فراوری را در مقوله جبران کسری بودجه معاف کنید

به گزارش لنجان بلاگ، رئیس اتاق قم گفت: کرونا مسئله ای است که در همه جهان وجود دارد و همه کشورها برای خروج از این مشکل احتیاج به همفکری و رعایت کردن دقیق تصمیمات مدیران و کارشناسان درمان و انجام تمام پروتکل های بهداشتی توسط مردم دارند که درنهایت با آمدن واکسن، این ویروس ریشه کن گردد.

فراوری را در مقوله جبران کسری بودجه معاف کنید

ابوالفضل خاکی در جلسه هیأت نمایندگان اتاق قم که به صورت وبینار برگزار گردید، اضافه نمود: ما باید از کشورهای پیروز در این عرصه الگوبرداری کنیم که هر چه سریع تر از این شرایط سخت مالی که این بیماری ایجاد نموده است عبور کنیم به هرحال این بیماری ریشه کن خواهد شد همان طور که در دنیا اخبار رسیدن واکسن را هر روز اعلام می نمایند، ما هم در کشورمان امیدواریم به این علم مهم پزشکی دست پیدا کنیم و به دوراز وابستگی آن را در کشور خودمان فراوری کنیم تا همه مردم کشور از آن بهره گیری داشته باشند و در سال 1400 سلامتی برای همه مردم کشورمان و دنیا داشته باشیم.

خاکی توضیح داد: مسائل مالی بیشتر ناشی از ساختار سیاست گذاری های داخلی است که با همکاری همه ارکان دولت در راستای کوشش برای نجات کشور می توان مسائل زیادی را از سر راه ما بردارد.

رئیس اتاق قم گفت: کشور ما طبق آنالیز ها بیشترین آسیب را از جنگ دنیای دوم دیده است و بعد از جنگ با تمام قدرت بدون اتکا به کشورهای دیگر با کار شبانه روزی و با نیروهای وطن پرست ساخته شده است. ما در هشت سال دفاع مقدس این مطلب را در مقابل دنیا نشان دادیم و جوانان این کشور با تمام وجود برای وطن دفاع کردند، برای آرامش امروز ما، اما در این مدت بعد از جنگ چه مقدار در ساختن کشور پیروز بودیم؟ آیا همگی برای نجات اقتصاد کشور تا چه اندازه کوشش نموده ایم؟

او معتقد است: تغییرات روسای جمهوری در آمریکا نباید تأثیرگذار در کشور ما باشد ما باید تعامل خود را با کشورهای دیگر دنیا داشته باشیم بلوک شرق و غرب قطعاً از تکنولوژی بروزتری برخوردار هستند چنانچه سرمایه گذاری های مشترک خارجی در کشور ما توسعه پیدا می کرد امروز کمتر با پدیده ای روبرو می شدیم که به راحتی بتوانند ما را تحریم نمایند کشور ترکیه چگونه رفتار می نماید که بارها باعث ناراحتی غرب می گردد ولی ازآنجاکه سرمایه گذاری های بسیار زیادی توسط کشورهای غربی در آنجا انجام گرفته است نمی توانند این کشور را مورد تحریم قرار دهند چون خود آنها دچار ضرر و زیان می شوند و این در حالی است که ترکیه سرمایه ای مثل نفت و گاز را ندارد اما رتبه بسیار خوبی در صادرات دارد و به کشورهای غربی، آمریکا و آسیای مرکزی صادرات را انجام می دهد و به همین دلیل است از آن کشوری با قدرت مالی و سیاسی نام می برند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران گفت: برای جبران کسری بودجه دولت نباید همه فشار را به فراورینماینده وارد کرد، راه های زیادی وجود دارد که می توان ایجاد درآمد برای دولت کند ملک های خالی در کشور که منتظر افزایش قیمت ها هستند و سرمایه گذاران سودهای سرشار از خرید و توقف آن را دارند خود یک مسئله مهم است، ارزش اضافه نموده ملک ها که به یک باره چند ده برابر شدند، تا تجارت کسانی که بیش از یک ملک دارند و با آنها تجارت می نمایند امروز به یک تجارت بدون دردسر و بدون مالیات تبدیل شده است.

خاکی اضافه نمود: پیشنهاد ما این است فراوری را به حال خود بگذارند و مسئله ای که گفته شد به رسیدگی ویژه احتیاج دارد اگر صادرات را تشویق و توسعه دهنده کشور هم در رابطه با اشتغال جوانان بهره می برد و هم در درآمدزایی که باعث رونق مالی کشور می گردد.

او با بیان اینکه عملکرد در اقتصاد ایران در سطح کلان چندان خوب نیست گفت باید از یک محوری و تک بعدی اندیشیدن خارج شویم ما باید شرکای خارجی خود را زیاد کنیم و همچنین جهت ورود سرمایه گذاری خارجی برای آوردن تکنولوژی روز و سرمایه گذاری در کشور را فراهم کنیم.

در جلسه هیئت نمایندگان اتاق قم از سوی اعضا مطالبی در مورد ترویج و ساخت وساز مسکن به عنوان یک پروژه اشتغال زا، راه اندازی رادیو گفت وگو، سیاست های انقباضی بانک مرکزی، مسائل صادرنمایندگان در مورد بازگشت ارز و تعلیق کارت، مدت زمان ورود کالا پس از تخصیص ارز و جرائم ناشی از تغییر آن، پیچیدگی و فرایند طولانی سیستم بانکی و ناهماهنگی آن با سیستم گمرک مطالبی را مطرح و از سوی ریاست اتاق ضمن جمع بندی دستورات لازم برای پیگیری آن ها لحاظ شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 736

به "فراوری را در مقوله جبران کسری بودجه معاف کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری را در مقوله جبران کسری بودجه معاف کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید