هشدار به زنان باردار در ایام کرونایی ، حساسیت های پوستی را در خانه درمان نکنید

به گزارش لنجان بلاگ، حساسیت و خارش پوست در دوران بارداری امری طبیعی است. متخصصان به مادران باردار توصیه می نمایند به دلیل قرنطینه خانگی از اقدامات خودسرانه درمانی خودداری نمایند.

هشدار به زنان باردار در ایام کرونایی ، حساسیت های پوستی را در خانه درمان نکنید

جهت دریافت خدمات حیاط سازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، فاطمه اکبری سامانی مشاور بیماری های پوستی اظهار کرد: در زمان بارداری به خصوص در ماه های پایانی، تغییرات هورمونی زیادی در بدن اتفاق می افتد که می تواند به پوست آسیب برساند ولی به دلیل بیماری کرونا که توصیه می گردد زنان باردار به غیر از شرایط اورژانسی از منزل خارج نشوند بعضی با مشاهده اگزما، جوش و خارش اقدام به درمان های خودسرانه خانگی می نمایند و این امر مسائل جدی تری را به همراه می آورد.

وی ادامه داد: لکه های پوستی، آکنه و جوش، ترک های پوستی یا استریا، اگزما، کهیر، خارش و تیره شدن خال های پوستی از جمله آسیب هایی اند که در دوران بارداری رخ می دهند. این پدیده در این مدت طبیعی است و نباید بدون مراجعه به پزشک و فقط با کسب اطلاع از چند سایت اینترنتی اقدام به مصرف داروهای خوراکی، گیاهی، موضعی یا تزریقی کرد.

این متخصص پوست اضافه کرد: با شیوع بیماری کرونا، بارها مشاهده شده است که بعضی از خانم های باردار پس از مشاهده تغییرات و مسائل پوستی با مراجعه به بعضی از سایت ها اقدام به مصرف کرم هایی با ترکیبات ویتامین A نموده اند در حالی که این ترکیبات و داروهایی نظیر ایزوترتینوئین، هیدروکینون، سالیسیلیک اسید، فیناستراید، بنزوئیل پروکساید، پارابن، رتینول و آداپالن در طول بارداری جزو داروهای ممنوع است.

اکبری سامانی گفت: در دوران بارداری نباید اقدامات پروسیجرها انجام داد. تمامی پروسیجرهای پوستی اعم از تزریق ژل، بوتاکس، لیزر، میکرونیدلینگ، مزوتراپی، کربوکسی تراپی و مواردی از این دست به هیچ وجه توصیه نمی گردد.

  • مادران باردار در دوران قرنطینه چگونه از پوست خود محافظت نمایند؟

این متخصص پوست توضیح داد: می توان در قرنطینه خانگی نیز با رعایت بعضی نکات از پوست مراقبت کرد. مثلا توصیه می گردد تا زمان زایمان به جای لایه بردارهای مختلف از شوینده های ملایم استفاده کرد، خواب کافی، مرطوب نگه داشتن پوست و خودداری از مصرف بیش از حد لوازم آرایشی از جمله این موارد است.

وی شرح داد: در دوران بارداری اگر احساس خارش، خشکی و کشش در پوست بدن پدیدار شد توصیه می گردد برای پیشگیری از ترک های پوستی با روغن های گیاهی و ارگانیک نظیر روغن نارگیل پوست را ماساژ داد.

اکبری سامانی با بیان این که اگر خارش و خشکی پوست با استفراغ همراه بود باید به سرعت به پزشک مراجعه کرد، اضافه کرد: خارش و خشکی شکم از شایع ترین تغییرات پوستی در بارداری است. هرچه از سن بارداری می گذرد شکم کشیده تر شده و این موضوع باعث می گردد خشکی و خارش بیشتر گردد، اما اگر در اواخر بارداری خارش شدید همراه با تهوع، استفراغ، کاهش اشتها، خستگی یا یرقان مشاهده شد باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کرد؛ چراکه این نشانه ها از علائم عارضه کلستاز و مربوط به عملکرد کبد می گردد.

وی گفت: در طول بارداری ممکن است کف دست ها قرمز گردد. این امر نیز در دوره بارداری طبیعی است این حالت در 40 درصد زنان سفیدپوست و 30 درصد زنان تیره پوست باردار دیده می گردد. ممکن است این عارضه به صورت نقاط منتشر در تمام کف دست یا فقط در برجستگی های کف دست باشد که این تغییرات نیز جای نگرانی ندارد و اغلب این موارد بعد از زایمان رفع می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 220

به "هشدار به زنان باردار در ایام کرونایی ، حساسیت های پوستی را در خانه درمان نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به زنان باردار در ایام کرونایی ، حساسیت های پوستی را در خانه درمان نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید