تور عمان ارزان: عمان یکی از اولویت های اصلی ایران برای همکاری است

به گزارش لنجان بلاگ، وزیر امور خارجه در ملاقات معاون سلطان عمان بر حسن نیت و جدیت ایران برای رسیدن به توافق خوب در وین تأکید کرد.

تور عمان ارزان: عمان یکی از اولویت های اصلی ایران برای همکاری است

با تور عمان ارزان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

خبرنگاران - حسین امیرعبداللهیان که به منظور انجام سفری یک روزه و رایزنی با مقامات عمانی در مسقط حضور دارد، با فهد بن محمود آل سعید معاون سلطان عمان ملاقات و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این ملاقات آخرین تحولات روابط دو کشور و بعلاوه موضوعات مهم منطقه را مورد گفت وگو و گفتگو قرار داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به روابط تاریخی، مستمر و راهبردی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، از نقش مهم سلطان قابوس پادشاه فقید عمان در شکل گیری روابط دو کشور یاد و بر ادامه مناسبات تهران و مسقط در دوره سلطان هیثم تأکید کرد.

امیرعبداللهیان با تشریح سیاست دولت سیزدهم در اولویت دهی به همکاری با کشور های منطقه، عمان را یکی از اولویت های اصلی برای همکاری ها در منطقه خواند و توسعه همه جانبه همکاری های فی مابین در حوزه های مختلف سیاسی، مالی و فرهنگی را مورد تأکید قرار داد.

وزیر امور خارجه در حوزه همکاری های مالی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری در عرصه حمل و نقل کالا و مسافر، حوزه انرژی، گردشگری، خطوط هوایی و سایر موارد همکاری مورد تأکید قرار داد.

امیرعبداللهیان با تشریح آخرین تحولات مرتبط با مذاکرات وین، بر نگاه کشورمان به ابتکارات عملی و سازنده طرف های این گفت وگو در عمل تأکید و حسن نیت و جدیت کشورمان در رسیدن به توافق خوب را مورد اشاره قرار داد.

وزیر خارجه در ملاقاتی دیگر با بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان در مورد موضوعات مورد علاقه دو کشور به گفت وگو و گفتگو پرداخت.

به گفته امیرعبداللهیان، روابط مردمی و فرهنگی ایران و عمان ریشه در تاریخ دارد و دو کشور توانسته اند بنای همکاری های ریشه دار و مستحکمی را پی ریزی نمایند.

عمان در طول چهل و سه سال گذشته از عمر انقلاب اسلامی، همیشه روابط خوبی با ایران داشته و در وقایع مختلف بین ایران و کشور های غربی به عنوان میانجی عمل نموده است. این بخش دیگری از سخنان وزیر خارجه در ملاقات با همتای عمانی خود بود.

در انتهای این ملاقات رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با ابراز خرسندی از فرایند توسعه همکاری های تجاری فی مابین با عمان، ابراز امیدواری کرد همکاری های تجاری و مالی کشور های منطقه با یکدیگر می تواند الگویی برای پایداری صلح و امنیت منطقه قلمداد شد.

بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان نیز با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های مالی و منابع انسانی ایران، بر ارتقا همکاری های دو جانبه و بهره گیری از ظرفیت های مالی منطقه تاکید نمود.

ملاقات با مذاکره نماینده ارشد دولت نجات ملی یمن در مسقط از دیگر برنامه های سفر وزیر خارجه به عمان بود.

به گفته امیرعبداللهیان، موضوع یمن یک موضوع یمنی است و با گفت وگو های یمنی - یمنی می توان آینده سیاسی این کشور را رقم زد.

وزیر خارجه گفت: از استمرار جنگ تحمیل شده به مردم یمن متأسفیم و اعتقاد داریم باید محاصره یمن برطرف شده و جنگ علیه این کشور به خاتمه برسد.

محمد عبدالسلام نیز در این ملاقات از حمایت ها و یاری های کشورمان به مردم یمن قدردانی کرد.

ملاقات با ایرانیان مقیم عمان خاتمه بخش سفر امیرعبداللهیان به مسقط بود.

وزیر خارجه گفت: وظیفه وزارت امورخارجه در جهت تسهیل امور ایرانیان خارج از کشور است.

به گفته امیرعبداللهیان، رویکرد رئیس جمهور کشورمان در حوزه ایرانیان مقیم خارج از کشور را عمل گرایانه و در جهت حل مسائل ایرانیان است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان بامداد سه شنبه به وقت تهران عمان را به مقصد قطر ترک کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1295

به "تور عمان ارزان: عمان یکی از اولویت های اصلی ایران برای همکاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور عمان ارزان: عمان یکی از اولویت های اصلی ایران برای همکاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید