راهنمای خرید در عشق آباد، ترکمنستان

به گزارش لنجان بلاگ، عشق آباد، به عنوان مرکز ترکمنستان، فرصت های زیادی برای خرید کردن دارد. برترین جا برای خرید در عشق آباد، بازارهای رنگارنگ آن است.

راهنمای خرید در عشق آباد، ترکمنستان

عشق آباد مرکز کشور ترکمنستان است و در نزدیکی مرز این کشور با ایران قرار گرفته است و مرکز سیاسی ترکمنستان محسوب می گردد.

عشق آباد شاید در نگاه اول شهر خوبی برای خرید کردن به نظر نرسد. این شهر، تعداد کمی مرکز خرید به شکل مدرن دارد. معمولا اهالی این شهر، خریدهای خود را از بازارها مغازه های سطح شهر انجام می دهند. البته این شهر مراکز خرید مدرن هم دارد ولی بازارها، نقش مهم تری در زمینه خرید در عشق آباد دارند.

مرکز ترکمنستان، جای خوبی برای خرید مقرون به صرفه است چون در بازارهای آن می توانید حسابی با فروشنده ها چانه بزنید و تخفیف های خوبی بگیرید. در بازارها هر محصولی که فکر کنید پیدا می گردد. از لوازم خانگی گرفته تا اسباب بازی و غذاهای محلی.

در ادامه، تعدادی از بازارهای عشق آباد را معرفی می کنیم که سر زدن به آنها، فرصتی عالی برای خرید مقرون به صرفه و آشنایی با سبک زندگی محلی در این شهر است.

بازار روسی (Russian Bazaar)

بازارهای متعددی در عشق آباد وجود دارد که در آنها می توانید مدل زندگی اهالی شهر و نحوه خرید کردن آنها را ببینید. از این بازارها معمولا مواد غذایی و لوازم خانگی مورد نیازشان را تهیه می نمایند. یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین بازارهای شهر، بازار روسی است. این بازار در مرکز شهر عشق آباد و در خیابان آزادی قرار گرفته است.

بازار روسی در اقع یک بازار سرپوشیده دو طبقه است ک با نام بازار گلستان نیز شناخته می گردد. برای رسیدن به این بازار باید سوار ماشین های شخصی شوید که رایج ترین روش حمل ونقل و جابه جایی در شهر است. قبل از اینکه سوار این ماشین ها شوید حتما در خصوص قیمت به توافق برسید.

در طبقه اول بازار، غرفه های فروش میوه و سبزی تازه، نان، گوشت و انواع نوشیدنی وجود دارد. معمولا محصولات محلی در این بازار عرضه می گردد. در همین طبقه از برخی از غرفه ها می توانید کباب ترکی با قیمت مناسب خریداری کنید و نوش جان کنید. طبقه دوم به غرفه های پوشاک و لوازم الکترونیکی اختصاص دارد. پوشاک عرضه شده در این غرفه ها معمولا ساخت ترکمنستان یا ترکیه است.

حتی اگر قصد خرید کردن هم ندارید، فرصت گشت وگذار در این بازار را از دست ندهید.

بازار Tolkuchka

بازار Tolkuchka بزرگترین بازار در ترکمنستان است که 25 دقیقه از عشق آباد فاصله دارد. ون و ماشین شخصی برای رسیدن به این بازار وجود دارد. این بازار در واقع معادل اوت لت فضای باز است. درست در مرکز بازار، یک برج ساعت بلند هم قرار گرفته است که به وسیله آن می توانید نگاهی به بازار بیاندازید و اگر راهتان را گم کردید، از آن بالا اطراف را شناسایی کنید.

این بازار به قسمت های مختلفی تقسیم شده است و هر قسمت به محصول خاصی اختصاص یافته است. از جمله غذا، فرش، شال و روسری، سوغات، لوازم الکترونیکی و لباس. هر غرفه، فقط محصولات مربوط به همان قسمت را عرضه می نماید. قیمت ها در این بازار بسیار مناسب و معقول است.

مراکز خرید سرپوشیده

در مراکز خرید مدرن و سرپوشیده می توانید از برندهای معتبر بین المللی خرید کنید. برخی از این مراکز خرید، سوپرمارکت هم دارند و حتی در سوپرمارکت های آنها نیز مواد غذایی وارداتی و برند از اروپا و آمریکا پیدا می گردد. این مراکز معمولا فودکورت و محوطه ای برای تفریح بچه ها دارند. اگر بازارهای شلوغ را دوست ندارید، برای خرید کردن به این مجموعه های تجاری سر بزنید. البته نباید فراموش کنید که در این مراکز تجاری، چانه زدن معمول نیست و باید قیمت ذکر شده روی محصولات را بپردازید.

نکته های خرید در ترکمنستان

خرید در ترکمنستان کار راحتی نیست اگر چانه زدن را خوب بلد نباشید. اگر نتوانید در بازارها چانه بزنید و تخفیف بگیرید، وقتی به خانه برمی شد متوجه می شوید که سه برابر قیمت واقعی، برای خرید محصولات مختلف هزینه نموده اید. بنابراین یا چانه بزنید یا همراه با یکی از اهالی، خرید کنید.

اگر وجه رایج محلی ندارید، جای نگرانی نیست. بیشتر فروشنده ها دلار هم می پذیرند.

کارت های اعتباری را نمی توانید به راحتی همه جا بهره ببرید.

منبع: کجارو / caravanistan.com
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1332

به "راهنمای خرید در عشق آباد، ترکمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید در عشق آباد، ترکمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید