تور اروپا: اتحادیه اروپا: توافق ایران و آژانس گام مثبتی جهت تداوم اطلاع درباره برنامه هسته ای ایران است

به گزارش لنجان بلاگ، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی در توییتر با استقبال از توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، این توافق را گام مثبتی جهت تداوم اطلاع درباره برنامه هسته ای ایران توصیف کرد.

تور اروپا: اتحادیه اروپا: توافق ایران و آژانس گام مثبتی جهت تداوم اطلاع درباره برنامه هسته ای ایران است

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیغامی در توییتر از توافق امروز ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال کرد.

وی در این پیغام توییتری نوشت: این گام مثبتی جهت تداوم اطلاع درباره برنامه هسته ای ایران است و به دیپلماسی فضا می دهد. من از کوشش ها قدردانی می کنم.

مورا اضافه نمود: هدف اتحادیه اروپا همچنان اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک به وسیله همه است. از این رو ، ضروی است که ما گفت وگوهای وین را هر چه سریعتر از سر بگیریم.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی شب گذشته (شنبه) در رأس هیأتی به منظور ملاقات و گفت وگو با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران وارد تهران شد. او پیش از ظهر امروز (یکشنبه) 21 شهریور ماه با حضور در محل سازمان انرژی اتمی با محمد اسلامی ملاقات و گفت و گو کرد که این ملاقات 2 ساعت به طول انجامید.

مدیرکل آژانس پس از این ملاقات، ضمن مثبت ارزیابی کردن آن، بر توسعه همکاری ایران و آژانس تأکید کرد و گفت که دوباره برای گفت وگوی سطح بالا با مقامات ایرانی به تهران می آید.

در بیانیه مشترک آژانس و ایران که بعد از این ملاقات منتشر شد، ذکر شده که طرفین، روح همکاری و اعتماد متقابل و اهمیت تداوم آن و بعلاوه ضرورت رسیدگی به موضوعات فیمابین در فضایی سازنده و منحصرا فنی را مورد یادآوری و تاکید مجدد قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در چارچوب تعاملات و همکاری های موجود فیمابین، طرفین تصمیم گرفتند ملاقاتهای متقابل را در سطوح مرتبط تداوم دهند. به همین دلیل، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس با مدیرکل ملاقات خواهد نمود و مدیرکل هم در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد نمود تا مشورت های سطح بالا با هدف تقویت همکاری های بین ایران و آژانس در حوزه های مختلف و بحث در مورد موضوعات فعلی مورد علاقه متقابل، با دولت جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

طبق این بیانیه، به بازرسان آژانس اجازه داده می گردد تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی تعیین شده و جایگزینی کارت های حافظه آن ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام نمایند. چگونگی و زمان انجام این اقدام، مورد توافق دو طرف نهاده شد.

پیش تر گزارش شده بود گروسی شرایط همکاری ایران با آژانس را در نشست بعدی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی که بین روزهای 13 تا 17 سپتامبر (22 تا 26 شهریور) برگزار خواهد شد به اعضای این شورا ارائه خواهد نمود.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1161

به "تور اروپا: اتحادیه اروپا: توافق ایران و آژانس گام مثبتی جهت تداوم اطلاع درباره برنامه هسته ای ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: اتحادیه اروپا: توافق ایران و آژانس گام مثبتی جهت تداوم اطلاع درباره برنامه هسته ای ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید