مجری تور ترکیه: تمدید قرارداد ترکیه با شرکت لابی آمریکایی درباره جنگنده اف 35

به گزارش لنجان بلاگ، آنکارا قرارداد خود با شرکت آمریکایی برای لابی گری درباره جنگنده اف 35 و بازگرداندن مجدد ترکیه به پروژه فراوری این جنگنده را تمدید کرد.

مجری تور ترکیه: تمدید قرارداد ترکیه با شرکت لابی آمریکایی درباره جنگنده اف 35

بهترین تجربه سفر را با مجری تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ترکیه قرارداد خود با گروه لابی آمریکایی Arnold & Porter Kaye Scholer را برای لابی درباره بازگرداندن این کشور به پروژه فراوری اف 35 را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت لابی برای تمدید قرارداد خود تا ماه آگوست سال 2022، یک و نیم میلیون دلار دریافت نموده تا خدمات مشاوره ای استراتژیک و حقوقی به طرف ترک ارائه دهد.

آمریکا در سال 2021، ترکیه را به علت خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه تحت تحریم کاتسا قرار داده و این کشور را از پروژه اف 35 خارج کرد.

گروه لابی آمریکایی Arnold & Porter Kaye Scholer اطلاعاتی در این خصوص منتشر ننموده است.

این شرکت پیش از این برای صنایع دفاعی ترکیه چنین خدماتی را به مدت 6 ماه از ابتدای سال 2021 ارائه داده است. در آن دوران، صنایع دفاعی ترکیه که مستقیماً زیر نظر رئیس جمهور این کشور است مورد تحریم نهاده شد. اسماعیل دمیر رئیس این سازمان هم تحریم شد. مبلغ این قرارداد 750 هزار دلار بود.

این تحریم در حالی اعمال شده که ترکیه اعلام نموده سری دوم سامانه موشکی اس 400 را هم مورد مذاکره قرار داده و احتمالاً از روسیه وارد خواهد نمود.

ترکیه برای خرید بیش از 100 فروند از جنگنده اف 35 اعلام آمادگی نموده و قراردادی منعقد نموده بود که چند فروند از آن آماده تحویل هم بود اما با اختلافات به وجود آمده بین ترکیه و آمریکا بر سر سامانه موشکی اس 400 این قرارداد ابطال شده و جنگنده ها در اختیار ارتش آمریکا نهاده شد.

از سوی دیگر ترکیه 1005 قطعه این هواپیما را در داخل فراوری می کرد. پیش بینی می گردد که اخراج ترکیه از این پروژه حدود 9 میلیارد دلار ضرر به شرکتهای فراوری کننده قطعات جنگنده در این کشور وارد کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1178

به "مجری تور ترکیه: تمدید قرارداد ترکیه با شرکت لابی آمریکایی درباره جنگنده اف 35" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجری تور ترکیه: تمدید قرارداد ترکیه با شرکت لابی آمریکایی درباره جنگنده اف 35"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید