راهنمای خرید سیم کارت ترکیه برای گردشگران

به گزارش لنجان بلاگ، راهنمای خرید سیم کارت ترکیه برای گردشگران

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره راهنمای خرید سیم کارت ترکیه برای گردشگران،سخن خواهیم گفت.

راهنمای خرید سیم کارت ترکیه برای گردشگران

ترکیه یکی از مقاصد محبوب گردشگری است و معمولا گردشگران به محض ورود به این کشور، مانند مسافران هر کشور دیگری به دنبال خرید سیم کارت ترکیه هستند.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

بیشتر با کشور ترکیه آشنا شوید:

تُرکیه (به ترکی استانبولی: Türkiye) با نام رسمی جمهوری ترکیه (به ترکی استانبولی: Türkiye Cumhuriyeti)، کشوری اوراسیایی است که بخش عظیم کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب غرب آسیا و خاورمیانه واقع است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه ای در جنوب شرق اروپا) قرار گرفته است.

زبان رسمی ترکیه، ترکی (استانبولی) است که در گذشته با خط عربی (عثمانی) نوشته می شد و از زمان تشکیل جمهوری ترکیه توسط آتاترک در سال 1302 هجری شمسی (1923) با خط لاتین نوشته می گردد.

راهنمای خرید سیم کارت ترکیه برای گردشگران

معمولا وقتی گردشگران وارد یک کشور خارجی می شوند، خرید یک سیم کارت مناسب با قیمت و خدمات مناسب، برای تماس خارجی با اعضای خانواده و آشنایان خود و استفاده از اینترنت همراه جهت یافتن مسیرها و اطلاعات ضروری، مهم ترین و شاید اولین دغدغه آن ها باشد.

در ترکیه هم مانند هر کشور دیگری سیم کارت هایی تحت عنوان سیم کارت گردشگری با قیمتی مقرون به صرفه و خدمات مناسب، از سوی اپراتورهای مختلف از جمله ترک سل (Turkcell) و ترک تلکام (Turk Telecom) عرضه می گردد که در ادامه یکی از بهترین این نوع سیم کارت ها را معرفی می کنیم؛ این سیم کارت می تواند تمام نیازهای ارتباطی گردشگران در طول اقامت آن ها در ترکیه را رفع کند.

سیم کارت گردشگری اپراتور شناخته شده ودافون (Vodafone) تحت عنوان ودافون دنیاگرد لاین (Vodafone Tourist Line) که با قیمت مناسب، خدمات بسیار خوبی را ارائه می دهد، گزینه بسیار خوبی جهت استفاده از خدمات مخابراتی در ترکیه است. خدمات این سیم کارت شامل 30 دقیقه مکالمه داخلی، 300 دقیقه مکالمه بین المللی و 10 گیگابایت اینترنت همراه است که با قیمت 97 لیر عرضه می گردد و به مدت 90 روز قابل استفاده است.

خدمات مکالمه

خدمات مکالمه این سیم کارت شامل 300 دقیقه مکالمه داخلی و 30 دقیقه مکالمه بین المللی است که شامل همه نقاط دنیا به جزء جزایر کوک، دیه گو گارسیا، تیمور شرقی، جزایر فالکلند، گینه بیساتو، گرینلند، گوانتانامو، کره شمالی، کوبا، نورفوک، جزیره اسنشن، وانواتو، ساموآ، گامبیا، لیختن اشتاین، نائورو، نیووی، پالائو، پاپوآ گینه نو، سنت هلن، سائوتومه و پرنسیپ، جزایر سلیمان، سومالی، توکلو، مالدیو، تووالو، زیمبابوه و جمهوری کنگو می گردد. ضمناً امکان برقراری تماس با شماره های اضطراری خارج از کشور نیز وجود ندارد.

نرخ مکالمه

تمام مکالمه های داخلی 0/70 لیر

SMS

پیامک های داخلی 0/70 لیر

پیامک های بین المللی 0/80 لیر

نحوه ارسال پیامک های بین المللی و برقراری تماس بین المللی

برای برقراری تماس با فردی در یک کشور خارجی، ابتدا باید 00 یا + را به همراه کد کشور موردنظر شماره گیری کنید؛ برای مثال برای کشور آلمان، ابتدا باید 0049 یا 49+ را شماره گیری کنید. برای فعال کردن خدمات MMS هم باید با مرکز خدمات Vadafone به شماره 542 یا (90542+) یا 5420000 تماس بگیرید یا عبارت SMS AYAR را به شماره 7048 ارسال کنید. پس از دریافت تنظیمات و ذخیره آن ها، می توانید تصاویر خود را به راحتی ارسال کنید.

خدمات دیتا

همان طور که گفتیم 10 گیگابایت اینترنت، همراه این سیم کارت عرضه می گردد و در صورتی که این حجم به خاتمه رسید، می توانید از یکی از دو بسته زیر بهره ببرید:

  • اولین بسته 6 گیگابایت اینترنت یک ماهه با قیمت 50 لیر است و برای فعال کردن آن باید عبارت ABONE 1AY6GB را به شماره 3636 ارسال کنید.
  • دومین بسته 12 گیگابایت اینترنت سه ماهه با قیمت 80 لیر است و برای فعال کردن آن باید عبارت ABONE 3AY12GB را به شماره 3636 ارسال کنید.

خرید

برای خرید این سیم کارت می توانید به نزدیک ترین نمایندگی ودافون در ترکیه مراجعه کنید.

نحوه تمدید اعتبار

برای شارژ سیم کارت Vodafone Tourist Line ابتدا به نزدیک ترین فروشگاه Vodafone مراجعه کنید (بسیاری از فروشگاه ها برای تسریع فرایند شارژ، مجهز به دستگاه های اتوماتیک صادرنماینده کارت شارژ هستند). پس از دریافت کارت شارژ، دو روش برای شارژ کارت وجود دارد:

  • ارسال شماره 12 رقمی درج شده بر روی کارت شارژ به شماره 7500 و پس از آن وارد کردن کد #شماره 5 رقمی روی کارت شارژ#
  • ارسال عبارت YUKLE (فاصله) شماره 12 رقمی روی سیم کارت (فاصله) شماره 5 رقمی روی کارت شارژ و ارسال آن به 7500

مشاهده اعتبار باقی مانده

  • برای مشاهده اعتبار اولیه ابتدا کد *123#23# (از راست به چپ) را وارد و سپس عبارت YES را انتخاب کنید.
  • برای مشاهده اعتبار باقی مانده ابتدا کد *123# را وارد و سپس گزینه YES را انتخاب کنید.

نکات ضروری

در خاتمه به بیان نکات ضروری در رابطه با این سیم کارت می پردازیم:

  • مشترکان می توانند با ارسال کلید واژه موجود در بسته Tourist Beginners به شماره 7000، پیامک های و شرایط ویژه را بدون هیچ گونه هزینه ای دریافت نمایند.
  • این سیم کارت تنها تا سه ماه قابل استفاده است و پس از آن مدت زمان باقی مانده برای مکالمه داخلی و بین المللی و حجم باقی مانده اینترنت، غیر قابل استفاده می گردد.
  • تنها افراد دارای ملیت و پاسپورت خارجی (البته به استثنای شهفرایندان سوری) قادر به دریافت سیم کارت ها هستند.
  • خریداران این سیم کارت به صورت اتوماتیک عضو طرح Dünya Küçük می شوند و 15 لیر از حساب آن ها کسر می گردد. در این طرح نرخ تماس بین المللی با خطوط Vodafone در سایر کشورها، 0/30 لیر به ازای هر دقیقه و تماس بین المللی با خطوط سایر اپراتورها، 0/60 لیز به ازای هر دقیقه است؛ البته مشترکان در صورت تمایل می توانند عضویت در این طرح را لغو نمایند.
  • حق هرگونه تغییر در شرایط مرتبط با سیم کارت و حتی لغو خدمات برای اپراتور Vodafone محفوظ است.
  • اعتبار قیمت های ذکر شده تا خاتمه سال گذشته میلادی بوده و قیمت های جدید هنوز اعلام نشده است.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 355

به "راهنمای خرید سیم کارت ترکیه برای گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید سیم کارت ترکیه برای گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید