وال استریت ژورنال: چراغ سبز بایدن برای کاهش بعضی از تحریم های نفتی و اقتصادی ایران

به گزارش لنجان بلاگ، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی شد که رئیس جمهور این کشور برای لغو بعضی تحریم های مهم ایران اعلام آمادگی نموده است.

وال استریت ژورنال: چراغ سبز بایدن برای کاهش بعضی از تحریم های نفتی و اقتصادی ایران

به گزارش خبرنگاران،روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع مدعی شده است که دولت بایدن چراغ سبز را برای برطرف بعضی تحریم های مهم مالی و نفتی داده است.

این منابع می گویند آمریکا آماده برطرف تحریم های اعمال شده علیه بانک مرکزی ایران و شرکت های نفتی و نفتکش این کشور به بهانه تروریسم و چند بخش دیگر اقتصاد ایران از جمله فولاد و آلومینیوم است.

یک مقام ارشد اروپایی مدعی شده آمریکا آمادگی خود را برای برطرف تحریم ها علیه بخش های خودروسازی، کشتی رانی، بیمه و دیگر صنایعی که تحریم های آن ها قرار بود در برجام برطرف گردد اعلام نموده است.

به گفته منابع مذکور، این اعلام آمادگی آمریکا با درخواست ایران برای ارائه تضمین و معین چشم انداز معین پاسخ داده شده است.

براساس این گزارش، بعضی پیچیدگی های سیاسی داخلی هم برای آمریکا و هم برای ایران وجود دارد که مذاکرات را وارد مرحله سخت تر نموده است.

واشنگتن همچنین برای برطرف تحریم های بخش صنعت ایران نیز اعلام آمادگی نموده است.

پیش از این نیز بیش از 40 سازمان مرتبط با حقوق بشر و اقدامات بشر محبت آمیز روز (چهارشنبه) در نامه ای به بایدن رئیس جمهور آمریکا خواهان عمل این مقام آمریکایی به وعده های خود و برطرف هرچه سریعتر تحریم های واشنگتن علیه تهران شدند.

این در حالی است که ساعتی پیش نشریه آمریکایی واشنگتن فری بیکن مدعی شد نمایندگان حزب جمهوری خواه در کنگره آمریکا در اقدامی نمادین بزرگترین بسته تحریمی علیه ایران که تا به امروز ازسوی این حزب ارائه شده است را رونمایی کردند.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1042

به "وال استریت ژورنال: چراغ سبز بایدن برای کاهش بعضی از تحریم های نفتی و اقتصادی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وال استریت ژورنال: چراغ سبز بایدن برای کاهش بعضی از تحریم های نفتی و اقتصادی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید