تارا با موتور TU5 پلاس به زودی به بازار می آید

به گزارش لنجان بلاگ، بحث خودرو ملی و تکیه بر توان داخلی موضوع دلخواه غول های خودروسازی ایران است. سایپا بعد از چند سال از رونمایی رهام، نام این محصول را به شاهین تغییر داد و پیش فروش کرد. حالا نوبت ایران خودرو است تا ضمن معرفی تارا، حدود 2 دهه بعد از معرفی سمند، برای فراوری خودرو با طراحی و مهندسی ایرانی تبلیغ کند.

تارا با موتور TU5 پلاس به زودی به بازار می آید

برخلاف سایپا که برای شاهین از پلتفرم ایرانی و مستقل استفاده نموده، تارا ساخت ایران خودرو با پلتفرم پژو 301 فراوری شده است. این موضوع به آسودگیِ خیال برای مخاطب ایرانی منجر می گردد و داستان خودرو ملی با پلتفرم داخلی را تداوم نمی دهد؛ اما ادعای مدیران ایران خودرو مبنی بر ساخت 93 درصد از قطعات تارا در ایران، سؤالات تازه ای در فکر به وجود می آورد. البته ایران خودرو برای فراوری سمند هم از شاسی پژو 405 استفاده نمود و امیدواری برای فراوری خودرو ملی را به یأس تبدیل کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت ایپکو، به زودی محصول اولیه تارا با جعبه دنده دستی، موتور TU5 پلاس با حجم 1600 سی سی و برخورداری از استاندارد آلایندگی یورو 5 که آخرین استاندارد حال حاضر کشور است، به بازار عرضه می گردد.

مهدی رجبعلی، با اعلام این خبر مطرح نمود: در نسل های بعدی تارا، بهبودهای بیشتری در حوزه قوای محرکه حاصل می گردد. بهره مندی از جعبه دنده اتوماتیک و موتورهای تازه با قابلیت های بیشتر و مصرف سوخت کمتر، بخشی از این بهبودها است که به ترتیب درحال انجام است و به زودی به مراحل اخذ استاندارد و فراوری انبوه می رسد.

مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و فراوری موتور ایران خودرو (ایپکو)، با اشاره به بهبودهای حاصل شده در قوای محرکه تارا، اظهار کرد: اولویت مشتریان برای خرید خودرو، ازجمله مصرف سوخت مناسب و قابلیت بالای رانندگی، به خوبی در خودروی تارا اعمال شده است. پیش بینی می گردد که این محصول به محض عرضه مورداستقبال بازار قرار گیرد.

وی در ادامه، مهم ترین مزیت خودروی تارا و وجه تمایز آن با سایر محصولاتی را که ایران خودرو در چند سال اخیر روانه بازار نموده است، برخورداری از پلتفرم تازه دانست و گفت: تارا اولین محصول از پلتفرم تازه ایران خودرو است، اما در آینده محصولات بیشتری از این پلتفرم فراوری و عرضه خواهد شد. رجبعلی اضافه نمود: یکی از دلایل عمده تغییر پلتفرم علاوه بر محدودیت های استانداردی، ایجاد امکانات تازه برای مشتری اعم از رفاهی، کاهش هزینه ای، مصرف سوخت و به خصوص ایمنی است.

وی با بیان اینکه علاوه بر ارتقای ایمنی راننده و سرنشینان باتوجه به بدنه مستحکم خودروی تارا، ایمنی عابر پیاده نیز تأمین شده است، اظهار داشت: این محصول با برخورداری از تأییدیه رسمی و ایمارک بین المللی استاندارد ایمنی عابر پیاده که برای اولین بار در کشور دریافت شده است، می تواند تا حد بسیار زیادی از صدمات جدی ناشی از تصادف خودرو با عابر پیاده جلوگیری کند.

ایران خودرو تارا در نسخه استاندارد از فرمان برقی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، نمایشگر لمسی 7 اینچ، تهویه مطبوع دستی، شیشه ها و آینه های برقی، چراغ LED روشنایی روز، کامپیوتر سفر، حسگر پارک و دوربین عقب، 2 کیسه هوا برای سرنشینان جلو، ترمز دیسکی جلو و عقب و سیستم کنترل پایداری الکتریکی بهره خواهد برد. در نسخه های بعدی تارا، احتمالاً پوشش چرم، سانروف، کیسه هوای جانبی، حسگر نور و باران، حالت رانندگی اسپرت و برفی نیز نصب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ایپکو در ادامه یادآور شد: بازار خودروی کشور خودروهای تازه با امکانات بیشتر را به سرعت پذیرفته است و از آن استقبال می نماید. تارا نیز با توجه به مشخصات ظاهری و استایل به روزی که دارد، برای بسیاری از مصرف کنندگان مجذوب کننده است و جایگاه بسیار خوبی را در میان مشتریان کسب خواهد نمود.

براساس اخباری که تازه منتشر شده است، تحویل نسخه های دنده دستی تارا در طی چند روز آینده شروع خواهد شد و نسخه های اتوماتیک نیز در شهریورماه به مشتریان این محصول تحویل داده خواهد شد. ایران خودرو پیش از این اعلام نموده بود که از مهرماه نسخه اتوماتیک تارا را تحویل خریداران آن خواهد داد. به این ترتیب به نظر می رسد که این گروه صنعتی از برنامه فراوری خود پیشی گرفته است و یک ماه زودتر تارا اتوماتیک را در بازار عرضه خواهد نمود.

***

شما می توانید تازهترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1469

به "تارا با موتور TU5 پلاس به زودی به بازار می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تارا با موتور TU5 پلاس به زودی به بازار می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید