HTC با یک گوشی پرچم دار تازه به بازار برمی گردد

به گزارش لنجان بلاگ، حدود یک دهه قبل، شرکت اچ تی سی یکی از بزرگ ترین سازندگان گوشی های هوشمند در جهان بود، اما امروزه دیگر خبری از آن در بازار گوشی های هوشمند نیست و تقریباً فراموش شده است. این شرکت هرگز عقب نشینی خود از بازار گوشی های هوشمند را اعلام نکرده و حتی پس از فروش یک بخش از کسب و کار خود به گوگل در سال 2018، هنوز هم بی سر و صدا گوشی های هوشمند ارزان قیمت خود را در بازارهای محدودی به فروش می رساند. اکنون اما طبق شایعات و گزارش های منتشر شده، این شرکت تایوانی برنامه هایی برای آینده خود دارد و احتمالاً ما شاهد رونمایی از گوشی نو و پرچم دار اچ تی سی در بازه زمانی فروردین تا اردیبهشت ماه سال 1401 خواهیم بود.

HTC با یک گوشی پرچم دار تازه به بازار برمی گردد

Digitimes به نقل از منابع معتبر گزارش داده که معاون اجرایی بخش آسیایی شرکت اچ تی سی در نمایشگاه MWC سال 2022 گفت که این شرکت ماه آینده از یک گوشی هوشمند پرچم دار رونمایی خواهد کرد. این شرکت آخرین گوشی پرچم دار خود را در سال 2018 و تحت عنوان Exodus 1 روانه بازار کرده بود. باید خاطرنشان کنیم که این یک گوشی مبتنی بر بلاک چین بود که اسنپدراگون 845 قلب تپنده آن تشکیل می دهد. این گوشی از کیف پول مجازی بهره می برد که می تواند آن را از سیستم عامل اندروید جدا نگه دارد تا کاربران با خیال راحت برای ارزهای مجازی خود از آن بهره ببرند.

برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که Exodus 1، از نمایشگر 6 اینچی با نسبت تصویر 18:9 و رزولوشن HD پلاس بهره می برد. در پشت این گوشی دو دوربین 16 مگاپیکسلی و در جلوی گوشی هم دو دوربین 8 مگاپیکسلی تعبیه شده است. در کنار پردازنده آن 6 گیگابایت حافظه رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی و باتری 3500 میلی آمپر ساعتی واقع شده است. Exodus 1 به صورت پیش فرض مجهز به اندروید اوریو است و با توجه به بهره گیری از استاندارد IP68، مقاومت زیادی در برابر آب و گردوغبار دارد.

شرکت اچ تی سی اولین شرکتی بود که هم گوشی های اندرویدی و هم گوشی های ویندوزی را روانه بازاز گوشی های هوشمند کرده است. اوضاع این شرکت از آن جایی تغییر کرد که از سال 2015 هدف خود را از گوشی های هوشمند به هدست ها و لوازمات واقعیت افزوده تغییر داد. در نمایشگاه MWC سال 2022، این شرکت از Viverse رونمایی کرد. باید خاطر نشان کنیم که Viverse نسخه ای از متاورس است و در هدست های واقعیت افزوده Vive از آن استفاده خواهد شد.

جای تعجب ندارد اگر این شرکت در تولید گوشی هوشمند نو و پرچم دار خود از برخی از قابلیت های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) بهره ببرد و آن را در گوشی نو خود ادغام کند. در واقع اچ تی سی با این کار به نظر می رسد که قصد دارد آن دسته از کاربرانی که مایل به استفاده از گوشی هوشمند خود در زمینه های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) هستند را هدف قرار دهد.

سوا از گوشی بلاک چین این شرکت، باید یادآوری کنیم که گوشی هوشمند اچ تی سی 12 پلاس، آخرین گوشی هوشمند پرچم دار این شرکت است که در سال 2018 از آن رونمایی شد. این گوشی تا حد زیادی هم اندازه و مشابه U11 پلاس است اما از نمایشگر 6 اینچی سوپر LCD6 از فناوری HDR10 و DCI-P3 بهره می برد. نسبت تصویر این نمایشگر کشیده 18:9 و رزولوشن آن 1440 در 2280 است. همچنین کاربران با استفاده از قاب حساس به فشار این گوشی می توانند اقدامات مختلفی را انجام دهند.

دوربین دوگانه موجود در پشت این گوشی از دو سنسور 12 و 16 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از لنزهای با دیافراگم f/1.8 و f/2.6 بهره می برند. دوربین اصلی این گوشی مجهز به لرزشگیر اپتیکال است و به لطف تعبیه لنز تله فوتو در دوربین ثانویه، می توان از قابلیت زوم 2 برابری این دوربین استفاده کرد.

قلب تپنده این گوشی تراشه قدرتمند اسنپ دراگون 845 است و در کنار آن 6 گیگابایت حافظه رم هم واقع شده است. حافظه داخلی آن 64 یا 128 گیگابایت است و از طریق کارت حافظه microSD می توان ظرفیت آن را افزایش داد. باتری با ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعت نیز منبع انرژی این گوشی هوشمند را تأمین می کند. باید دید شرکت اچ تی سی در تلاش برای بازگشت دوباره به جمع بزرگان بازار موبایل، پیروز خواهد شد یا نه.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1404

به "HTC با یک گوشی پرچم دار تازه به بازار برمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "HTC با یک گوشی پرچم دار تازه به بازار برمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید