رباتی که قاتل ویروس است

به گزارش لنجان بلاگ، محققان مرکز پزشکی دانشگاه ویرجینیا اخیرا پیروز به توسعه رباتی شده اند که به آنها در مبارزه با بیماری کووید-19 و کشتن یک باکتری خاص در بیمارستان ها یاری می نماید.

رباتی که قاتل ویروس است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از ان بی سی نیوز، محققان مرکز پزشکی دانشگاه ویرجینیا اخیرا پیروز به توسعه رباتی شده اند که به آنها در مبارزه با بیماری کووید-19 و کشتن یک باکتری خاص در بیمارستان ها یاری می نماید.

کارکنان مرکز پزشکی دانشگاه ویرجینیا، راهی پیدا نموده اند که به آنها یاری می نماید تا در مقابل ویروس بسیار مسری، SARS-CoV-2، در امان باشند.

با هجوم همه گیری ویروس کرونا، کارکنان بخش های این مرکز برای یافتن راه های تمدید عمر وسایل محافظ و سایر تجهیزات مورد استفاده در هنگام معالجه بیماران، یک ربات جدید توسعه داده اند.

این ربات ترو-دی نام دارد و می تواند اتاق های بیمارستان را به طور کامل تمیز نموده و با نور فرابنفشی که دارد همانند یک قاتل ویروس عمل کند.

کمبود ماسک N-95 بیش از کمبود دستکش احساس می گردد و همین موضوع کادر درمان را در معرض ابتلا و مرگ و میر قرار می دهد.

عملکرد Tru-D ساده به نظر می رسد؛ در مرکز اتاق قرار گرفته است و از سنسورهایی برای کالیبره کردن دوز دقیق انرژی لازم برای ضد عفونی کردن کل اتاق استفاده می نماید.

ربات ترو- دی مخفف عبارت برای ضد عفونی فرابنفش تمام اتاق (Total Room Ultraviolet Disinfection) است.

این ربات در کشتن ارگانیسم های مختلف از جمله کلستریدیوم دیفیسل (Clostridium difficile یا C. difficile, C. diff و CDF/cdf) که یک باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک است و می تواند باعث بیماری شدید و حتی مرگ گردد بسیار موثر است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 358

به "رباتی که قاتل ویروس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رباتی که قاتل ویروس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید