تا به امروز مورد مثبتی به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی گزارش نشده است

به گزارش لنجان بلاگ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در آذربایجان شرقی تعداد مراجعان با علام حاد تفسی به بیمارستان ها نسبت به هفته قبل افزایش پیدا نکرده و تا به امروز موردی مثبتی به ویروس کرونا گزارش نشده است.

تا به امروز مورد مثبتی به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی گزارش نشده است

محمد حسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: در استان آذربایجان شرقی تعداد مراجعین با علام حاد تفسی به بیمارستان ها نسبت به هفته قبل افزایش پیدا ننموده است.

صومی در ادامه مطرح نمود: افرادی که به خاطر مشکل تنفسی به مراکز درمانی و بیمارستان ها مراجعه کردند و با نمونه برداری های اجرا شده تا به امروز موردی مثبتی به ویروس کرونا گزارش نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز توضیح داد: برای مقابله با این ویروس کرونا تمهیدات در سراسر کشور اجرا شده و بحث اصلی پیشگیری از این بیماری است ما سعی می کنیم اگاهی مردم را افزایش دهیم تا با رعایت بهداشت فردی اگر شخصی در معرض این ویروس نهاده شد دچار عفونت نگردد.

وی با اشاره به راه های پیشگیری از ویروس کرونا گفت: هنگام عطسه یا سرفه با دستمان دهان و بینی پوشیده گردد و دست ها را مدام به آب و صابون شسته از مالیدن دست های آلوده به دهان و چشم خود خوداری گردد.

صومی بیان نمود: از مدت ها قبل که بحث کرونا مطرح شد سیستم نظارتی ما آماده بوده و امکانات لازم در تمامی بیمارستان های استان براساس شرایط در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه این ویروس تمایل کمی به بچه ها دارد و شانس مرگ کودک و فرد جوان به این بیماری پایین است و نوعا افراد با سن بالا و ضعف سسیستم ایمنی دارند امکان دارد به این ویروس مبتلا شوند.

وی با اشاره به گسترش این ویروس اعلام کرد: امکان گسترس کرونا نسبت به انفولانزای H1 N1 و B که در ماه های قبل شیوع پیدا نموده بود با توجه به طول عمر این ویروس بر روی اجسام بیشتر است، ولی از لحاظ مرگ و میر مانند انفولانزای قبلی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 183

به "تا به امروز مورد مثبتی به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی گزارش نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا به امروز مورد مثبتی به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی گزارش نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید