خبرنگاران تداوم آتش افروزی و نقض آتش بس سعودی ها در یمن

به گزارش لنجان بلاگ، تهران- خبرنگاران- ائتلاف سعودی با ادامه تجاوز نظامی به یمن، در 24 ساعت گذشته 186 بار آتش بس در استان الحدیده (غرب) را نقض کرد.

خبرنگاران تداوم آتش افروزی و نقض آتش بس سعودی ها در یمن

به گزارش خبرنگاران، شبکه خبری المسیره روز آدینه به نقل از اتاق افسران و ارتباط و هماهنگی برای رصد نقض آتش بس اظهار داشت، 11 بار حمله هواپیمای جاسوسی در الخمسین، المنظر، الفازة و پرواز 15 جنگنده در آسمان شهر الحدیده و مناطقی چون الصلیف و المنظر و نیز پرواز پهپادهای جاسوسی بر فراز مناطق الدریهمی، الفازه، حیس، الجبلیه را از جمله موارد نقض آتش بس برشمرد.

همچنین، 41 مورد حمله راکتی و توپخانه ای و 110 مورد تیراندازی از دیگر موارد نقض آتش بس در الحدیده بوده است.

مارتین گریفیث نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن سه شنبه شب گفت، حملات هوایی جنگنده های نیروهای ائتلاف به صنعا، غیر نظامیان را هدف و معرض خطر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه بحران یمن، عظیمترین فاجعه انسانی دنیا است و قحطی، این فاجعه را افزایش می دهد، اضافه کرد: آتش بس در تمام مناطق یمن، بازگشایی فرودگاه صنعا و تضمین ورود سوخت و کالا یک ضرورت فوری بشردوستانه برای کاهش این بحران است.

در روزهای گذشته حملات ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن افزایش یافته است و در مقابل نیز نیروهای یمنی در واکنش به این حملات، مناطقی در خاک عربستان را هدف قرار دادند.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به کشور یمن را شروع کرد اما در حدود 6 سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تا به امروز هزاران یمنی به شهادت رسیده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به عظیم ترین فاجعه انسانی در دنیا تبدیل شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 918

به "خبرنگاران تداوم آتش افروزی و نقض آتش بس سعودی ها در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تداوم آتش افروزی و نقض آتش بس سعودی ها در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید