تشکیل شرکت تعاونی صنایع دستی در ماکو

به گزارش لنجان بلاگ، رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ماکو از تشکیل شرکت تعاونی صنایعدستی در این شهرستان اطلاع داد.

تشکیل شرکت تعاونی صنایع دستی در ماکو

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجان غربی، علی خورابلو روز شنبه 24 خرداد 99 در ملاقات هنرمندان صنایعدستی گفت: این شرکت با عضویت تعدادی از هنرمندان شکل گرفته و این اداره آماده همکاری با این شرکت تعاونی در برگزاری کلاس های آموزشی و نمایشگاه است.

او اضافه نمود: ما از تمامی امکانات خود برای توسعه و ترویج هنر در راستای اشتغالزایی، معرفی برای استفاده از تسهیلات، مکاتبه با دستگاه ها، پایانه ها و گمرکات برای همکاری با هنرمندان استفاده می کنیم.

رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ماکو با اشاره به تاریخچه تقویم روز جهانی صنایع دستی ادامه داد: هنر حاصل تراوش ذهنیت افراد و داشته های آیینی و فرهنگی اقوام است که با دست ساخته های اولیه و با استفاده از محصولات بومی عرضه می گردد.

او با بیان اینکه امروز صنایع دستی صرفاً یک کالا برای خرید و فروش نیست بلکه کالایی است که هویت، تاریخ و فرهنگ و رسوم اقوام محلی و ملی یک کشور را مبادله می نماید، توضیح داد: این هنر علاوه بر ارزآوری موجب اشتغال خانگی و تقویت اقتصاد مقاومتی نیز می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 432

به "تشکیل شرکت تعاونی صنایع دستی در ماکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل شرکت تعاونی صنایع دستی در ماکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید