شروع کار بخش سی تی اسکن، دانسیتومتری و ماموگرافی بیمارستان امام سجاد(ع) تبریز

به گزارش لنجان بلاگ، رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از شروع کار بخش سی تی اسکن، دانسیتومتری و ماموگرافی این بیمارستان اطلاع داد.

شروع کار بخش سی تی اسکن، دانسیتومتری و ماموگرافی بیمارستان امام سجاد(ع) تبریز

فرهاد احمد پور در تبادل نظر با خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران در تبریز درباره راه اندازی بخش های مختلف بیمارستان امام سجاد(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اظهار کرد: با کوشش های شبانه روزی مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی دستگاه های سی تی اسکن، دانسیتومتری و ماموگرافی خریداری شد و این سه بخش کار خود را شروع کرد.

وی اضافه نمود: سی تی اسکن یا توموگرافی کامپیوتری(Computed Tomography scan CT scan یکی از روش های پیشرفته تصویربرداری پزشکی بوده و بعد از رادیوگرافی ساده، سی تی اسکن بیشترین یاری را به آنالیز ضایعات سیستم حرکتی بدن انسان بخصوص استخوان ها می نماید. امروزه استفاده از سی تی اسکن جزء جدایی ناپذیر در آنالیز و تشخیص بیماری های مختلف ازجمله بیماری کرونا است.

رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز بیان کرد: دستگاه دانسیتومتری یا سنجش تراکم استخوان از روشی به نام Body Logic استفاده شده که بسیار جامع و پیشرفته است و شرایطی را فراهم می نماید که درصد چربی، چگالی استخوان، مقایسه اندام برای تشخیص تعادل نداشتن عضلات و تشخیص چربی های اضافی و ذخیره شده به خوبی معین می گردد.

احمدپور مزایای دستگاه ماموگرافی را برشمرد و به خبرنگاران گفت: این دستگاه دارای اشعه ایکس foot switch.، کنترل های tabletop قابل تنظیم و دارای مانیتور نمایش tilt/swivel. است.

وی افزود: مراجعان می توانند همه روزه با مراجعه به بیمارستان امام سجاد از دستگاه های به روز و پیشرفته و مزایای این بیمارستان استفاده نمایند.

4121/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 418

به "شروع کار بخش سی تی اسکن، دانسیتومتری و ماموگرافی بیمارستان امام سجاد(ع) تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع کار بخش سی تی اسکن، دانسیتومتری و ماموگرافی بیمارستان امام سجاد(ع) تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید