مسئولیت های سازنده جرثقیل سقفی استاندارد

به گزارش لنجان بلاگ، رپرتاژ آگهی - حتما تا به امروز انواع جرثقیل را بر بالای ساختمان ها و داخل کارخانه ها دیده اید. جرثقیل سقفی، جرثقیل دروازه ای و جرثقیل مونوریل از انواع جرثقیل به شمار می آیند که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. همچنین می دانید که از هر یک از انواع جرثقیل چه استفاده هایی می شود و با توجه به کارکردی که دارد تا چه اندازه استاندارد بودن و رعایت نکات ایمنی در آن حائز اهمیت است. ما در این مطلب سعی داریم شما را با ساختار برخی از انواع جرثقیل و کاربردهای آن آشنا کنیم و به شما بگوییم که کار سازندگان جرثقیل تا چه اندازه می تواند در ایجاد ایمنی و امنیت برای افرادی که با آن ها کار می کنند، مهم باشد. در ادامه نیز شرکت سپانو را به شما معرفی خواهیم کرد که در حوزه طراحی و فروش جرثقیل و تعمیرات آن فعالیت دارد و علاوه بر آن می تواند طراحی جرثقیل را متناسب با آن چه مد نظر شماست و فضایی که در اختیار دارید انجام داده و آن را تولید نماید.

مسئولیت های سازنده جرثقیل سقفی استاندارد

جرثقیل چه نوع ماشینی است و چه کاربردی دارد؟

جرثقیل CRANE در واقع کلمه ای است به زبان عربی که از دو بخش (جر به معنای کشیدن) و (ثقیل به معنای جسم سنگین) تشکیل یافته است. جرثقیل در واقع ماشینی است که برای جابجا کردن اجسام مختلف و البته با وزن های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و می توان با استفاده از آن، اجسام و دستگاه های سنگین را بالا و پایین برده و از جایی به جای دیگر انتقال داد. امروزه از جرثقیل ها برای جابجایی مصالح ساختمانی در ساختمان سازی، تخلیه بار از کشتی ها و یا بار زدن آن ها و .. استفاده می گردد. اما همان طور که پیشتر اشاره کردیم استاندارد بودن و ایمنی جرثقیل اولین و مهمترین نکته ای است که باید در ساخت جرثقیل مورد توجه قرار گیرد و خریداران نیز باید بیش از توجه به قیمت جرثقیل به این دو موضوع توجه بسکمک داشته باشند.

ساختار جرثقیل سقفی و کاربردهای آن

جرثقیل سقفی بیشتر برای مکان هایی مناسب است که محدودیت فضا وجود دارد و کارگاه یا سوله شما آنقدر بزرگ نیست که بتوانید از انواع دیگر جرثقیل استفاده نمایید. ساختار جرثقیل سقفی به این صورت است که دارای اجزایی مانند تیرآهن، قلاب و یک عدد کابل می گردد که این کابل کمک می کند تا بتوانید اجسام سنگین را با استفاده از قلاب بالا ببرید.

این نوع جرثقیل بیشتر در مکان های سرپوشیده مورد استفاده قرار می گیرد و به سقف سالن متصل می گردد و در دو نوع تک پل و دو پل موجود است.

جرثقیل سقفی تک پل:

این نوع از جرثقیل ها فضای کمتری را به خود اختصاص می دهند و کارکردشان به گونه ای است که فشار کمتری را بر روی ریل های سالن وارد می نمایند و به همین منظور موارد استفاده از آن ها بیشتر است. در ضمنً به جهت آن که هزینه ساخت شان کمتر است قیمت جرثقیل سقفی تک پل نیز برای کاربران ارزان تر تمام خواهد شد.

جرثقیل سقفی دو پل:

از جرثقیل سقفی دو پل نیز بیشتر برای سالن های بزرگ استفاده می گردد. این نوع جرثقیل که از ارتفاع بالایی برخوردار است بیشتر برای جابجایی های عمودی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع جرثقیل ها بخاطر ساختاری که دارند شرایطی را در اختیار کاربران قرار می دهند تا بتوانند برای تعمیر و تعویض لامپ سالن های بزرگ و تعمیر تاسیسات گرمایشی و .. از آن استفاده نمایند.

جرثقیل دروازه ای و انواع آن

جرثقیل دروازه ای یا Gantry crane برای جابجا کردن اجسام بزرگ و کالاهای سنگین در فضاهای آزاد استفاده می گردد. برای استفاده از این نوع جرثقیل ابتدا بر روی زمین فونداسیون مقاومی انجام می گردد و پس از آن می توان ریل های جرثقیل را روی این قسمت سوار کرد. سپس جرثقیل با حرکت بر روی این ریل ها می تواند اجسام را جابجا نماید. البته طراحی این نوع جرثقیل به صورتی است که می توان از آن برای سالن های خیلی بزرگ نیز استفاده نمود.

طراحی جرثقیل دروازه ای نیز به دو صورت تک پل و دوپل انجام می گردد و در محیط های باز برای تخلیه بار از روی کامیون ها و کشتی و در مکان های سرپوشیده بزرگ برای جابجایی اجسام ثقیل و سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.

جرثقیل مونوریل

جرثقیل مونوریل نیز نوعی از جرثقیل سقفی به شمار می آید که بسیار ساده و سبک است و دارای طراحی ساده ای است و بیشتر برای مکان هایی که لازم است اجسام سنگین به صورت خطی جابجا شوند مورد استفاده قرار می گیرد.

جرثقیل مونوریل چهار کاره بوده و می توان از آن در جهات بالا، پایین و رفت و برگشت برای حمل اجناسی با وزن کم استفاده کرد. از جرثقیل مونوریل بیشتر در کارخانه های ماشین سازی استفاده می گردد.

همان طور که پیشتر اشاره کردیم شرکت سپانو در زمینه طراحی و ساخت هر یک از این جرثقیل ها فعالیت دارد و مجموعه هایی که هنوز به روش های سنتی کار می نمایند، می توانند برای کارگاه و یا مجموعه های خود انواع جرثقیل را در ابعاد و اندازه های مختلف به این مجموعه سفارش دهند.

نکات مهم در ایمنی و استانداردسازی جرثقیل های سقفی

گاهی پیش آمده که در خبرها دیده و خوانده باشیم که در اثر سقوط جرثقیل اتفاقات ناگواری افتاده است و جان کارگران و یا کاربرانی که با این دستگاه کار می کرده اند به خطر افتاده و آسیب های جبران ناپذیری برایشان به همراه داشته است. البته این نوع اتفاقات در بافت شهری که مردم سکونت دارند و در رفت و آمدند نسبت به سوانحی که در خارج شهر و مراکز صنعتی اتفاق می افتد، می تواند خطرناک تر باشد و بر عمق فاجعه بیفزاید. اما به واقع دلیل بروز این مسائل چه خواهد بود؟

یکی از علت های آن می تواند انجام محاسبات نادرست در ساخت جرثقیل باشد، چنانچه طراحی جرثقیل متناسب با ابعاد فضا و همچنین وزن باری که به آن وارد می گردد صورت نگرفته باشد، می تواند از امنیت و ایمنی جرثقیل سقفی بکاهد. از دیگر مسائلی که در این حوزه ممکن است پیش بیاید می توان به عدم آموزش صحیح به اپراتورهایی اشاره کرد که روی این دستگاه ها کار می نمایند. علت دیگر را نیز می توان منوط به عدم تعمیرات جرثقیل در زمان نیاز، چک کردن سلامت جرثقیل به صورت سالانه و همچنین استفاده نادرست از آن ها دانست. به همین جهت است که مجموعه ای مانند سپانو بر نحوه طراحی و ساخت جرثقیل و نصب آن بسیار حساس است و توجه به نکات ایمنی و استانداردسازی آن را اولین اولویت خود می داند و همواره تلاش داشته است آن را بر اساس استانداردهای جهانی به انجام رساند.

پارامترهای مهم هنگام خرید و سفارش جرثقیل سقفی

مواردی که هنگام ساخت جرثقیل سقفی اهمیت پیدا می کند شامل دو مورد می گردد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

تعیین ظرفیت حمل و جابجایی بار: این مورد مرتبط با وزن اجسام و باری است که قرار است با کمک جرثقیل سقفی جابجا گردد.

تعیین کلاس کاری: میزان استفاده ای است که مجموعه ممکن است از جرثقیل سقفی داشته باشند. ضمن این که تعیین کلاس کاری می تواند رابطه مستقیمی با قیمت جرثقیل داشته باشد. البته پارامترهای دیگری نیز مانند حرکت طولی، عرضی و بالابری و همچنین دمای محیط که ممکن است بر کارکرد دستگاه تاثیر داشته باشد. میزان گرد و غبار، رطوبت و همچنین روش های مختلف برق رسانی به جرثقیل نیز وجود دارند که ممکن است بر طراحی جرثقیل و ساخت آن تاثیر مستقیمی داشته باشند که همه این موارد توسط شرکت سازنده جرثقیل مورد محاسبه دقیق قرار می گیرد.

در شرکت سپانو نیز ساخت انواع جرثقیل سقفی با استفاده از نرم افزارهای مخصوص، مدلسازی و طراحی می گردد و سپس مراحل ساخت آن آغاز می گردد.

موارد تاثیرگذار بر قیمت جرثقیل

قیمت جرثقیل می تواند با نوع کارکردی که دارد و در فضایی که مورد استفاده قرار می گیرد، متفاوت باشد. شرکت سپانو که در پایانی این مطلب بیشتر به نحوه فعالیت آن خواهیم پرداخت انواع جرثقیل سقفی را در ابعاد مختلف با قیمت های گوناگون متناسب با خواست مشتری طراحی و تولید خواهد کرد که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و آگاهی یافتن از قیمت ها می توانید با بخش فروش و پشتیبانی مجموعه سپانو ارتباط برقرار نمایید.

درباره شرکت سپانو

شرکت سپانو کران تدبیر فعالیت خود را در زمینه تولید و فروش جرثقیل در انواع گوناگون از سال 1392 آغاز کرد و با پشتوانه علمی و فنی مبتنی بر دانش مهندسی و با برخورداری از مهندسان آزموده و خبره در این عرصه توانسته است مطابق با استانداردهای جهانی در این عرصه قدم بردارد.

شرکت سپانو اکنون در حوزه طراحی و ساخت جرثقیل مانند جرثقیل سقفی، جرثقیل دروازه ای، بازویی و دیواری فعالیت دارد. همچنین مهندسان و کادر اجرایی این شرکت در دو زمینه برق رسانی جرثقیل و کلاس کاری جرثقیل نیز خدمات، طرح ها و پروژه های مختلفی را به پایان رسانده اند. به همین منظور تمامی مجموعه ها و شرکت هایی که تا به امروز در حوزه کاری خود حمل و جابجایی بار را به روش سنتی انجام داده اند، اکنون می توانند با سفارش انواع جرثقیل به شرکت سپانو فرایند تازه و پر سرعتی را در انجام کار و صنعت خود پیش گیرند. شرکت سپانو با سال ها تجربه در این حوزه، امروز توانسته است به یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید، نصب و تعمیرات جرثقیل در ایران تبدیل گردد و رضایت مشتریان خود را به عنوان بالاترین هدف سازمانی خود برآورده نماید. مشتریان و کاربران می توانند با ورود به سایت www.sepanocrane.com از تمامی فعالیت های این مجموعه آگاه شده و یا با مطالعه بخش های مختلف این سایت از موضوعات و اخبار مختلف درباره کاربری انواع جرثقیل و راهنمای انتخاب جرثقیل مناسب، اطلاعات کافی را بدست آورند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 747

به "مسئولیت های سازنده جرثقیل سقفی استاندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولیت های سازنده جرثقیل سقفی استاندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید