خاندوزی با وزیر دارایی کشور مصر ملاقات و رایزنی کرد

به گزارش لنجان بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، خاندوزی با وزیر دارایی کشور مصر ملاقات و رایزنی کرد.

خاندوزی با وزیر دارایی کشور مصر ملاقات و رایزنی کرد

سید احسان خاندوزی در جریان سفر به مصر با محمد معیط وزیر دارایی مصر ملاقات و در رابطه با تحولات روابط دو جانبه به ویژه مناسبات تجاری و مالی فی مابین دو کشور گفت وگو و رایزنی کرد.

وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات ضمن تاکید بر عزم دولت ابراهیم رئیسی جهت توسعه روابط همه جانبه با کشورهای همسایه و منطقه و ظرفیتهای فراوان موجود در دو کشور بزرگ و تاریخ ساز مصر و ایران، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه همکاری های فی مابین در زمینه بانک آسیایی زیرساخت، بانک توسعه اسلامی، بانک مشترک مصر و ایران، شرکت نساجی مصر و ایران و شرکت مشترک کشتیرانی، بر امکان انتقال فناوری ایران در حوزه داروسازی و پتروشیمی به مصر تاکید نمود.

وزیر دارایی مصر نیز بر آمادگی کشورش برای اجرایی و عملیاتی کردن پیشنهادات مطرح شده به وسیله خاندوزی تاکید و اظهار کرد: مصر بسط و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران را مهم میداند و امیدوار هستیم به زودی شاهد ارتقای روابط دو کشور باشیم.

وی توضیح داد: دو کشور می توانند در زمینه گردشگری، تشویق سرمایه گذاری به وسیله توافقات و تفاهم نامه های گمرکی و کاهش تعرفه ها و مالیات و تولیدات مشترک همکاری نمایند.

وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران نیز برای تداوم ارتباطات و پیگیری طرح های مورد بحث پیشنهاد کرد کمیته مشترکی فی مابین معاونین وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و وزیر دارایی مصر تشکیل گردد که مورد توافق نهاده شد.

بعلاوه همکاری در زمینه موضوعات گمرکی و تعرفه ها و حمایت بانکها از تجار و سرمایه گذاران از جمله محورهایی بودند که مورد توافق وزرای دو کشور نهاده شد.

این ملاقات که در فضایی محبت آمیز و صمیمی و با استقبال گرم وزیر دارایی مصر برگزار گردید، در واقع اولین ملاقات در زمینه مباحث مالی فی مابین دو کشور در دهه گذشته و بعد از ملاقات اخیر وزیران امور خارجه دو کشور در نیویورک محسوب می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 3 مهر 1402 بروزرسانی: 3 مهر 1402 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1658

به "خاندوزی با وزیر دارایی کشور مصر ملاقات و رایزنی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاندوزی با وزیر دارایی کشور مصر ملاقات و رایزنی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید