لحظه شماری لوک اویل برای افزایش فراوری نفت عراق

به گزارش لنجان بلاگ، شرکت لوک اویل روسیه با وجود افت شدید قیمتهای نفت و توافق محدودیت عرضه اوپک پلاس که این شرکت را وادار به کاهش فراوری در عراق نموده، به دنبال توسعه پروژه های میدان نفتی جدید در این کشور است.

لحظه شماری لوک اویل برای افزایش فراوری نفت عراق

به گزارش خبرنگاران، ایگور زوبارف، مدیرکل کسب و کار خاورمیانه لوک اویل اظهار کرد: این شرکت که دومین فراورینماینده عظیم نفت روسیه است، سال گذشته در پروژه قرنه غربی 2 در جنوب عراق 400 هزار بشکه در روز نفت فراوری کرد و قصد داشت فراوریش را در سال 2020 افزایش دهد. اما لوک اویل فراوریش را به 280 هزار بشکه در روز محدود کرد تا به عراق برای عمل به سهمیه کاهش فراوریش تحت توافق اوپک پلاس یاری کند.

زوبارف در ایمیلی به بلومبرگ گفت اگرچه لوک اویل فعلا سطح فراوریش را تغییر نداده است اما زودی پیشنهادهایی به مقامات عراقی برای توسعه مناطق جداگانه ای در جنوب این کشور که به بلوک 10 معروف هستند، ارائه خواهد نمود.

قیمت نفت سال جاری تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا و افت تقاضا برای سوخت 36 درصد کاهش پیدا نموده و لوک اویل مانند سایر فراورینمایندگان ناچار شده است طرحهای فوری برای افزایش فراوری را به تعویق بیاندازد. عراق که دومین فراورینماینده عظیم عضو اوپک است، در پی توافق آوریل میان اوپک و متحدانش برای اجرای دور جدیدی از محدودیت عرضه، به شرکتهای بین المللی که در میادین نفتی این کشور فعالیت دارند دستور داده است نفت کمتری فراوری نمایند.

زوبارف گفت: شرایط فعلی، ما و شرکایمان را ناچار کرد در طرحهایمان بازبینی نموده و ببینیم چطور با احتیاجهای زمان همخوانی پیدا می نمایند. با این حال عراق همچنان یکی از مناطق در اولویت لوک اویل است. این شرکت 75 درصد در قرنه غربی 2 سهم دارد و سرگرم کار روی پروژه هایی برای آنالیز بخشهای دیگر این میدان و همچنین بلوک 10 است.

احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق روز سه شنبه در یک کنفرانس آنلاین گفت: محدودیتهای اقتصادی عراق چالش ساز بوده است. قیمتهای پایینتر نفت، بودجه دولتی را در تنگنا قرار داده و بعضی از پروژه های نفتی به دلیل کمبود نقدینگی عراق آهسته شده اند.

زوبارف گفت: هنگامی که عراق بار دیگر آماده افزایش فراوری نفت باشد، به خطوط لوله و تاسیسات ارتقا یافته برای صادرات نفت احتیاج خواهد داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فراوری فعلی عراق تحت توافق اوپک پلاس، در حدود 3.6 میلیون بشکه در روز محدود شده است. این شرکت افزایش ظرفیت فراوری به پنج میلیون بشکه در روز و ظرفیت صادرات به میزان مشابه را هدف گذاری نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 634

به "لحظه شماری لوک اویل برای افزایش فراوری نفت عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لحظه شماری لوک اویل برای افزایش فراوری نفت عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید