خبرنگاران زیان دیدگان حوزه گردشگری خراسان رضوی برای تسهیلات ثبت نام کنند

به گزارش لنجان بلاگ، مشهد- خبرنگاران- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی به تمدید مهلت ثبت نام دریافت تسهیلات جبرانی خسارتهای ناشی از بحران شیوع ویروس همه گیر کرونا اشاره و بیان نمود: واحدهای فعال در حوزه گردشگری و صنایع دستی مشمول این تسهیلات برای بهره گیری هرچه زودتر اقدام به ثبت نام کنند.

خبرنگاران زیان دیدگان حوزه گردشگری خراسان رضوی برای تسهیلات ثبت نام کنند

یوسف بیدخوری روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار خبرنگاران افزود: به همین منظور کارگروه بررسی پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا مهلت ثبت نام در سامانه کارا را برای دریافت این تسهیلات 15 شهریور ماه جاری اعلام کرده بود.

وی ادامه داد: این مهلت برای واحدهای فعال حوزه گردشگری و صنایع دستی مشمول که دارای کد بیمه هستند و همچنین واحدهای غیربیمه ای تا سرانجام شهریور ماه جاری تمدید شده است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی همچنین گفت: کارگروه بررسی پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا به ریاست دکتر نهاوندیان معاون اقتصادی ریاست جمهوری پیرو تلاشهای معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و درخواستهای مکرر ادارات کل استانی این وزارتخانه برگزار شد.

وی افزود: این کارگروه در خصوص تمدید دوره تنفس امهال تسهیلات بانکی پرداختی به واحدهای زیاندیه از کرونا در حوزه گردشگری و صنایع دستی نیز تا سرانجام سال 1399 تصمیم گیری کرده که شرح جزییات آن به زودی اطلاع رسانی می شود.

بیدخوری ادامه داد: بر اساس مذاکرات و پیگیریهای اجرا شده از مسوول پایگاه اینترنتی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز از امروز سوم شهریور ماه اسامی افراد غیربیمه ای (همه دستگاههای اجرایی) در سامانه کارا منتشر شده است.

وی گفت: به این ترتیب واحدها و افرادی هم که تا به امروز نتوانسته اند ثبت نام کنند، هم اینک در قالب دوره زمانی اعلام شده قادر هستند تا در سامانه کارا ثبت نام کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: به ازای هر فرد شاغل بیمه شده در تاسیسات گردشگری 160 میلیون ریال و به ازای افراد شاغل بیمه نشده در تاسیسات گردشگری 60 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد 12 درصد به تاسیسات گردشگری متضرر از شیوع ویروس کرونا پرداخت می شود.

خراسان رضوی با فعالیت افزون بر دو هزار و 500 واحد تاسیسات گردشگری در سطح استان، رتبه نخست این حوزه را در میان استانهای کشور دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 548

به "خبرنگاران زیان دیدگان حوزه گردشگری خراسان رضوی برای تسهیلات ثبت نام کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زیان دیدگان حوزه گردشگری خراسان رضوی برای تسهیلات ثبت نام کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید