آموزش پخت حلوای انبه؛ متفاوت و خوشمزه

به گزارش لنجان بلاگ، امروز قصد داریم طرز تهیه حلوای انبه را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

آموزش پخت حلوای انبه؛ متفاوت و خوشمزه

انبه یکی از میوه هایی است که خواص بیشماری دارد و بخاطر شیرینی زیادش از آن دسر های خوشمزه ای درست می نمایند. یکی از این دسر ها که باب طبع خانواده های ایرانیست حلواست که ما می خواهیم انبه و حلوا را با هم مخلوط کنیم و یک حلوای خیلی خوشمزه و خوش عطر را آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه حلوای انبه:

آرد قنادی 1/2 پیمانه

آرد سمولینا 1/2 پیمانه

شکر 1 و نیم پیمانه

انبه پوره شده 1 پیمانه

روغن و کره مجموعا 50 گرم

شیر 2/3 پیمانه یا 130 گرم

هل پودر شده 1/2 قاشق چایخوری

زعفران آب نموده به اندازه لازم

خلال بادام برای تزیین

دستور پخت حلوا انبه:

برای آغاز کار ما احتیاج داریم که آرد را الک کنیم. آرد سفید و آرد سمولینا را با هم مخلوط می کنیم و الک می کنیم. آرد الک شده را داخل تابه ای مناسب با حرارت ملایم و با حوصله تفت می دهیم تا خامی آرد گرفته گردد و رنگ آرد به رنگ کرم تقریبا طلایی برسد.

باید آرد را مدام هم بزنید تا نسوزد و ته نگیرد. اگر آرد سمولینا در دسترس نبود می توانید از همان آرد سفید جایگزین کنید، ولی تردی این حلوا از آرد سمولیناست.

بعد از اینکه حلوا به رنگ مناسب رسید باید روغن و کره را که روی هم 50 گرم می گردد را به آرد اضافه کنیم و با کمی حرارت بیشتر روغن را به مدت 1 دقیقه با آرد تفت می دهیم.

روغن را به خاطر روان شدن حلوا و کره را بخاطر عطر و طعم دلپذیر حلوا استفاده می کنیم. هنگامی که آرد و روغن در حال تفت داده شدن هستند بخشی از رنگ حلوا هم در حین همین تفت دادن تغییر می نماید.

سپس انبه را پوره می کنیم و از صافی رد می کنیم تا هیچ دانه ای داخلش نباشد. شکر را با انبه مخلوط می کنیم و این مخلوط را به آردمان اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد یکدست گردد.

در این مرحله از طرز تهیه حلوا انبه شیر را داغ می کنیم و با اندازهی زعفران دم نموده و هل مخلوط می کنیم و به حلوا اضافه می کنیم و روی حرارت میانه این مواد را هم می زنیم تا غلیظ شوند و به اصطلاح حلوا جمع گردد و آبش گرفته گردد.

حلوای آماده شده از ظرف جدا می گردد. اگر بخواهید حلوا را داخل قیف بریزید باید کمی آبکی تر و شل تر بردارید. بعلاوه می توانید حلوا را قالبی هم تزیین کنید به این صورت که داخل قالب نظر را چرب کنید کمی از حلوا را داخل آن محکم فشار دهید و نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید. بعد روی آن را با خلال پسته یا ترافل تزیین کنید.

خواص انبه

انبه به تنظیم سطح انسولین در خون یاری می نماید. در یک داروی خانگی سنتی برگ های آن را در آب جوشانده، شب تا صبح در آب خوابانده و بعد جوشانده را صبح مصرف می کردند. انبه بعلاوه شاخص گلیسمی پایینی دارد (60-41) به همین علت مصرف میانه از آن سطح قند خون را بالا نخواهد برد.

تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات آنتی اکسیدان انبه از سرطان های روده، سینه، خون و پروستات پیشگیری می نماید. این ترکیبات شامل کرستین، ایزوکرستین، استراگالین، فیستین، اسید گالیک و متیل گالات و بعلاوه آنزیم های مختلف است.

پوست و عصاره انبه حاوی اوروشیول است، ماده شیمیایی موجود در پیچک سمی آمریکایی و سماق سمی که می تواند در بعضی افراد ایجاد حساسیت کند. بعضی فروشندگان برای رسیده کردن انبه از کاربید کلسیم استفاده می نمایند که ممکن است مسائل جدی برای سلامتی ایجاد کند، به همین علت بهتر است از انبه ارگانیک بهره ببرید.

انبه منبع ویتامین E می باشد. با این حال ارتباط خوب بین میل جنسی و ویتامین E ابتدا با یک کلیت بخشی اشتباه روی تحقیقات بر روی موش های آزمایشگاهی ایجاد شد و تحقیقات بیشتر نشان داده است که اندازه متعادل از آن در این زمینه مفید است.

پاپایا تنها میوه ای نیست که حاوی آنزیم هایی است که پروتئین را تجزیه می نمایند. میوه های زیادی مثل انبه هم هستند که این خاصیت مفید را دارند. فیبر موجود در انبه بعلاوه به هضم و دفع غذا یاری می نماید.

منبع: گردشبان
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1091

به "آموزش پخت حلوای انبه؛ متفاوت و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش پخت حلوای انبه؛ متفاوت و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید