بوم گردی در مناطق روستایی همدان ضعیف است

به گزارش لنجان بلاگ، معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با اشاره به ضعف بوم گردی روستایی در استان همدان گفت: بوم گردی به ویژه در مناطق روستایی همدان ضعیف است و با توجه به اینکه می تواند از ظرفیت های مطلوب گردشگری باشد باید توجه بیشتری به آن شود.

بوم گردی در مناطق روستایی همدان ضعیف است

به گزارش خبرنگاران از همدان، محمدابراهیم الهی تبار عصر امروز در نشست تخصصی سازمان های مردم نهاد مرتبط با حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در سالن شهدای استانداری همدان ضمن تبریک توفیقات دولت در مذاکرات اوپک گفت: زمانی که بنده در این مسئولیت قرار گرفتم کمتر از 50 سازمان مردم نهاد در استان حضور داشتند اما امروز بیش از 300 سازمان مردم نهاد، در استان بانشاط و پویایی فعالیت می کنند.

وی شرح داد: اعتقاد مدیریت ارشد استان و دولت تدبیر و امید بر این بوده که باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد به نحو احسنت استفاده کنیم، بر این اساس سمت و سوی دستگاه های اجرایی هم بر استفاده از سازمان های مردم نهاد قرار گرفته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با اشاره به کسب رتبه سوم سازمان های مردم نهاد استان همدان در کشور عنوان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز بهره وری مطلوبی از سازمان های مردم نهاد داشته است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، برجام و آسیب های اجتماعی سه محور مهم روز در مسائل کشور هستند، بیان کرد: نقطه تلاقی این سه محور تعامل با اقتصاد جهانی، توجه به ظرفیت های داخلی و حضور شاداب مردم در عرصه های اجتماعی و فعال کردن حوزه گردشگری است.

الهی تبار با اشاره به ضعف بوم گردی روستایی در استان همدان گفت: بوم گردی به ویژه در مناطق روستایی در همدان ضعیف است و با توجه به اینکه می تواند از ظرفیت های مطلوب گردشگری باشد باید توجه بیشتری به آن شود.

وی اضافه نمود: لالجین بعد از فراز و نشیب های بسیار توانست به عنوان شهر جهانی معرفی و ثبت شود، امید است با ظرفیت های منطقه و گسترش زیرساخت ها اتفاقات مبارکی را از این موقعیت در استان رقم بزنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با تأکید بر این امر که امروز نگاه امنیتی از سازمان های مردمان نهاد برداشته شده است، گفت: باید تلاش کنیم از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در پیشبرد اهداف و تعالی جامعه استفاده بهتر و بیشتری داشته باشیم.

تولید ثروت از حوزه گردشگری تقویت شود

معاون امور عمرانی استاندار همدان نیز با بیان اینکه در امسال برنامه های خوبی در حوزه گردشگری تدوین شده است، گفت: در حوزه گردشگری چند سالی است نگاه اقتصادی به مسائل ایجاد شده است و لزوم تبدیل ایده های اقتصادی در حوزه گردشگری و صنایع دستی سابقه زیادی ندارد.

محمودرضا عراقی ضمن تأکید بر اینکه باید تولید ثروت از حوزه گردشگری تقویت شود، بیان کرد: گاهی با وجود دیدگاه ها و موضوعاتی که مطرح می شود توقعات بالاست، در حالی که باید اعتبارات، شرایط کار دولت، همکاری سازمان های مردم نهاد را نیز در تقویت حوزه گردشگری درنظر بگیریم.

وی عنوان کرد: متأسفانه هنوز نتوانسته ایم در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به خوبی ظاهر شویم اما تلاش می کنیم در این راستا سرعت بگیریم.

معاون استاندار همدان اضافه نمود: در حال حاضر بین اداره محیط زیست و میراث فرهنگی مشارکت و تعامل مطلوبی وجود دارد که امید است به دیگر دستگاه ها نیز تعمیم یابد.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز با اشاره به اینکه این جلسه با حضور 15 سازمان مردم نهاد در این حوزه تشکیل شده است، گفت: سازمان های مردم به دلیل غیرانتفاعی و غیردولتی بودن و ظرفیت مردمی بودن آن، ظرفیت مطلوبی در نشر و اشاعه فرهنگ و پیشبرد اهداف محسوب می شوند.

علیرضا مالمیر شرح داد: حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری NGO خیز است و هر سه حوزه این اداره ظرفیت های متفاوتی در بردارد که در تعامل با سازمان های مردم نهاد می تواند فعال و پربار شوند.

وی اضافه نمود: تا به امروز بخش عمده ای از کار در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر دوش خود سازمان های مردم نهاد بوده است و باید تلاش کنیم این موضوع تقویت شود.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 180

به "بوم گردی در مناطق روستایی همدان ضعیف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوم گردی در مناطق روستایی همدان ضعیف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید