری امور مختلف در قالب شورای هماهنگی شاهد هستیم.

ترکی به نابسامانی های تشکیلاتی و بعلاوه نیروی انسانی به ویژه بعد از ادغام وزارت راه و مسکن را یادآور شد و خاطر نشان کرد: با وجود تصویب 60 هزار پست سازمانی در سازمان راه و شهرسازی بیش از 25 هزار پست بلاتصدی است و ما با توجه به تعداد نیروی انسانی با مسائلی جدی در تهیه و تدارک این پست ها روبه رو هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در حالی که بعد از ادغام قرار بود ظرفیت نیروی انسانی از 50 هزار نفر تعدیل گردد اما نه تنها ادغام به کوچک سازی منجر نشده بلکه تعداد نیروها به 87 هزار نفر در وزارت راه و شهرسازی رسیده که هزینه های هنگفتی را در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل به این وزارتخانه تحمیل نموده است.

ترکی اصلاح این ساختار معیوب و نظام مندی در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل و حل مسائل کارکنان را یادآور شد و بیان نمود: تمام کوشش ما بر این است تا مسائل و چالش ها را رفع نموده و همسان سازی حقوق پرسنل را به پایان برسانیم.

وی تاکید وزیر راه و شهرسازی را بر ساخت مسکن برای پرسنل و نیروهای راه و شهرسازی یادآور شد و ادامه داد: بر همین اساس با اولویت ساخت مسکن برای پرسنل وزارت راه و شهرسازی در اولویت قرار گرفته و در کنار آن پرداخت تسهیلات هم برای متقاضیان ساخت و خرید مسکن در حال اجرا است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی بهبود معیشت پرسنل، توجه به همسان سازی حقوق و اصلاح ساختار نظام اداری را یادآور شد و گفت: امیدواریم همه این هدف گذاری ها به بهبود فرآیندها یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1107

به "25 هزار پست اداری راه و شهرسازی بلاتصدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 هزار پست اداری راه و شهرسازی بلاتصدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید