بمباران فرودگاه بین المللی صنعاء از طریق جنگنده های ائتلاف سعودی

به گزارش لنجان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از المسیره، سلسله حملات تجاوزکارانه ائتلاف سعودی در منطقه ها مختلف یمن همچنان ادامه دارد. جنگنده های ائتلاف سعودی بامداد امروز چهارشنبه نقاطی از یمن را بمباران کردند.

بمباران فرودگاه بین المللی صنعاء از طریق جنگنده های ائتلاف سعودی

بر اساس این گزارش، فرودگاه بین المللی صنعاء طی بامداد امروز چهارشنبه هدف سنگین ترین حملات هوایی از طریق ائتلاف سعودی قرار گرفت. این در حالی است که دیگر نقاط در صنعاء هم از طریق جنگنده های ائتلاف سعودی بمباران شدند.

حملات ائتلاف سعودی به یمن پس از آن تشدید شد که ارتش و کمیته های مردمی این کشور روز دوشنبه هفته جاری توانستند با موفقیت اهداف و مواضع راهبردی و حیاتی در ابوظبی امارات را هدف قرار دهند.

به همین خاطر، محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش أنصارالله یمن گفت: امارات با از سرگیری عملیات تجاوزکارانه علیه یمنی ها موجب شد تا نیروهای یمنی به آن پاسخ دهند. امارات به میزان کافی در برابر هر نوع عملیات نظامی سست و ناتوان است. وی اضافه نمود: ما پاسخ حمله را با حمله می دهیم.

از سوی دیگر، یوسف الحاضری کارشناس امور نظامی و استراتژیک گفت: واقعیت این است که ارتش و کمیته های مردمی یمن 4 سال است که در برابر اقدامات خصمانه اماراتی ها صبر پیشه کرده اند. آخرین حمله ای که یمنی ها به امارات انجام دادند به سال 2018 باز می گردد. پس از دروغ بزرگی که در خصوص کنار کشیدن امارات از جنگ یمن گفته شد، حملات به این کشور نیز متوقف شد.

وی اضافه نمود: یمنی ها بر اساس قوانین بین المللی از خود در برابر امارات دفاع کردند. این بدان معناست که عملیات ارتش و کمیته های مردمی یمن علیه مواضع حساس و راهبردی امارات کاملاً مشروع بوده است. این عملیات درست در شرایطی انجام شد که ائتلاف متجاوز سعودی به دلیل تحقق برخی دستاوردهای نظامی در استان شبوه سرمست شده بود و مشغول پایکوبی بود. بنابراین، عملیات طوفان یمن در ظرف زمانی استراتژیکی به وقوع پیوست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1362

به "بمباران فرودگاه بین المللی صنعاء از طریق جنگنده های ائتلاف سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بمباران فرودگاه بین المللی صنعاء از طریق جنگنده های ائتلاف سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید