ویروس کرونا خانواده ربات سوفیا را گسترش می دهد

به گزارش لنجان بلاگ، سازندگان ربات سوفیا برنامه گسترده ای را در بحران همه گیری کرونا ارائه داده اند که می تواند تا انتها سال 2021 منجر به فراوری هزاران ربات مشابه ربات سوفیا گردد.

ویروس کرونا خانواده ربات سوفیا را گسترش می دهد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ربات سوفیا اخیرا هنگام بازدید از آزمایشگاه خود در هنگ کنگ گفت: ربات های اجتماعی مانند من می توانند از بیماران یا افراد مسن مراقبت نمایند. من حتی در شرایط سخت می توانم به برقراری ارتباط، درمان و همکاری اجتماعی یاری کنم.

از زمان رونمایی ربات سوفیا در سال 2016، سوفیا به یکی از محبوب ترین ربات های دنیا تبدیل شده و حتی اولین رباتی در دنیا است که تابعیت یک کشور (عربستان) را کسب نموده است، اکنون شرکت فراوری نماینده این ربات، چشم انداز جدیدی دارد: فراوری انبوه ربات ها تا خاتمه سال.

شرکت هانسون رباتیک، مستقر در هنگ کنگ، اعلام نموده است که چهار مدل جدید، از جمله سوفیا در نیمه اول سال 2021 آغاز به کار در کارخانه ها می نمایند، همانطور که محققان پیش بینی می نمایند همه گیری فرصت های جدیدی را برای صنعت رباتیک ایجاد می نماید. دیوید هانسون، بنیانگذار و مدیر اجرایی این شرکت این باره، گفت: دنیای آمیخته با کرونا برای ایمن سازی مردم به اتوماسیون روزافزون احتیاج خواهد داشت.

هانسون معتقد است راهکار های رباتیک برای شیوع همه گیر محدود به مراقبت های بهداشتی نیست، بلکه می تواند به مشتریان در صنایعی مانند خرده فروشی و خطوط هوایی نیز یاری کند. ربات سوفیا و دیگر ربات های شرکت هانسون به دلیل شباهت به انسان بسیار منحصر به فرد هستند و این امر می تواند در این دوران که افراد به شدت تنها و از لحاظ اجتماعی منزوی هستند بسیار مفید باشد.

استفاده از ربات حتی قبل از همه گیری کرونا نیز در حال افزایش بود. طبق گزارشی از سوی فدراسیون بین المللی رباتیک، فروش دنیای ربات های با خدمات حرفه ای در سال های 2018 تا 2019 با 32 ٪ جهش به 11.2 میلیارد دلار رسیده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 822

به "ویروس کرونا خانواده ربات سوفیا را گسترش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا خانواده ربات سوفیا را گسترش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید