7 جادوی ارائه شده در دنیای سینمایی مارول؛ کدام یک قدرتمند است؟

به گزارش لنجان بلاگ، از آنجا که در فاز 4 شاهد توسعه دنیای سینمایی مارول بودید، حتما خوب می دانید که در حال حاضر چندین نوع جادو در این دنیای سینمایی ارائه شده که پرداختن به آن ها خالی از لطف نیست. البته بیشتر آن ها طرح های بصری خاص خود را دارند که سبب می گردد از الباقی جادوها متمایز شوند. به علاوه، توانایی و سطح قدرت هر جادو نیز کاملا منحصربه فرد است.

7 جادوی ارائه شده در دنیای سینمایی مارول؛ کدام یک قدرتمند است؟

با گذشت سال ها، اهمیت جادو در دنیای سینمایی مارول اندکی تغییر نموده است. در حقیقت جادو نه تنها به سلاح اصلی دکتر استرنج و اساتید هنرهای عرفانی تبدیل شده، بلکه در تعدادی از پروژه های مارول نیز به یکی از ابزارهای داستانی مهمی مبدل شده که روایتگر کل داستان است.

جادو علاوه بر فیلم های دکتر استرنج، در فرنچایز ثور، وانداویژن و جاودانگان نیز نقش مهمی را بر عهده داشت و به تازگی، معین شده که این عنصر خیالی، بخش مهمی از داستان سریال شوالیه ماه دیزنی پلاس را نیز تشکیل می دهد، سریالی که در آن آرتور هارو با بازی ایتن هاوک، در برابر استیون گرانت با بازی اسکار آیزاک، قرار می گیرد.

بنابراین با نگاهی دقیق به مسیری که مارول به واسطه پروژه های به جای مانده اش در فاز 4 در پیش گرفته، به جرات می توان گفت که جادو در آینده دنیای مارول نقش مهمی را بر عهده خواهد داشت. نیازی به گفتن نیست که در دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی و آگاتا: خاندان هارکنس جادو نقش مهمی را بر عهده داشت. به علاوه ممکن است تمام داستان های عرفانی یا ماوراء طبیعی ای که در دنیای مارول در حال تبدیل شدن به فیلم و سریال هستند، نظیر تیغه به گونه ای از عنصر جادو در خود استفاده نمایند. با این حال، با توجه به اینکه در دنیای مارول، به بیش از یک نوع جادو اشاره شده، نحوه استفاده از جادو در فیلم ها و نمایش های این دنیای خیالی کاملا فرق دارد. بنابراین ما می خواهیم در این مطلب به این جادوها اشاره کنیم و ببینیم که کدام یک از آن ها از همه قدرتمندتر است.

1. جادوی سماوی

اگرچه هنوز به طور کامل تایید نشده، اما به نظر می رسد آنچه در جاودانگان از دنیای سینمایی مارول به عنوان جادو نشان داده شد نوعی جادوی منحصربه فرد بود که مخصوص گونه خودشان است. این جادوی سماوی که با رنگ طلایی اش شناخته شده، به عنوان یک انرژی کیهانی توصیف شده که جاودانگان می توانند آن را مهار و کنترل نمایند. ثنا (با بازی آنجلینا جولی) می تواند این انرژی را به یک تیغه طلایی تبدیل کند، در حالی که اسپرایت (با بازی لیا مک هیو) می تواند به واسطه آن توهماتی را در افراد ایجاد نماید. در واقع هر یک از اعضای جاودانگان از قدرت های انرژی کیهانی ای که به وسیله آسمان ها به آن ها اعطا شده به شیوه خاص خود استفاده می نمایند.

2. جادوی الدریچ

جادوی الدریچ که در دکتر استرنج معرفی گردید، نامی است که به قدرتی اطلاق شده که استادان هنرهای عرفانی از آن برای پیشبرد کارهای خود استفاده می نمودند. جادوی الدریچ که انسان ها نیز به آن دسترسی دارند، می تواند به وسیله افرادی به کار گرفته شود که فکر بسیار آرامی دارند و سال ها در عرصه طلسم آموزش دیده اند.

دکتر استرنج یکی از افرادی است که در جادوی الدریچ تخصص خاصی دارد و به همین علت، به عنوان یکی از قوی ترین ابر انسان های دنیای مارول شناخته می شود. تسلط او بر این نوع جادو، سبب شده که این جادوگر به تعداد نامحدودی از سلاح های جادویی دسترسی داشته باشد. او قادر به ایجاد توهم است و می تواند انواع طلسم های تهاجمی و تدافعی را به کار بگیرد، به ابعاد مختلف سفر کند و بسیاری از کارهای دیگر را به واسطه همین جادوها انجام دهد. البته گاهی اوقات، افرادی که از جادوی الدریچ استفاده می نمایند بیش از حد بر قدرت این جادو تکیه می نمایند.

3. جادوی آزگاردی ها

اولین جادویی که در دنیای مارول ظاهر شد متعلق به آزگاردی ها بود. بعضی از خدایان که در قلمرو اودین زندگی می نمایند، توانایی کنترل انرژی های جادویی قدرتمند را دارند و از آن ها برای اهداف مختلف استفاده می نمایند. در سری ثور، معین شد که افرادی مانند ثور، جادو را نوعی علم بسیار پیشرفته می دانند و در حقیقت قرن ها کوشش نموده اند تا بتوانند این علم را توسعه دهند. یکی از ماهرترین جادوگران آزگاردی، مادر ثور، فریگا بود که جادو را از گروهی از جادوگران آموخت. پس از آن، او مهارت های خود را به لوکی با بازی تام هیدلستون آموخت و مبارزات او نشان داد که جادوی آزگاردی چه توانایی های نامحدودی دارد.

جادوی آزگاردی لوکی که با جلوه های بصری سبز نیز همراه است، این خدای شیطانی را قادر می سازد تا توهمات چشمگیری را خلق نماید. بنابراین لوکی با استفاده از این توانایی می تواند بدون هیچ گونه زحمتی ظاهر کاملا متفاوتی به خود بگیرد و برای فریب دادن حریفان از این ویژگی منحصربه فرد استفاده نماید. اما ایجاد توهمات تنها کاری نیست که جادوی آزگاردی قادر به انجام آن است. در حقیقت لوکی با استفاده از این توانایی خود می تواند گلوله های انرژی را به سمت دشمنانش پرتاب کند، اجسامی را از هوای رقیق فراوری نماید و سپرهای انرژی ای را ایجاد کند که به واسطه آن ها می تواند از خود در برابر گلوله های مهاجمان محافظت نماید.

4. جادوی جوتن

حتی لوکی پیش از راهنمایی فریگا، نیز می توانست از جادو استفاده کند زیرا اعضای نژاد او، یعنی غول های یخی جوتونهایم، قادر به استفاده از جادوی یخ بودند. این توانایی ذاتی به آن ها اجازه می دهد تا یخ و آب را دستکاری نمایند. در حقیقت این جادوی جوتن بود که این امکان را برای لاوفی و متحدانش فراهم کرد تا در ثور، یخ را به سلاح تبدیل نمایند. در واقع آن ها با کنترل یخ، می توانند به راحتی زره، نیزه، خنجر و شمشیر بسازند و در نبرد با دشمنانشان، این سلاح ها را به کار گیرند. بنابراین لوکی نیز به عنوان یک غول یخی، طبیعتا از این موهبت ها برخوردار است، اما به احتمال زیاد ترجیح داده از آن ها استفاده نکند.

5. جادوی بعد تاریک

در دنیای سینمایی مارول، بر اساس یکی از قوانین اساتید هنرهای عرفانی، استفاده از جادوی سیاه ممنوع است. اما چندی نگذشت که معین شد که بارون موردو، به طور مخفیانه این حکم دیرینه را نقض نموده است. راهنمایی انرژی از قلمروی دورمامو می تواند قدرت فوق العاده ای به جادوگر بدهد. قدرتی که فراتر از قابلیت های جادوی الدریچ است. با این حال، استفاده از این انرژی خطرات زیادی را به همراه دارد، زیرا جادوی بعد تاریک می تواند سبب شود که جادوگر تحت تاثیر نفوذ شیطانی دورمامو قرار گیرد و به موجودی فاسد تبدیل شود.

6. جادوی تاریک

قدرت بعد تاریک تنها جادوی شیطانی نیست که بعضی از شخصیت های دنیای سینمایی مارول می توانند از آن استفاده نمایند. یک جادوی تاریک دیگر نیز هست که رنگی بنفش دارد. این همان جادویی است که آگاتا هارکنس (با بازی کاترین هان) در سریال وانداویژن به واسطه استفاده از دارک هلد در مبارزه با اسکارلت ویچ (با بازی الیزابت اولسن) از آن استفاده نمود. به علاوه جادوی تاریک، یا حداقل چیزی بسیار شبیه به آن، در قسمت دوم شوالیه ماه نیز به کار گرفته شد. آرتور هارو از عصای آمیت (خدای مصری دنیای زیرین) برای احضار یک شغال استفاده کرد. در طول این فرآیند، انرژی بنفشی ساطع گشت. رنگ جادوی او این تصور را ایجاد نموده که دارک هلد منبع این قدرت مرموز است و عصای آمیت در شوالیه ماه نیز ممکن است از این قدرت جادویی بهره مند باشد.

7. جادوی آشوب

وانداویژن نشان داد که اسکارلت ویچ از جادویی به نام جادوی آشوب بهره مند است که رنگی قرمز دارد. در کمیک ها، جادوی آشوب از یک خدای بزرگ به نام کتن می آید که به قطع یکی از قدرتمندترین موجوداتی ست که تا به حال بر روی زمین پای نهاد. انتقال بخشی از توانایی های جادوی آشوب به بدن واندا در دوران کودکی، همان چیزی است که سبب شده او در دنیای مارول به اسکارلت ویچ تبدیل شود. اسکارلت ویچ با استفاده از این توانایی، می تواند کاملا واقعیت را تغییر دهد و همین امر باعث شد وست ویو را همان طور که می خواهد مهیا کند و زندگی مردم آنجا را به نحوی دستکاری کرد تا دنیای فانتزی خاص خود را بسازد.

چرا جادوی آشوب قوی ترین جادو در دنیای سینمایی مارول است؟

همان طور که در کمیک ها نیز عنوان شده، جادوی اسکارلت ویچ قوی ترین جادو در دنیای سینمایی مارول است. اینکه واندا می تواند به واسطه استفاده از آن واقعیت را آن طور که می خواهد تغییر دهد، به خوبی نشان دهنده پتانسیلی است که این جادو از آن برخوردار است. به علاوه واکنش آگاتا در زمان مواجهه با این جادو سند دیگری است که قدرت این جادو را به وضوح به ما نشان می دهد.

علی ر غم اینکه آگاتا یک جادوگر باتجربه و جاودانه است که کتاب دارک هلد را در اختیار دارد، اما در نهایت نتوانست بر واندا غلبه کند. علاوه براین بارها بر این نکته تاکید شده که دکتر استرنج، علی رغم مطالعه هنرهای عرفانی برای مدت طولانی، هنوز از اسکارلت ویچ ضعیف تر است و همه این ها تنها به علت قدرت بی حد و حصری است که جادوی آشوب در اختیار کاربرش قرار می دهد.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1449

به "7 جادوی ارائه شده در دنیای سینمایی مارول؛ کدام یک قدرتمند است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "7 جادوی ارائه شده در دنیای سینمایی مارول؛ کدام یک قدرتمند است؟" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 جادوی ارائه شده در دنیای سینمایی مارول؛ کدام یک قدرتمند است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید