طرح دانشگاه تهران برای رادیولوژی از راه دور، انتقال سریع تصاویر پزشکی بیماران کرونایی به پزشکان

به گزارش لنجان بلاگ، پژوهشگران دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در حال کار روی سامانه رادیولوژی از راه دور برای بیماران مبتلا به کرونا با هدف انتقال سریع تصاویر پزشکی به پزشکان معالج هستند.

طرح دانشگاه تهران برای رادیولوژی از راه دور، انتقال سریع تصاویر پزشکی بیماران کرونایی به پزشکان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، چندی پیش با شیوع ویروس کرونا در کشور متخصصان دانشگاه تهران پیشنهادی را برای ذخیره سازی تصاویر پزشکی بیماران کرونا مطرح کردند.

اکنون در پیگیری شاخص ترین پیشنهادات پژوهشی دانشگاه تهران درباره بیماری کرونا، محمد رحیمیان معاون پژوهشی دانشگاه تهران به خبرنگار ما، از ارائه طرح راه اندازی سامانه عکس برداری رادیولوژی از را ه دور برای بیماران مبتلا به کرونا اطلاع داد و اظهارداشت: با توجه به اهمیت نقش رادیولوژی در تشخیص بیماران مبتلا به کرونا و همچنین اهمیت تشخیص زودهنگام بیماران، این طرح برای دریافت تصاویر پزشکی بیماران مبتلا به کرونا و انتقال تصاویر رادیولوژی از یک مکان به مکان دیگر در کوتاه ترین زمان ممکن پیشنهاد شده است.

به گفته رحیمیان، هدف از این طرح این است که تصاویر پزشکی مبتلایان به بیماری کرونا به صورت دیجیتالی از دستگاه های تصویربرداری رادیولوژی پزشکی در مراکز درمانی دریافت گردد و در کمترین زمان ممکن به پزشکان معالج ارسال شوند.

وی خاطر نشان کرد: این طرح فعلا به صورت پیشنهاد مطرح است و دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در حال کار روی این طرح است.

ذخیره سازی داده های پزشکی در مرکز داده دانشگاه تهران

پیش از این در پیگیری دیگر اقدامات پژوهشی دانشگاه تهران درباره بیماری کرونا مهدی پور فتح مدیر کل پژوهش های کاربردی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار از اعلام آمادگی دانشگاه تهران به هیات دولت برای ذخیره سازی داده های پزشکی مربوط به بیماران کرونایی اطلاع داده و گفته بود: هم اکنون عکس های سی تی اسکن بیماران کرونایی در مراکز مختلف درمانی به صورت پراکنده و دور از دسترسی جامع نگهداری می گردد و حتی در آینده ممکن است این اطلاعات پاک شوند اما تحلیل و پردازش این اطلاعات با تشخیص جهت جهش ویروس کرونا به درمان بیماری یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 339

به "طرح دانشگاه تهران برای رادیولوژی از راه دور، انتقال سریع تصاویر پزشکی بیماران کرونایی به پزشکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح دانشگاه تهران برای رادیولوژی از راه دور، انتقال سریع تصاویر پزشکی بیماران کرونایی به پزشکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید