خبرنگاران بخشدار پردیس: تبدیل روستا به شهر راه توسعه نیست

به گزارش لنجان بلاگ، تهران- خبرنگاران- بخشدار مرکزی شهرستان پردیس گفت: روستاها برای دریافت خدمات لازم نیست که به شهر تبدیل بشوند، توسعه روستا و ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و بهداشتی بر اساس نیازهای روستائیان و با حفظ شرایط روستا انجام می گردد.

خبرنگاران بخشدار پردیس: تبدیل روستا به شهر راه توسعه نیست

محمود حیدری روز چهارشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: روستاهای شهرستان پردیس با قدمتی دیرینه و ظرفیتی قابل توجه پیش از احداث شهر جدید پردیس ایجاد شده بودند و ما موظف به حفظ شاکله روستایی با توجه به آداب، فرهنگ، رسوم و هویت روستاها در کنار شهر پردیس هستیم.

وی با بیان اینکه سیاست تمرکز زدایی پایتخت منجر به ایجاد حاشیه نشینی مدرن در شهرهایی نظیر پردیس شده است، گفت: شهر پردیس را می توان گوشواره کلان شهر تهران در سیاست تمرکز زدایی دانست و ساخت پروژه انبوه سازی مسکن مهر، جمعیت این شهرستان پس از بارگذاری کامل جمعیتی تا دو سال آینده به 600 هزار نفر خواهد رساند.

بخشدار مرکزی پردیس با تاکید بر ضرروت تامین زیرساخت های لازم برای جمعیت آینده، شرح داد: حاشیه نشینی مدرن عوارضی هم به همراه دارد و یکی از راهکارهای برطرف این عوارض، حفظ آداب و رسوم، فرهنگ، داشته ها و شناسنامه هویتی روستاهای این شهرستان با توسعه متوازن برای تامین زیر ساخت ها با توسعه متوازن است.

حیدری ادامه داد: توسعه متوازن بر اساس سند 5 ساله ششم و سند آمایش سرزمینی همگون با برنامه های شهری و روستایی امکان پذیر است.

وی اضافه کرد: شهرستان پردیس با وسعت 286 کیلومتر مربع موقعیت مهمی به لحاظ مالی، امنیتی، اجتماعی فرهنگی در استان دارا است و در حال حاضر با بیش از 8 هزار و 900 واحد تولیدی، صنفی، صنعتی در این شهرستان مشکل اشتغال نداریم.

بخشدار مرکزی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی انتخاب شده و از روز شنبه چهاردهم فروردین کار خود را شروع می نمایند، گفت: بخش مرکزی شهرستان پردیس متشکل از روستاهای اصطلک، باغکمش، واصفجان و کرشت است که پس از احداث بخش مرکزی از بخش بومهن جدا شده است و شورای اسلامی این بخش از شنبه کار خود را شروع می نماید.

حیدری گفت: برطرف مشکل فاضلاب روستایی با اتصال به سیستم فاضلاب شهری با مساعدت آبفا و استفاده حداکثری از منابع و اعتبارات، بازنگری طرح هادی روستایی، برطرف مشکل آبهای سطحی، ممانعت از ساخت و ساز غیر مجاز با همراهی اداره جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی و فعالسازی پلیس ساختمان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به ضرروت بازنگری و تسهیلگری در بعضی از قوانین گفت: مالکان روستای اصطلک به دلیل کوچک بودن قطعات اراضی مشکل دریافت سند دارند و سند تنها به اراضی بیش از 200 متر داده می گردد که برای برطرف مشکل با مسئولان بنیاد مستضعفان مذاکراتی صورت گرفته است.

بخشدار مرکزی گفت: توسعه گردشگری و احیای اماکن قدیمی مانند حمام قدیمی روستای اصطلک یکی دیگر از برنامه های بخش مرکزی برای ایجاد و توسعه گردشگری، صنعت توریسم و توسعه روستایی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی با اولویت سرمایه گذار بومی شهرستان با طرح های کوتاه مدت است.

حیدری اضافه کرد: برای تقویت صنایع دستی شهرستان با بهره گیری از ظرفیت مشاغل قدیمی روستا با تسهیگری در تامین تسهیلات با سود مناسب بانکی برای هنرمندان برنامه ریزی کردیم.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود 300 هزار نفر در شرق پایتخت قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 944

به "خبرنگاران بخشدار پردیس: تبدیل روستا به شهر راه توسعه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بخشدار پردیس: تبدیل روستا به شهر راه توسعه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید