متولی برای ارائه نیازهای کلان کشور به دانشگاه ها وجود ندارد خبرنگاران

به گزارش لنجان بلاگ، معاون پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی گفت: مسائل کلان کشور قبل از هر چیز باید دسته بندی گردد و در اختیار دانشگاه ها قرار گیرد و از آن ها خواسته گردد تا به برطرف آن ها بپردازند؛ متاسفانه در کشور چنین جایی وجود ندارد.

متولی برای ارائه نیازهای کلان کشور به دانشگاه ها وجود ندارد خبرنگاران

بابک شکری، معاون پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: ما هیچ آمار دقیقی برای اینکه اعلام کنیم چند درصد از خاتمه نامه های دانشگاه در جهت برطرف احتیاج های جامعه است نداریم. اما سوال اصلی اینجاست که احتیاج های جامعه چیست و چه کسی این احتیاج ها را تعیین نموده است.

وی ادامه داد: بعضی مواقع احتیاج ها فوری است، اما ما احتیاج هایی نیز داریم که چندین سال دیگر تعیین می شوند؛ بنابراین باید به فکر آن ها نیز باشیم. به همین منظور باید احتیاج ها دسته بندی شوند. بنده معتقد هستم تقریبا تمام کار های دانشگاه در راستای برطرف احتیاج های جامعه است. منتهی بعضی از آن ها ملی و بعضی دیگر بین المللی هستند.

شکری توضیح داد: به طور کلی اگر فعالیت های دانشگاه را دسته بندی کنید بیشتر آن ها در جهت برطرف مسائل نوع بشر هستند. اما چیزی که وجود دارد این است که باید مسائل کلان کشور قبل از هر چیز دسته بندی گردد و در اختیار دانشگاه ها قرار گیرد و از آن ها خواسته گردد تا به برطرف آن ها بپردازند متاسفانه در کشور چنین جایی وجود ندارد.

وی ادامه داد: یکسری مسائل در کشور وجود دارد که دانشگاه خود به برطرف آن ها می پردازد بعضی دیگر از این مسائل توسط سازمان ها به دانشگاه ارائه می گردد، اما مسائل کلی جامعه همچون مسائل مالی که خود شاخه بندی می شوند نیز وجود دارد که کسی متولی آن نیست تا برای برطرف آن ها به سمت دانشگاه بیایند.

شکری اظهار کرد: همچنین بسیاری مسائل فرهنگی و اجتماعی در کشور وجود دارد که کسی متولی آن نیست و از دانشگاه نمی خواهند که برای آن ها کاری انجام دهد البته بعضی مسائل وجود دارد که استاد دانشگاه خود به سوی برطرف آن ها می رود. اما بعضی دیگر از مسائل هستند که باید به عنوان احتیاج به دانشگاه ها ارائه گردد تا دانشگاه در جهت برطرف آن ها برآید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 932

به "متولی برای ارائه نیازهای کلان کشور به دانشگاه ها وجود ندارد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متولی برای ارائه نیازهای کلان کشور به دانشگاه ها وجود ندارد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید