MVM X33 کراس ارزش خرید دارد؟ مزایا و معایب از زبان مالک خودرو

به گزارش لنجان بلاگ، MVM X33 کراس ارزش خرید دارد؟ ام وی ام x33 کراس دنده ای را باید مقرون به صرفه ترین خودرو کراس اوور بازار ایران دانست. چرا که فراوری ام وی ام X22 پرو به دلایل نامعلوم متوقف شده است. ام وی ام x33 کراس دنده ای رقیب مستقیم پژو 207 ایران خودرو است و از لحاظ طراحی از پژو 207 بهتر است. اتاق x33 کراس نیز بزرگ تر از 207 است و فضای بیشتری دارد. در ادامه گزارش مزایا و معایب x33 کراس را از زبان مالک این خودرو که پیشتر صاحب یک پژو 207 دنده ای بوده است، را بخوانید.

MVM X33 کراس ارزش خرید دارد؟ مزایا و معایب از زبان مالک خودرو

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: ام وی ام x33 کراس دنده ای در واقع نسخه لوکس تر ام وی ام X22 محسوب می گردد. مالک این خودرو برای خرید x22 پرو ثبت نام نموده بود، اما شرکت مدیران خودرو به دلیل توقف فراوری به دلایل نامعلوم، ام وی ام x33 را به مشتریان پیشنهاد داد.

مالک این خودرو در گفت و گو با خبرنگاران درباره مزایا و معایب MVM X33 کراس توضیحاتی داد و آن را با پژو 207 دنده ای هم مقایسه کرد. در ادامه گزارش این گفت و گو را بخوانید.

مشخصات فنی ام وی ام X33 کراس

MVM X33 کراس که در بازار چین اومودا C3 نامیده می گردد، یک هاچ بک شاسی بلند نما محسوب می گردد. این خودرو روی پلت فرم قدیمی ام وی ام 315 پیشرفته است و فیس لیفت ام وی ام x22 محسوب می گردد.

این خودرو نیز مانند X22 پرو از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5L تنفس طبیعی مجهز به VVT استفاده می نماید که توان فراوری 105 اسب بخار قدرت و 135 نیوتون متر گشتاور را دارد. وب سایت مدیران خودرو ضریب تراکم این موتور را 11.4:1 اعلام نموده است که در نتیجه حساسیت بسیار بالایی به سوخت بی کیفیت دارد.

گیربکس خودرو نیز از نوع دنده ای پنج سرعته انتخاب شده است. وزن MVM X33 کراس حدود 1300 کیلوگرم است که برای یک موتور 105 اسب بخاری (متعلق به ام وی ام 315) واقعا زیاد است.

امکانات

آینه های جانبی تاشونده برقی، سانروف، گرمکن صندلی های جلو، پنل تهویه مطبوع دیجیتالی، کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور، چراغ جلوهای LED، شارژر وایرلس موبایل، سیستم مولتی مدیا با صفحه نمایش 10.25 اینچی، نورپردازی کابین و ترمز پارک برقی فهرست امکانات رفاهی MVM X33 کراس دنده ای هستند.

دو ایربگ، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سر بالایی، ترمزهای دیسکی ABS+EBD از امکانات ایمنی این خودرو هستند.

پلت فرم و سیستم تعلیق قدیمی

پلت فرم MVM X33 کراس متعلق به ام وی ام 315 و بسیار قدیمی است. سیستم تعلیق میله پیچشی در عقب این خودرو، خشک شدن سواری و ضعیف شدن هندلینگ را سبب شده است.

از همین جهت سواری خشک و پایداری ضعیف از جمله ضعف های MVM X33 کراس است.

مزایا و معایب

مالک یک دستگاه MVM X33 کراس که پیشتر تجربه استفاده از پژو 207 دنده ای و رانا پلاس را داشته است درباره X33 به خبرنگاران گفت: من قصد خرید ام وی ام X22 پرو را داشتم که شرکت مدیران خودرو به دلیل توقف فراوری آن، MVM X33 کراس را پیشنهاد کرد که 100 میلیون تومان گران تر بود. برخلاف میلم 100 میلیون پول را فراهم کردم و خودرو را خریدم. X33 طراحی خوبی دارد و جادارتر از پژو 207 و رانا پلاس است. امکانات خودرو هم بیشتر است.

وی درباره شتاب X33 تاکید نمود: شتاب خودرو به شدت ضعیف است. در سبقت گیری وقتی از سه به دو معکوس می کشم، خودرو بسیار کند عمل می نماید. در صورتی که پژو 207 و رانا پلاس در این شرایط شتاب بسیار خوبی داشتند. گاهی اوقات در سربالایی ها از پراید هم جا می مانم. اما توان خودرو برای حرکت در اتوبان و مسیرهای صاف مناسب است.

کیفیت MVM X33 کراس

مالک خودرو درباره کیفیت X33 با بیان اینکه سقف خودرو (سانروف) در همان ابتدا نشتی داشت که با مراجعه به نمایندگی رفع شد، به خبرنگاران گفت: مصرف سوخت خودرو خیلی بالا است و تا صدی 12 لیتر هم بنزین می سوزاند. نمایندگی هم نتوانست مشکل را رفع کند. خودرو تا الان 10 هزار کیلومتر کار نموده است و من مشکل فنی دیگری نداشتم.

مالک خودرو درباره کیفیت خدمات پس از فروش خودرو با طرج این گلایه که برخورد خدمات پس از فروش با مشتریان خوب نیست و من مجبور شدم چند بار به دلایل مختلف به نمایندگی مراجعه کنم. ادامه داد: برای نمونه جهت کاهش مصرف سوخت به نمایندگی مراجعه کردم که به من یک اکتان فروختند. اما مصرف سوختم بالاتر رفت! یا برای صافکاری در خودرو و رگلاژ آن مراجعه کردم، که کارم را انجام ندادند. به نظر من این خودرو بهتر از پژو 207 است چون 207 خیلی من را اذیت کرد. اما شتاب خودرو واقعا کم است.

لازم به ذکر است که قیمت MVM X33 کراس در کارخانه معادل 950 میلیون تومان و در بازار آزاد حدود یک میلیارد تومان است.

منبع: بیت ران
انتشار: 19 شهریور 1403 بروزرسانی: 19 شهریور 1403 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1688

به "MVM X33 کراس ارزش خرید دارد؟ مزایا و معایب از زبان مالک خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "MVM X33 کراس ارزش خرید دارد؟ مزایا و معایب از زبان مالک خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید