خبرنگاران راه اندازی خط فراوری هند راب و مشتقات آن در فاروج

به گزارش لنجان بلاگ، بجنورد- خبرنگاران- خط فراوری هند راب (ماده ضدعفونی دست و سطوح) و مشتقات آن، همزمان با هفته دولت، روز چهارشنبه در شهرستان فاروج راه اندازی شد.

خبرنگاران راه اندازی خط فراوری هند راب و مشتقات آن در فاروج

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت فاروج در آیین گشایش این واحد به خبرنگار خبرنگاران گفت: با راه اندازی این واحد فراوریی، گامی دیگر در راستا توسعه آساک به عنوان تنها واحد فراوری الکل استان برداشته شد که سال جاری و پس از 11 سال تعطیلی، با شیوع ویروس کرونا، فعالیت خود را ازسر گرفت.

احسان افتخاری اضافه کرد: خط فراوریی هند راب با سقف فراوری روزانه 10 هزار لیتر فعال شده که احتیاج استان به محلول ضدعفونی دست و سطوح را تامین می نماید.

وی بیان داشت: خط فراوری مواد ضد عفونی دست و سطوح با 11 میلیارد و 150 میلیون ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده، زمینه اشتغال 27 نفر را فراهم نموده است.

وی با اشاره به اینکه این واحد تنها واحد فراوریی اتانول 96 درصدی استان است، گفت: این واحد روزانه 1500 لیتر اتانول فراوری می نماید که علاوه بر تامین احتیاج استان، بخشی از فراوریات آن به دیگر استان ها ارسال می گردد.

افتخاری با اشاره به تعطیلی 11 ساله واحد آساک فاروج، گفت: برای راه اندازی مجدد این واحد در فروردین سال جاری 9 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات از محل اعتبارات نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی پرداخت شده است.

کارخانه فراوری فرآورده های گندمی فاروج در آبان سال 83 فعالیت خود را در زمینه فراوری الکل اتیلیک، سرکه صنعتی و سرکه خوراکی شروع کرد اما بروز مشکلاتی از جمله در تامین مواد اولیه، موجب تعطیلی این کارخانه شد که تا سال 98 به درازا کشید.

از فروردین 99 با توجه به احتیاجهای ایجاد شده ناشی از شیوع بیماری کرونا، این واحد با تعویض دیگ بخار فعالیت خود را برای فراوری الکل طبی و صنعتی و پاسخگویی به احتیاج استان شروع کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 511

به "خبرنگاران راه اندازی خط فراوری هند راب و مشتقات آن در فاروج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران راه اندازی خط فراوری هند راب و مشتقات آن در فاروج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید