کیا فورته 2022 رونمایی شد؛ تغییرات مثبت برای سدان مالی کره ای

به گزارش لنجان بلاگ، کیا از فیس لیفت فورته برای بازار آمریکای شمالی رونمایی کرد. این خودرو که در سرزمین مادری با نام K3 و در بعضی بازارهای دیگر از جمله ایران با نام سراتو شناخته می گردد.

کیا فورته 2022 رونمایی شد؛ تغییرات مثبت برای سدان مالی کره ای

خبرنگاران - کیا از فیس لیفت فورته برای بازار آمریکای شمالی رونمایی کرد. این خودرو که در سرزمین مادری با نام K3 و در بعضی بازارهای دیگر از جمله ایران با نام سراتو شناخته می گردد، در نسخه فیس لیفت تغییرات مثبتی را به خود دیده و چهره ای مجذوب کننده تر دارد. بازنگری در طراحی چراغ های جلو و عقب، بازطراحی سپرها و جلوپنجره و بعلاوه نصب لوگوی تازه از شاخص ترین تغییرات فیس لیفت فورته هستند.

فروش کیا K3 با نام فورته در کره؟

در حالیکه نسل تازه اپتیما در آمریکا به K5 تغییر نام داده، کیا تصمیم گرفته فیس لیفت K3 را با همان نام فورته در این کشور به فروش برساند. شاید از نسل بعدی، این خودرو همچون برادر بزرگ تر خود با هویتی تازه در ایالات متحده به فروش برسد.

تریم اسپرت GT از کیا فورته یا همان سراتو، با سپرهای اسپرت تر و سه چراغ مه شکن LED از دیگر تریم ها قابل تشخیص است. این تریم به همراه تریم GT-Line به چراغ های عقب LED مجهز شده و با دقت در این ویژگی می توان آن دو را از بقیه اعضای خانواده شناسایی کرد. رینگ های 16 یا 17 اینچی با طرح تازه به همراه اسپویلر کوچک روی صندوق عقب هم مختص تریم های LXS و GT-Line هستند.

افزایش سایز نمایشگرهای کابین

در داخل کابین نمایشگرهای موجود رشد ابعاد را تجربه نموده اند. نمونه حاضر در پشت فرمان در هر چهار تریم از 3.5 به 4.2 اینچ ارتقا یافته و نمایشگر مربوط به سیستم اینفوتینمنت که قبلا 8 اینچ بود، در تریم های رده بالا 10.25 اینچی است. این نمایشگر حالا از اندروید اوتو و کارپلی بصورت بی سیم پشتیبانی می نماید. استفاده از ترمز پارک برقی و تعبیه یک پورت شارژ USB برای سرنشینان عقب از دیگر تغییرات قابل ذکر هستند.

تریم های GT مجهز به استارت از راه دور

دو تریم GT و GT-Line به استارت از راه دور مجهز هستند. امکان سفارش چرم سنتتیک و بعلاوه 15 سیستم ایمنی برای آنها وجود دارد. بعضی از این سیستم ها تازه بوده و بعضی دیگر از نسخه قبلی منتقل شده اند. از جمله سیستم های ایمنی فورته که یک خودروی مالی محسوب می گردد، باید به مواردی مثل سیستم پایش نقاط کور، کروز کنترل مبتنی بر مسیریاب و سیستم خروج امن اشاره نمود.

امکان سفارش دو پیشرانه؟

کیا فورته 2022 با دو موتور وارد بازار خواهد شد. در تریم های پایین رده یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر نیروی لازم را تامین می نماید. این موتور توانایی 147 اسب بخار قدرت و 179 نیوتن متر گشتاور را دارد. در تریم های GT و GT-Line وظیفه تامین نیرو به موتور 1.6 لیتری توربوشارژ سپرده شده؛ این موتور هم 201 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید.

هر دو موتور به وسیله یک گیربگس هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک با چرخ های محور جلو در ارتباط هستند. بد نیست اشاره کنیم در تریم GT که مدل پرچمدار به شمار می رود، از سیستم اگزوز اسپرت و سیستم تعلیق مولتی لینک (چند اتصالی) در عقب استفاده شده تا هندلینگ بهتری داشته باشد. درباره قیمت و زمان عرضه فعلا حرفی به میان نیامده است. اما برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم مدل 2021 فورته در آمریکا زیر 20 هزار دلار به فروش می رسد. از این رو به احتمال زیاد نسخه فیس لیفت هم با قیمتی در همین حدود راهی نمایندگی ها خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

تست و آنالیز تیگو هشت پرو / لوکس ترین محصول مدیران خودرو در پیست آزادی
بیانیه تازه پلیس: کروکی های کاغذی تصادفات حذف و با نسخه الکترونیکی جایگزین می گردد
موتورهای تازه ایران خودرو در راه / موتور کراس اوور ایران خودرو چیست؟
منبع: بیت ران
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1227

به "کیا فورته 2022 رونمایی شد؛ تغییرات مثبت برای سدان مالی کره ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیا فورته 2022 رونمایی شد؛ تغییرات مثبت برای سدان مالی کره ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید