افزایش عمر انسان با کشف مسیرهای سلولی

به گزارش لنجان بلاگ، این ویژگی های کرم الگانس، به دانشمندان امکان می دهد تا به سرعت به اثر مداخلات ژنتیکی و محیطی برای افزایش عمر سالم پی ببرند.

افزایش عمر انسان با کشف مسیرهای سلولی

پژوهشگران آمریکایی در آنالیز جدید خود توانستند راستا های سلولی را کشف نمایند که در افزایش طول عمر انسان موثر هستند. دانشمندان آمریکایی در آنالیز جدیدی پیروز شدند راستا های سلولی جدیدی را کشف نمایند که می توانند در افزایش طول عمر موثر باشند.

به گفته یکی از دانشمندان این گروه پژوهشی، شاید بتوان با یاری این راستا های سلولی، طول عمر انسان را بین 400 تا 500 سال افزایش داد. پژوهشگران در این پروژه توانستند دو راستا اصلی را برای مدیریت سن در کِرْم الگانس کشف نمایند که مدلی متداول برای پژوهش در خصوص فرایند افزایش سن است، زیرا ژن های مشابهی با انسان دارد و عمر کوتاه آن نیز به سه تا چهار هفته می رسد.

این ویژگی های کرم الگانس، به دانشمندان امکان می دهد تا به سرعت به اثر مداخلات ژنتیکی و محیطی برای افزایش عمر سالم پی ببرند.

از آنجا که این راستا های سلولی، به واسطه تکامل انسان شکل گرفته اند، موضوع پژوهش های بسیاری بوده اند. بسیاری از پژوهش ها در حال حاضر، بر کشف دارو هایی متمرکز شده اند که می توانند این راستا های مولکولی را تغییر دهند. کشف اثر این دارو ها می تواند راه را برای یافتن درمان های موثرتر هموار کند.

دانشمندان دریافتند که جهش در دو راستا سلولی موسوم به IIS و TOR می تواند به تغییرات ژنتیکی بدن یاری کند. از آنجا که تغییر راستا IIS، افزایش صد در صدی و تغییر در راستا TOR، افزایش 30 درصدی را به همراه دارد، جهش ژنتیکی مضاعفی نیز در پی این تغییرات انتظار می رفت، اما دانشمندان دریافتند که میزان جهش، بسیار بیشتر از حد انتظار است.

هرمان هالر (Hermann Haller)، از پژوهشگران این پروژه گفت: به رغم کشف راستا های سلولی مرتبط با افزایش سن در کِرْم الگانس، نحوه تعامل این راستا ها هرگز کشف نشده است. ما سعی داریم با معین کردن این تعامل، راه را برای یافتن روش های درمان و افزایش طول عمر هموار کنیم.

کشف تعامل میان این راستاها، به استفاده از درمان های ترکیبی منجر خواهد شد که می توانند طول عمر انسان را افزایش دهند و حتی به درمان بیماری های جدی از جمله سرطان منجر شوند.

این پژوهش، در مجله Cell Reports به چاپ رسید.

منبع: فرادید
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 73

به "افزایش عمر انسان با کشف مسیرهای سلولی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش عمر انسان با کشف مسیرهای سلولی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید