هدف از ثبت ملی صنایع دستی دیده شدن هنر هنرمندان است

به گزارش لنجان بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، هدف از ثبت ملی صنایع دستی دیده شدن هنر هنرمندان است.

هدف از ثبت ملی صنایع دستی دیده شدن هنر هنرمندان است

پویا محمودیان، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی در نشست پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی بیان کرد: ایران جز سه کشور برتر جهان از حیث تولید و تنوع صنایع دستی است و کشوری مقتدر و بی بدیل در این حوزه محسوب می شود.

وی افزود: ظرفیت های کرمان که سبب تولید صنایع دستی متنوع شده، نقش زنان توانمند و قدرتمند در تولید صنایع دستی که بسیار حائز اهمیت است، توسعه اقتصادی و معیشتی صنایع دستی در بسکمک از نقاط و روستاهای استان کرمان و مردم آن روستاها سبب شد تا برای اولین بار این نشست را خارج از تهران و در کرمان برگزار کنیم.

محمودیان ادامه داد: امیدواریم نتیجه پرونده هایی که ارسال شده، جلساتی که به منظور دفاع برگزار می شود و بررسی های اجرا شده چیزی باشد که برای هنرمندان استان کرمان موجی از شادی را به همراه آورد.

محمودیان افزود: هدف اصلی ما از ثبت ها پاسخ به مطالبه عمومی و مردمی هست که همان دیده شدن هنرها در سطح ملی و جهانی است، می باشد.

وی مطرح نمود: ساماندهی تولید و ارتقای کسب و کارها، ایجاد زیرساخت ها و بازارهای نو از اهداف بسیار مهم و موکد ما در حوزه صنایع دستی بحساب می آید.

وی با اشاره به شهر سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم شرح داد: بحث ملی شدن، مطرح کردن، ارتقای کیفی محصول و مباحث فنی و تخصصی حوزه صنایع دستی برعهده ما است؛ پس از اینکه سیرجان جهانی شد مطالبات خاصی در حوزه سیرجان بیان کردیم اما آن چیزی که مد نظر ما بود، هنوز تحقق پیدا نکرده است.

محمودیان تأکید کرد: بحث بازارسازی، بازارداری و بازاریابی محقق نخواهد شد مگر به همت تمامی مسئولین این حوزه؛ ملی شدن و جهانی شدن برای هم افزایی درحوزه ظرفیت ها است و ما اینجا هستیم تا همه توانمان را بگذاریم تا شهرهایی که ملی و جهانی می شوند به بهترین نحو به ارائه محصولات بپردازند.

وی افزود: اگر شهر و روستایی ملی و جهانی می شود همه پای کار بیایند و تمام عزمشان را در راستای دیده شدن این ظرفیت پنهان کشور جمع کنند.

معاون صنایع دستی کشور با تشکر از مجموعه گلگهر سیرجان گفت: اینکه روی لباس بازیکنان فوتبال تیم این مجموعه نوشته شده است سیرجان شهر جهانی گلیم برای حوزه فرهنگ و هنر بسیار ارزشمند است.

وی شرح داد: از بسکمک از دستگاه ها به عنوان معین اقتصادی انتظار می رود در این امر مشارکت کنند تا سطح دسترسی را در داخل کشور بعد از آمدن گردشگران خارجی افزایش دهیم و به حضور هنرمندان در نمایشگاه های خارج از کشور کمک کنیم.

وی خطاب به فرماندارن شهرستان ها گفت: بودجه آموزشی که برای شهرهای ملی دیده می شود، باید قابل توجه باشد. اگر ما برای اولین این جلسه را در کرمان برگزار کردیم، امیدوار هستیم این مدل همکاری مدلی نمونه در سطح کشور شود تا بتوانیم این مدل را در سی استان کشور توسعه دهیم.

منبع: همگردی
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1394

به "هدف از ثبت ملی صنایع دستی دیده شدن هنر هنرمندان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف از ثبت ملی صنایع دستی دیده شدن هنر هنرمندان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید