سازمان ملل : 70 درصد مسائل لیبی در نشست تونس حل شد

به گزارش لنجان بلاگ، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی با موفقیت آمیز خواندن نشست گفت وگوهای سیاسی لیبیایی ها در تونس گفت: این نشست 70 درصد از مسائل موجود در فرایند انتها دادن به بحران لیبی را حل کرد.

سازمان ملل : 70 درصد مسائل لیبی در نشست تونس حل شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشست 6 روزه گفت وگوهای سیاسی لیبیایی ها آبان ماه گذشته تحت نظارت سازمان ملل در تونس برگزار شد. در سرانجام این نشست کننده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی گفت: شرکت کنندگان در نشست تونس توافق کردند، انتخابات در 24 دسامبر 2021 در سراسر لیبی برگزار شود.

خانم ویلیامز استفانی ویژگی های قدرت اجرایی و نقشه راه را از دیگر توافقات نشست تونس دانست و گفت: مذاکرات درباره پست های حاکمیتی و راه های سرانجام دادن به اختلافات همچنان ادامه خواهد داشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

کننده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی گفت: نشست گفت وگوهای سیاسی که در تونس برگزار شد، توانست 70 درصد از مسائل موجود در فرایند سرانجام دادن به بحران لیبی را حل و فصل کند.

خانم ویلیامز استفانی که با شبکه تلویزیونی العربیه الحدث گفت وگو می کرد، گفت: توافق شرکت کنندگان در نشست تونس درباره برگزاری انتخابات سراسری در لیبی در 24 دسامبر 2021 یک پیروزی بزرگ بود.

کننده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی با اشاره به ضرورت برپایی دولت پیش برگزاری انتخابات سراسری در این کشور گفت: سرانجام لیبیایی ها درباره انتخاب ساختار اجرایی کشورشان به توافق خواهند رسید و من به این نکته خوشبین هستم.

وی شرح داد: دور جدید گفت وگوهای لیبیایی ها زمانی برگزار خواهد شد که آنان درباره ساختار اجرایی به توافقی دست یافته باشند.

به نوشته پایگاه خبری الوسط- لیبیا، دومین دور گفت وگوهای سیاسی لیبیایی ها چهارشنبه هفته گذشته از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد که طی ان پیشنهادهایی درباره ساختار قدرت اجرایی یکپارچه (دولت) ارائه شد.

استفانی بدون نام بردن از گروه خاصی گفت: برخی گروه ها در فرایند گفت وگوهای سیاسی مانع تراشی می کنند که باید مجازات شوند.

وی با بیانیه اینکه لیبی مملو از سلاح های جنگی است، گفت: ما دیگر نمی توانیم شاهد ارسال محموله های تسلیحاتی به لیبی باشیم.

اظهارات راشدالغنوشی درباره اتحاد مغرب عربی

درهمین حال ، راشد الغنوشی رئیس مجلس تونس نشست گفت وگوهای سیاسی لیبیایی ها در کشورش را گامی مهم در برقراری صلح در شمال آفریقا دانست و گفت: حل و فصل بحران داخلی لیبی گام مهمی در راستا اتحاد و یکپارچگی کشورهای مغرب عربی است.

راشد العنوشی در گفت وگو با شبکه تلویزیون ماهواره ای الجزیره افرود: این رویا از مثلث الجزایر لیبی و تونس شروع می شود تا وحدت مغرب عربی را کامل کند.

وی گفت: من به آینده لیبی و نقش این کشور در منطقه به عنوان پایگاهی برای دموکراسی، رشد و شکوفایی خوشبین هستم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 711

به "سازمان ملل : 70 درصد مسائل لیبی در نشست تونس حل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل : 70 درصد مسائل لیبی در نشست تونس حل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید