جلب اعتماد دیگران در کار و زندگی

به گزارش لنجان بلاگ، هر فردی برای موفقیت در کار و زندگی و روابطی که دارد به جلب اعتماد دیگران احتیاج دارد که آن را باید با رفتارهای صحیح در معاشرت با دیگران به دست بیاورد.

جلب اعتماد دیگران در کار و زندگی

روش های ساده برای جلب اعتماد دیگران در کار و زندگی

به گزارش لنجان بلاگ به نقل از نمناک ،گاهی، به نظر می رسد که ما کلماتمان را بدون فکر بیان می کنیم و این درخشش شخصیت ما را زیر سوال می برد. اعتماد و اعتبار ممکن است در بالای این فهرست باشند. در رسانه های اجتماعی ما در خصوص اهمیت صحت و اصالت صحبت می کنیم. در تجارت و دولت، ما در خصوص اصول اعتماد صحبت می کنیم. به نظر می رسد که ما سعی می کنیم این ایده های ساده را پیچیده کنیم.

اعتماد به وسیله باور کردن فعال است. اعتماد به نفس در زمانی حفظ می گردد که اعتماد ما به فردی به طور مداوم درک گردد. در این بخش می خواهیم به شما یاری کنیم تا توانایی های خود را در بروز رفتار های مناسب و جلب اعتماد دیگران افزایش دهید.

مزایای اعتماد

قبل از اینکه به روش های مختلفی که می توانید اعتماد کنید نگاه کنید، به مزایای اعتماد نگاهی بیندازید:

شما تاثیرگذار خواهید بود - مردم به دنبال مشاوره با شما خواهند بود و توصیه های شما را بدون متقاعد شدن زیاد دنبال خواهند کرد.

شما اطلاعات ارزشمندی به دست می آورید - مشتریان شما زمانی که به شما اعتماد می نمایند، باز خواهند گشت. آن ها اطلاعات و بازخورد ارزشمندی به شما خواهند داد.

شما می توانید با دسترسی به اطلاعات داخلی به مشتریان خود خدمت کنید، شما می توانید به ریشه مساله برسید و واقعاً برای مشتری تان تفاوت ایجاد کنید.

وقتی به شما اعتماد می نمایند، افراد بیشتری مراجعه می نمایند. این منجر به رهبری با کیفیت بالا می گردد.

آیا شما کسی را که می خواهید به آن اعتماد کنید، ارجاع می دهید؟ زمانی که مشتریانتان به شما اعتماد می نمایند، استرس کمتری به دست می آورید به طور مثال اینکه برای یک جلسه ای دیر کنید، استرس کمتری دارید تا بدانید که مردم شما را خواهند بخشید.

مذاکرات موثر تری دارید - تحقیقات نشان داده است افرادی که فکر می نمایند همکار هستند، معاملات بهتری را نسبت به افرادی که تصور می نمایند از رقبا هستند، داشته اند. اکنون که شما مزایای اعتماد را می بینید، در این بخش از نمناک چندین راه برای ایجاد و جلب اعتماد وجود دارد.

چگونه اعتماد دیگران را جلب کنیم؟

83 راه های ایجاد و جلب اعتماد دیگران

1. صادق باشید :

اگر حقیقت را بگویید، مشتریانتان به شما اعتماد خواهند کرد. همواره صادق باشید، حتی زمانی که کسی نمی بیند و از اصل ماجرا خبر نخواهد داشت. این به شما یاری خواهد نمود تا شهرتی بسازید که مردم بتوانند بر روی حرف شما حساب نمایند.

2. به مشتری خود احترام بگذارید :

با همان احترامی که با پدر و مادرتان رفتار می کنید، با مشتریان خود رفتار کنید. به زمان آنها نیز احترام بگذارید و هرگز دیر نکنید. اگر به زمان احتیاج دارید، چک کنید که چگونه همواره سر تایم باشید.

3. به آنها اهمیت دهید:

وقتی واقعاً به دیگران اهمیت می دهید، سخت است که به شما اعتماد ننمایند.

4. اجازه پرسیدن سوالات بی سرانجام را بدهید:

اطلاعات بیشتری درباره مشتری خود کسب کنید و به پاسخ های آن ها علاقمند شوید. سوالات باز و بی خاتمه به مشتری این فرصت را می دهد که درباره خودشان به شما بگویند. سوالات بیشتری را براساس جواب هایی که می گیرید، بپرسید.

5. کامل نباشید:

همواره چیزی در خصوص کسی که به نظر می رسد همه چیز را دارد، وجود دارد. هدر دادن انرژی خود را برای پنهان کردن اشتباهات یا ضعف هایتان را هدر ندهید. این پیامی است که شما چیزی را پنهان نمی کنید و می خواهید اعتماد بسازید.

6. به ساعت خود نگاه نکنید:

همه ما در برنامه زمانبندی سخت هستیم، اگر به ساعت خود نگاه کنیم وقتی کسی صحبت می نماید، بی ادبی است. اگر در خصوص زمان محتاط هستید، از آنها اجازه بگیرید که به ساعت خود نگاه کنید.

7. همواره دنبال نتیجه برنده - برنده باشید:

نتایج بازنده، تنها رویدادی هستند که یک بار اتفاق می افتد. وقتی هر دو طرف برنده می شوند، شما رابطه تان را تقویت می کنید.

8. پاسخ هایتان را مخفی نکنید :

هر وقت می توانید قطعی و محکم باشید. زمانی که پاسخ هایتان را محصور می کنید، به خودتان یک نمره منفی می دهید. چطور هر کسی می تواند به شما اعتماد کند وقتی که از این مسئولیت فرار می کنید. سیاستمداران بخاطر پوشش دادن پاسخ هایشان بدنام هستند.

9. بهترین منافع را برای مشتریانتان را در ذهن داشته باشید :

مشتریان می دانند که چه زمانی شما به دنبال آن ها هستید و چه زمانی به دنبال منافع خودتان هستید. زمانی که تعارض منافع وجود دارد به سختی می توانند به شما اعتماد نمایند.

10. پز ندهید:

این کار مردم را پایین می آورد و مانند یک فرد خودخواه است که به موفقیت خود علاقمند است و نه به موفقیت دیگران.

11. از دیگران بخواهید که شما را تایید نمایند :

اگر شما خود را قابل اعتماد ثابت کنید و محصولات و خدمات عالی ارائه دهید، باید از مشتریان خود بخواهید که شما را تایید نمایند و بازخوردهای مثبتشان را ارائه دهند. برای دیگران آسان تر است که به شما اعتماد نمایند اگر کسی از قبل به شما اعتماد داشته باشد.

12.روراست و شفاف باشید:

من مسائلی با شرکت هایی که کاملا شفاف نیستند، دارم. به عنوان مثال، شرکت هایی که عمداً قیمت خود را برای محصولات و خدمات خود پنهان می نمایند.

13. تماس با مشتری :

اگر شما به آنها بی اعتنایی کنید، روابط ضعیف تر می گردد. به مشتریان خود بر حسب تناوب، نه تنها زمانی که احتیاج دارید چیزی را به آن ها بفروشید، تماس بگیرید.

14. هنگامی که چیزی اشتباه می گردد، مسئولیت آن را به عهده بگیرید :

مسئولیت خود را بر عهده بگیرید و بر روی گام های بعدی تمرکز کنید. آسان تر می گردد به کسی اعتماد کنید که اشتباه خودش را می پذیرد.

15. هر چیزی که به طور جدی گفته می گردد را در نظر بگیرید :

یک مشکل عظیم فردی را به عنوان کوچک بودنش در مقایسه با مسائل خودتان کنار نگذارید. فقط گوش کنید. هر کاری که آن ها انجام می دهند برای آنها واقعی و جدی است و شما باید با آنها درست رفتار کنید.

16. افزودن ارزش:

ارزش چیزی است که مردم مایل به پرداخت آن هستند. کارهای عظیمی را انجام دهید که به شما ارزش افزوده دهد و دیگران با اعتماد به شما پاداش خواهند داد.

17. با ثبات باشید :

سخت است به کسی که به راحتی احساسی می گردد اعتماد کنید. تنفس در این مواقع یاری می نماید.

18. همدردی:

مطلعی از احساسات پشت سر چیزی که گفته می گردد و همدلی کردن مهم است. مشتریان شما زمانی که احساس می نمایند آن ها را درک می کنید به شما اعتماد خواهند کرد.

19. کاری کنید که مشتریتان احساس مهم بودن داشته باشد :

این یک احتیاج اساسی بشر است و اگر آن را برآورده کنید، مردم به شما اعتماد خواهند کرد. همواره صادق باشید. آن ها می توانند بگویند که آیا تظاهر می کنید یا خیر.

20. در دسترس باشید :

وقتی مردم می دانند که می توانند به شما دسترسی پیدا نمایند، این کار باعث ایجاد اعتماد می گردد زیرا آن ها می توانند شما را مسئول بدانند.

21. به چشم افراد نگاه کنید :

اگر پیوسته چشمان خود را تکان دهید، باعث می گردد که مردم نسبت به شما مشکوک شوند.

22. حواس پرتی را حذف کنید:

وقتی با مشتریانتان دیدار می کنید، همه عوامل حواس پرتی را حذف کنید (گوشی را خاموش کنید، صفحه کامپیوتر و غیره) و توجه خود را به آن ها معطوف کنید.

23. اعتماد به نفس بالایی داشته باشید :

نسبت به این که چه کسی هستید راحت باشید. در خصوص علائم هشدار دهنده اعتماد به نفس کم مراقب باشید.

24. تعهد از خود نشان دهید:

وقتی تعهد خود را نشان می دهید، مردم به شما اعتماد می نمایند. به مردانی فکر کنید که پیشنهاد می دهند (که در واقع ازدواج می نمایند)، کارمندانی که قراردادهای استخدامی امضا می نمایند و افرادی که همواره وقتی می خواهند بگویند که چیزهایی را خواهند گفت.

25. گاهی بگویید:من نمی دانم -:

باید اعتراف کنید که شما چه چیزهایی را نمی دانید و آن را مستقیم بیان کنید. این کار اعتبار زیادی برایتان خواهید داشت.

26. به قولتان عمل کنید :

آنچه را که می گویید انجام دهید. این یکی از بهترین روش ها برای ایجاد اعتماد است.

27. از یک عکس واقعی بهره ببرید:

اگر فروش آنلاین دارید، از تصویر واقعی خودتان بهره ببرید. یک تصویر معتبر این امکان را می دهد که بدانند شما از این که خودتان را نشان می دهید نمی ترسید و مسئول کارهایتان هستید.

28. آسیب پذیر باشید :

اعتماد وقتی ایجاد می گردد که شما باز شوید. طرف انسانی خود را پنهان نکنید. این سمتی است که افراد می توانند به آن متصل شوند.

29. مخاطبین خود را بشناسید :

حتما از زبانی بهره ببرید که مشتریتان آن را درک می نماید. اگر با یک فرد فنی صحبت نمی کنید، از زبان فنی استفاده نکنید.

30. زمان بگذارید و شرح دهید:

زمانی که مشتری گیج می گردد، شکیبا باشید و زمان بگذارید تا به آن ها یاری کنید تا خوب درک نمایند. آن ها از شما برای این کار قدردانی خواهند کرد و دفعه بعد هم تلافی خواهند کرد.

31. از امتیازاتتان سواستفاده نکنید :

همانطور که اعتماد بیشتری را به دست می آورید، اختیارات بیشتری به شما داده می گردد. از این امتیازات سواستفاده نکنید.

32. بی قرار و استرسی نباشید :

از حرکات بدن خود مطلع باشید. تکان های پای خود را به حداقل برسانید، بدنتن نباید تغییر کند و دست تان وول بخورد. به سختی می توان به کسی که عصبی یا مضطرب به نظر می رسد اعتماد کرد.

33. نسبت به موقعیت، ترجیحات، و احتیاج مشتریتان به روز باشید :

این به شما بستگی دارد که به وسیله ارتباطات چقدر با این اطلاعات به روز باشید. لطفاً منتظر نمانید تا مشیریتان خودش شما را به روز کند.

34. به اسم صدا نکنید :

ممکن است فکر کنید که این می تواند به ایجاد اعتبار شما یاری کند، اما وقتی شما نام افراد را صدا کنید، اعتماد را خاموش می کنید. به نظر می رسد که از آن نام افراد برای جبران توانایی هایتان استفاده می کنید. برایداشتن نتایج بهتر، باید افراد دیگری شما را تایید نمایند.

35. برای مشتری خود بلند شوید:

اگر احساس می کنید که مشتری چیزی می خواهد، برای آن ها بلند شوید، یا حداقل، آن ها را از جریان اطلاعات مطلع کنید.

36. فروش را سخت نکنید :

ممکن است بهترین محصول یا خدمات وجود داشته باشد که همه بتوانند از آن سود ببرند، اما هیچ کس دوست ندارد بخرد یا حس کند مجبور است این کارها را انجام دهد. ایجاد یک ارتباط، آموزش و تحریک مهم است، نه اجبار.

37. عقاید خود را به اشتراک بگذارید :

زمانی که با ایده های خوب برخورد می کنید، آن ها را با مشتریان خود به اشتراک بگذارید. ایده هایی را به اشتراک بگذارید که درک عمیق شما از احتیاجهای مشتریان را نشان می دهند.

38. جواب دادن سریع به تماس ها :

اگر کسی یک پیام برایتان گذاشته، فوری جواب دهید. سوالاتی بپرسید که واقعاً علاقمند به دانستنشان هستید. مقاومت در برابر انجان مکالمه و یا کوشش برای حل سریع مشکل یا مساله خوب نیست.

39. اسرار را حفظ کنید :

اگر یک مشتری چیزی محرمانه به شما بگوید، آن را در خودتان نگه دارید، مگر اینکه استانداردهای اخلاقی شما را نقض کند.

40 - زیادی شرح ندهید :

وقتی که بیش از حد شرح می دهید - سعی دارید خود را از مسئول بودن حذف کنید. این یکی از بهترین روش ها برای از دست دادن اعتماد است.

41. رحم و دلسوزی را به دیگران نشان دهید :

زمانی که اتفاق بدی برای مشتریان شما می افتد، همدردی خود را بیان کنید.

42. رابطه را ارزش دار کنید :

به مشتری خود نشان دهید که برای مدت طولانی در این رابطه هستید و نشان دهید که برای این رابطه ارزش قائل هستید. این ممکن است به معنی برداشتن اولین قدم در یک اعتماد خوب باشد.

43. برای شفاف سازی سوال کنید :

زمانی که سوال پرسیده می گردد، همواره قبل از پاسخ آن را روشن کنید.

44. نتیجه خود را بدانید :

اگر هدف شما ایجاد اعتماد است، پس تمایل شما برای یاری به مشتری باید از تمایل شما برای درست یا برنده شدن پیشی بگیرد. این بار به یاد داشته باشید که دفعه بعدی که سعی دارید ثابت کنید که چقدر حق دارید با مشتری ارتباط برقرار کنید.

45. از صدای تقلبی استفاده نکنید:

بعضی از افرادی که من می شناسم از صدای حرفه ای استفاده می نمایند که متعلق به خودشان نیست. از صدای خودتان بهره ببرید. اگر صدایتان را دوست ندارید، درس های صوتی یاد بگیرید، آن ها کار می نمایند.

46. دستکاری نکنید :

این امکان وجود دارد که از ایده های موجود در این لیست با هدف دستکاری بهره ببرید. این کار را انجام ندهید چون خاتمه خوبی ندارد. هرگز این کار را نکنید.

47. دروغ نگویید :

یک دروغ کوچک می تواند کوهی از اعتماد را از بین ببرد.

48. درک کنید که مشتری شما منحصر به فرد است :

هر فردی در این جهان منحصر به فرد است و باید مطابق با خودش رفتار گردد. یک میزان متناسب با تمام رویکردها به ندرت کار می نماید.

49. جملات افراد را تمام نکنید :

حتی اگر زمان زیادی را صرف این کار نمایند، شکیبا باشند و اجازه بدهید که خودشان جملاتشان را بیان نمایند.

50. تملق گویی نکنید:

وقتی که شما بیش از حد چابلوس و مودب باشید، می تواند نسبتاً آزاردهنده باشد.

51. هرگز کسی را ساکت نکنید :

هیچ موقعیتی وجود ندارد که در آن این کار قابل قبول باشد.

52. لایق باشید :

همواره برای بهبود مهارت ها کوشش کنید. اگر می خواهید قابل اعتماد باشید، باید با صلاحیت باشید. این به خصوص در نقش رهبری مهم است.

53. آنچه که به آن فکر می کنید را بگویید :

اگر فکر می کنید که چیزی ایده بدی است، این را بگویید. هنگامی که شما شهامت دارید و می گوید منظور شما چیست، مردم مجبور نیستند حدس بزنند که چه چیزی می خواهید بگویید. این یاری می نماید تا اعتبار شما را افزایش دهد.

54. بر شباهت های خود تمرکز کنید :

آنچه را که با فرد دیگری مشترک دارید تعیین کنید. ما افرادی را دوست داریم که مشابه ما هستند و ما به افرادی که دوستشان داریم اعتماد داریم.

55. به دقت گوش دهید :

پاسخ به طرف مقابل چیزی است که نشان می دهد شما به دقت گوش به او داده اید. این به خصوص زمانی موثر است که شما با چالش هایی روبه رو شدید که در صحبت های قبلی به شما گفته بودند و از شما انتظار می رود که به خاطر داشته باشید.

56. افکار زیاد:

اعتقاد بر این است که برای همه کافی است و شما برای منابع محدود رقابت نمی کنید. اقداماتی که منعکس نماینده این اعتقاد است، اعتماد را ایجاد می نماید، زیرا شما با افرادی که در اطراف شما هستند، همکاری می کنید و برای بالا بردن سطح مطلعی مردم کوشش می کنید تا آنها را کنار بگذارید.

57. قرار ها را سر تایم آغاز و تمام کنید :

اگر یک جلسه را تنظیم می کنید، مطمئن شوید که برنامه تان واضح است و باید به موقع انجام گردد.

58. ثابت قدم و پایدار باشید:

دیدگاه های خود را با هوستان تغییر ندهید. این اتفاق باعث بدگمانی مردم می گردد.

59. کتاب های مربوط به هوش هیجانی را بخوانید:

نحوه برخورد با دوستان و تاثیر افراد توسط دیل کارنیج و هوش عاطفی دنیل گولمن کتاب های خوبی برای آغاز هستند.

60. شایعه سازی نکنید :

درباره مشتریان تان، سخن چینی و شایعه پراکنی نکنید.

61. نام خانوادگی آنها را به یاد داشته باشید:

هیچ چیز برای ما جالب تر از اسم خودمان نیست. نشان دهید که نام افراد را به یاد دارید. اگر به یاری احتیاج دارید، نحوه به خاطر سپردن نام ها را چک کنید. حتی اگر حافظه بدی دارید.

62. اول شما به افراد اعتماد کنید :

مردم با شما طوری رفتار می نمایند که شما با آن ها رفتار می کنید. اگر می خواهید آن ها به شما اعتماد نمایند، ابتدا شما به آن ها اعتماد کنید.

63. جوابگو باشید :

اگر کسی نتواند به شما دسترسی پیدا کند، اطمینان حاصل کنید که ظرف 24 ساعت می توانید به آنها پاسخ دهید و یا یک پیام پاسخ اتوماتیک داشته باشید که در آن موقع دقیق را شرح می دهید.

64. درستی داشته باشید :

به باورها و ارزش های خود پایبند باشید، مهم نیست که چه اتفاقی می افتد.

65. به دیگران اجازه یاری کردن به خودتان را بدهید:

گاهی اوقات ما آنقدر تمرکز می کنیم که به دیگران اجازه نمی دهیم به ما یاری بدهند. انجام این کار باعث ایجاد لذت در افراد می گردد. بگذارید دیگران هم این کار را برایتان انجام دهند.

66. سرزنش نکنید :

وقتی که همه چیز اشتباه پیش می رود، با انگشت اشاره نکنید. با قبول مسئولیت و سپس تعیین کردن آنچه می خواهید انجام دهید، خود را تقویت کنید. تفکر فعلی را در خصوص گذشته که ممکن است تغییر کند، زمانتان را هدر می دهد. فردی که به سرعت مورد سرزنش قرار می گیرد اعتماد دیگران را به خود جلب می نماید.

67. خودتان باشید :

خودتان را تغییر ندهید و دیگران را راضی کنید. وگرنه این کار برای همه خسته نماینده است.

68. احساساتتان را نشان دهید :

فقط حقایق ممکن است در طی یک آنالیز مناسب باشند اما وقتی با مردم سر و کار دارید، احساسات عنصر انسانی را که کلید ایجاد اعتماد است، به آن اضافه می نمایند.

69.توجه کنید :

به زبان بدنی توجه کنید تا مطمئن شوید که با معنی زبان گفتاری همخوانی دارد یا نه.

70. پیش داوری نکنید:

با ذهن باز گوش دهید و آنچه را که گفته می گردد بدون رنگ کردن آن با قضاوت خودتان انجام دهید.

71. رضایت نامه بگیرید :

اگر کار عظیمی انجام می دهید، از مشتریان خود بخواهید تا رضایت نامه ای را برای شما بنویسند. اینها اولین چیزهایی هستند که قبل از خرید هر چیزی می خوانم. هرگز رضایت نامه را جعل نکنید.

72. همه چیز را ندانید :

شما نمیتوانید بدانید همه چیز را بدانید و احتیاجی به آن هم ندارید. همواره درباره آنچه که می دانید شفاف باشید و به این معنی نیست که شما بیشتر از آنچه که واقعا انجام می دهید را می دانید. انسان بودن چیز خوبی است

73. شور و اشتیاق داشته باشید :

زمانی که فردی را که با شور و شوق خود انگیزه گرفته است و نه با پول، شرایط یا قدرت، می بینم، بیشتر به آنها اعتماد کنم .شاید این احساسی است که آن ها کوشش نمی نمایند چیزی را از من بگیرند، بلکه می خواهند چیز عظیمی بسازند.

74. وفاداری نشان بدهید :

فردی که پشتیبانی محکم و ثابتی را نشان می دهد معمولاً فردی است که دیگران می خواهند به آن ها اعتماد نمایند.

75. کار خود را انجام دهید :

سعی کنید مشتری خود را درک کنید. هر چه بیشتر آن ها را درک کنید، آن ها سریع تر به شما به عنوان یک فرد خودی فکر خواهند کرد. هدف شما دعوت شدن به دایره درونی آنها است.

76. اعتبار دادن :

هرچه بیشتر به دیگران اعتبار دهید، افراد بیشتری به شما اعتماد خواهند کرد.

77. نظر و ایده داشته باشید:

افرادی که هرگز طرفی را نمی گیرند، ادر ایجاد اعتماد مشکل دارند، زیرا نمی خواهند موضع گیری نمایند.

78. انتظار نداشته باشید که هر چیزی برگردد و تلافی گردد:

به افراد یاری کنید و در عوض انتظار برگشت نداشته باشید. از این بابت مسرور تر خواهید بود و بخشش همواره بهتر از پذیرایی است.

79. کارها را درست انجام دهید :

قبلا هم در نمناک اشاره کردیم که وقتی که اشتباهی مرتکب می شوید، علاوه بر یادگیری از آن، شما باید آن را به طریقی درست کنید. وقتی آن ها سفارش مرا اشتباه انجام می دهند و پس می گیرند، من دو بار به آنجا می روم.

80. به خودتان اعتماد کنید :

شما نمیتوانید آنچه را که ندارید و نمیتوانید انجام دهید را دریافت کنید (این را 5 بار به سرعت بگویید).

81. منصف باشید :

با مردم منصفانه رفتار کنید. مانند یک والد خوب، بازی مورد علاقه تان را انجام ندهید. درست پاداش و مجازات کنید.

82. بی خیال نشوید :

تنها به این خاطر که یک نفر به شما اعتماد ندارد، این به آن معنا نیست که شما نمی توانید آن را بسازید. اگر کاری که می کنید، جواب نمی دهد، یک چیز دیگر را امتحان کنید. شما 83 روش دارید که می توانید انجام دهید.

83 .مشتاق باشید :

بیشتر مردم نمی توانند شور و شوق تقلبی و ساختگی را ایجاد نمایند. وقتی در خصوص کاری که می کنید مشتاق هستید، بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 698

به "جلب اعتماد دیگران در کار و زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلب اعتماد دیگران در کار و زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید