ویگو اسکوتر جان سخت شرکت TVS به بازار برگشت! ، قیمت سرسام آور تازه

به گزارش لنجان بلاگ، ویگو اسکوتر جان سخت شرکت TVS پس از سال ها دوری از بازار کشور، مجددا به وسیله شرکت نیرو موتور عرضه شد. قیمت نو این اسکوتر چه قدر است؟

ویگو اسکوتر جان سخت شرکت TVS به بازار برگشت! ، قیمت سرسام آور تازه

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: اگر تویوتا هایلوکس را قهرمان جهانی پیک آپ ها بدانیم، ویگو می تواند قهرمان جهانی اسکوترها باشد. این اسکوتر 110 سی سی یکی از مجذوب کننده ترین و دوست داشتنی ترین اسکوترهای جهان است. هر چند قدرت و سرعت نهایی این اسکوتر اصلا زیاد نیست اما آن قدر با دوام و روان است که مالکانش را شیفته خود می نماید.

این اسکوتر که محصولی از شرکت هندی TVS است، پس از مدت ها مجددا به وسیله شرکت نیرو موتور به بازار عرضه شده است. اما با وجود ورود انواع اسکوترهای رنگارنگ و پر قدرت به کشور، ویگو هنوز ارزش خرید دارد؟

مظلوم اما زحمت کش!

اسکوتر ویگو از یک پیشرانه 110 سی سی به قدرت هشت اسب بخار و گشتاور هشت نیوتون متر بهره می برد. سرعت نهایی این اسکوتر فقط هفتاد کیلومتر است و اصلا مناسب اتوبان ها و مسیرهای بزرگراهی نیست. وزن ویگو فقط 100 کیلوگرم است و توانایی دریافت سه لیتر بنزین را دارد. توان این اسکوتر زیاد نیست و گیربکس آن هم از نوع (V-belt) CVT است. اما موتور و گیربکس این اسکوتر آن قدر هماهنگ و روان هستند که یک راکب هشتاد کیلوگرمی در یک مسیر صاف، چندان متوجه توان کم این اسکوتر نمی گردد!

ویگو فضای پای مناسبی دارد به طوری که افراد قد بلند هم مسئله ای نخواهند داشت و از طرف دیگر، این فضا برای باربری نیز بسیار مناسب دارد. شاید ظاهر این اسکوتر سوسولی به نظر برسد اما بسیار مستحکم است و در هنگام بابری هم خم به ابرو نمی آورد.

اما وقتی یک ترک نشین به راکب اضافه می گردد، قابلیت حرکتی ویگو به شدت افت می نماید و مخصوصا آغاز حرکت در سربالایی ها هنگام ترافیک، می تواند حادثه ساز باشد. این اسکوتر اصلا به درد حمل دو سرنشین نمی خورد. اما یک راکب با باری به وزن حدودی چهل کیلوگرم مشکل خاصی در مسیرهای کفی ندارد.

امکانات

ویگو به ترمز جلو دیسکی، ترمز همگام جلو و عقب (CBS)، تکنولوژی Body balance، زین باز شو با فضای نسبتا مناسب و صفحه کیلومتر دیجیتال مجهز است.

استهلاک نزدیک به صفر!

در حالی که مالک بیشتر اسکوترها دغدغه تامین و تعویض قطعات یدکی موتورسیکلت خود را دارند، مالکان ویگو احتمالا تا مدت ها پس از خریدشان، هنوز از وجود بعضی از قطعات مصرفی ویگو اطلاعی ندارند!

ویگو به شدت کم استهلاک است و از طرف دیگر به دلیل تیراژ مناسب مونتاژ، لوازم آن به سادگی و با قیمت مناسب (نسبت به رقبا) در دسترس هستند.

مزایا و معایب

شتاب مناسب در مسیرهای شهری، زین راحت، فضای پای مناسب، مصرف سوخت مالی، استهلاک پایین، سواری نرم و روان و در دسترس بودن خدمات و قطعات از مزایای ویگو هستند. در مقابل نیز تاپ اسپید کم (خطر ساز در اتوبان ها)، افت شدید توان هنگام اضافه شدن ترک نشین، آغاز حرکت ضعیف در سر بالایی ها و تایرهای کوچک از معایب این اسکوتر هستند.

ویگو به وسیله شرکت نیرو موتور عرضه می گردد و قیمت آن 115 میلیون تومان است که واقعا عدد بالایی است. با چنین مبلغی می توان سراغ اسکوترهای کم کار و قوی SYM رفت که عملکرد فنی و امکانات مناسبی دارند. هر چند ویگو مالکانش را طلسم می نماید و بیشتر مالکان از فروش آن پشیمان می شوند!

قیمت موتورسیکلت در بازار به شدت کاهش یافت / فهرست قیمت نو تمامی موتورسیکلت ها

تارا توربو آزمایش شد! / سریع ترین خودروی ایرانی چه بلایی سر دنا توربو آورد؟

آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران / عملکرد ریرا در گرمای اهواز

خودروهای 600 میلیونی بازار را بشناسید/ گزینه مجذوب کنندهی هست؟

تاخیر در تحویل سورن پلاس به چه دلیل است؟ / اعلام زمان حدودی تحویل

کراس اوور ریرا به فراوری انبوه می رسد / فهرست آپشن های قطعی ریرا اعلام شد

منبع: بیت ران
انتشار: 25 مهر 1402 بروزرسانی: 25 مهر 1402 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1660

به "ویگو اسکوتر جان سخت شرکت TVS به بازار برگشت! ، قیمت سرسام آور تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویگو اسکوتر جان سخت شرکت TVS به بازار برگشت! ، قیمت سرسام آور تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید