تور مالزی: یک شرکت مالزیایی در پی حمایت از مالکیت فکری در حوزه فناوری نانو است

به گزارش لنجان بلاگ، نانومالزی (NanoMalaysia Bhd) با راه اندازی یک برنامه تازه در پی یاری به 50 شرکت این کشور در حوزه فناوری نانو است.

تور مالزی: یک شرکت مالزیایی در پی حمایت از مالکیت فکری در حوزه فناوری نانو است

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، نانومالزی (NanoMalaysia Bhd) با راه اندازی برنامه ای به نام REVOLUTIoNT در پی یاری به 50 شرکت در این کشور است. REVOLUTIoNT فراوری مالکیت معنوی پیچیده و ارزشمند و محصولات را تسهیل نموده و به تجاری سازی آن ها یاری خواهد نمود.

این پیشگامی که تحت خط مشی ملی 4 IR مالزی واقع شده است، بر روی فناوری نانو و توسعه محصولات و برنامه های کاربردی اینترنت نانو اشیا (IoNT) برای بهبود راه چاره ها برای کاربرد های مختلف در حوزه غذا، تندرستی پزشکی و مراقبت های بهداشتی، دستگاه ها و سیستم های الکترونیکی، انرژی، محیط زیست و کشاورزی تمرکز دارد.

REVOLUTIoNT بعلاوه به شرکت ها اجازه می دهد در عرض پنج سال در فرصت های نو بازار سرمایه گذاری نمایند و در عین حال بستری را برای نوآوری های کم کربن فراهم نمایند.

نانومالزی گفته هدف این است که پروژه های موجود شرکت را بهبود بخشد و دیجیتالی کند و در عین حال جهت را برای نوآوری های آینده هموار کند که منجر به همگرایی فناوری ها برای ایجاد یک زیست بوم IoNT منسجم و به خوبی متصل گردد.

این امر منجر به راه چاره های جهانی مبتنی بر فناوری نانو برای بهبود عملکرد و کارایی می گردد که با اهداف توسعه پایدار (SDG) همسو است و در عین حال، شرکت های کوچک و میانه مالزی (SMEs) را افزایش می دهد.

ادهم بابا وزیر علوم، فناوری و نوآوری مالزی گفت که دولت این کشور به طور کامل از سیاست ملی 4 IR با نانومالزی به عنوان یکی از مجریان آن حمایت می نماید تا اطمینان حاصل گردد که شرکت های کوچک و میانه مالزی در مواجهه با فناوری ها و نوآوری ها رقابتی باقی می مانند.

وی می گوید: بیماری همه گیر کرونا اقتصاد ما را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار داده است، اما 4 IR فرصت های بازاری را به همراه دارد که تخمین زده می گردد در سال 2025، 205.5 میلیارد رینگیت باشد و تا سال 2030، 30 درصد افزایش بهره وری در تمام بخش ها داشته باشد.

او در بیانیه ای گفت: ابتکاراتی مانند REVOLUTIoNT ما را قادر می سازد تا از مزایای آن و پتانسیل کامل 4 IR استفاده کنیم.

رضا خیری احمد، مدیر اجرایی نانومالزی گفت که مجموعه فناوری های نو این شرکت با REVOLUTIoNT به رشد خود ادامه خواهد داد. وی می گوید: ما انتظار داریم راه چاره های نوی را ببینیم که شامل حسگرها، دستگاه های ارتباطی، راه چاره های ذخیره انرژی نو برای وسایل نقلیه الکتریکی و مواد پیشرفته برای کاربرد های چندبخشی می گردد. ما معتقدیم که این امر به بهبود منظره SME ما یاری می نماید و پس از همه گیری رشد کند و هدف آن ایجاد 6000 شغل با ارزش در طول پنج سال است.

وی گفت که این امر بعلاوه مستقیماً به عایدی ناخالص ملی (GNI) ما 2 میلیارد رینگیت و حداقل سهم GNI کلی 24 میلیارد رینگیتی به وسیله استقرار کامل بازار و تحقق زنجیره عرضه و ارزش تا سال 2025 یاری خواهد نمود.

نانومالزی به عنوان آژانس پیشرو مالزی برای تجاری سازی و صنعتی سازی فناوری نانو به وسیله مدل سازنده سرمایه گذاری که صنعت، دانشگاه و جامعه را به هم پیوند می دهد، بودجه دولتی 50 میلیون رینگیتی برای سال های 2021-2025 تحت برنامه دوازدهم مالزی (12 MP) دریافت نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1240

به "تور مالزی: یک شرکت مالزیایی در پی حمایت از مالکیت فکری در حوزه فناوری نانو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مالزی: یک شرکت مالزیایی در پی حمایت از مالکیت فکری در حوزه فناوری نانو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید